obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Onderwerp afdrukken
Internet hapert na nieuwe laptop
Flokkie
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een nieuwe laptop, namelijk een Samsung NP-RC530-S03NL.
Sinds ik deze heb hapert internet bij b.v een facebook spelletje zoals battle pirates, en wil deze internet soms heel traag of zelfs niet laden.
Met de vorige laptop had ik hier helemaal geen last van terwijl die 4 jaar oud was, maar we zijn onlangs overgestapt op ziggo.

Ook na een aantal speedtests gedaan te hebben, blijkt dat het internet qua snelheid enorm schommelt, ik haal een aantal seconden ongeveer 10mb per seconde, maar hierna zakt de snelheid terug naar gemiddeld 2 mb per seconde, en blijft schommelen tussen 15 kb/s en 3 mb/s.
Ook de ping varrieerd zeer, het ene moment is deze 15ms het andere moment 115 ms.

We hebben Alles in 1 Basis.
Zou iemand mij alsjeblieft willen helpen?
Gewijzigd door Flokkie op 22-01-2012 16:56
 
MisterSenseo
Het enige wat ik kan verzinnen gezien je verhaal dat je -ondanks dat hij splinternieuw is- een andere driver zou moeten proberen voor je draadloze netwerkkaart.
Normaal gesproken is dit probleem met Atheros kaarten maar de uitzondering bevestigt de regel.
Waarschijnlijk heb je een Cisco modem/router en die zijn erg gevoelig voor sommige drivers,maar zoals gezegd, normaal is dat met Atheros.
Niet geschoten is mis.......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Flokkie
De router die we nu hebben is de ubee 3200, en als ik mijn oude router hieraan koppel blijft de snelheid wel stabiel rond de 10mbps?
Had gekeken maar hij kan geen updates vinden voor de driver Sad
 
MisterSenseo
Dan ligt het dus aan het bereik van je draadloze netwerk en adviseer ik om je oude router er lekker aan vast te laten zodat je je hele snelheid haalt.......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Puma
Hieronder heb je in ieder geval de verwijzing naar de meest recente drivers voor je laptop.

http://www.samsung.com/nl/support/mod...oadName=UM

Ik weet zo even niet welk merk in je laptop zit (Intel, Atheros of Broadcom).

Volgens mij heeft Samsung ook een programma erbij gedaan waarmee je automatisch naar nieuwe drivers kunt zoeken. "Samsung Update Plus" moet het heten. Deze kun je vinden onder Start>Alle programma's.
 
Flokkie
Hallo,

nog even een vraag van mijn kant, ik heb momenteel 2 pc's in huis staan, waarvan de netwerk kaarten de volgende zijn(en met de meest recente drivers)

Nvidia nForce 10/100/1000 (desktop)
en in mijn laptop:
Intel n-130
en de Realtek PCIe gbe family controller.

nu een aantal keer speedtest gedaan en die komt uit op:
pc(bedraad via lan1= 10-10.2 mbps met een gemiddelde ping van 19ms
Laptop(draadloos verbonden op 5 meter afstand) 1.36 tot 10 mbps(gemiddelde rond 2 mbps) met een ping van 18-20msec.

Nu doe ik dezelfde test maar dan via mijn xperia box van zon 7 jaar oud, en haal ik continue 10mbps.

Nu mijn vraag: het is duidelijk dat dit een probleem van de Ubee is(zie alle overige topics op internet).
Kan ik een andere router aanvragen bij ziggo?, het werkt zo wel, maar er lopen al zoveel kabels en ik wil niet nog een kastje gebruiken.
Ik heb al verschillende kanalen en frequenties gebruikt op de ubee, maakt geen verschil, ook valt het internet af en toe kort weg op het bedrade netwerk.

Het zou toch niet moeten mogen dat ik mijn 7 jaar oude router nu ga gebruiken omdat ziggo hardware levert waarvan bekend is dat het problemen geeft?
 
MisterSenseo
Je kunt best een ander modem vragen,zou ik niet doen.
Ervoor in de plaats krijg je een Cisco, die is nog niet de helft van het Ubee qua kwaliteit.
Log in op je Ubee, schakel WiFi uit en draai lekker verder op je stokoude router.
Wat je nog kunt doen is je modem anders en/of hoger neerzetten, helpt altijd iets.......Wink
Helaas heb je het zelf gelezen en ook al zelf gezegd, jouw 7 jaar oude router is vele malen beter dan het nieuwe Ubee of Cisco WiFi modem..........don't shoot the messenger, er is geen mens op dit forum die begrijpt waarom Ziggo op juist deze types modem is overgestapt.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
veloci
Ja, bekend probleem. Maar het modem moet zo dichtmogelijk bij de hoofdaansluiting, in de meterkast of in de hoek van een woonkamer.. dat is niet de meest ideale plek voor een wifi router.
Daarbij heeft ziggo ontzettend lang gewacht op een geintegreerde modem met wifi router, andere providers waren hier al (jaren) eerder mee. Waarschijnlijk om de eerder genoemde reden, maar uit eindelijk is de wens van de klant belangrijker dan de technische nadelen (niet in alle gevallen natuurlijk)
 
kobus1960
Probeer de Tele2 modem/router eens uit, da's nog veel erger. Sad
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet hapert na nieuwe laptop', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
Nieuwe tarieven Ziggo nieuws : 1 13-05-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
belscript en slecht informeren nieuwe klanten Klacht over Ziggo : 4 13-12-2020
Advertentie