obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
EPC 3925
jojo52
Ieder morgen moet ik mijn modem EPC3925 "resetten"omdat het zichzelf s'nachts afsluit.
zowel WIFI als bekabeld internet is dan niet mogelijk.

kent iemand dit probleem, wat is er mis ?
 
Nicholas
Wat bedoel je met afsluiten? Krijg je dan een storing (lampjes die knipperen) ?

Gebeurd dit altijd precies op dezelfde tijd? Zoja, dan kan het zijn dat er een security instelling is ingesteld (access restriction) Maar dat staat er niet standaard in, dus dat zou je moeten weten dan..
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
jojo52

Quote

Nicholas schreef:

Wat bedoel je met afsluiten? Krijg je dan een storing (lampjes die knipperen) ?

Gebeurd dit altijd precies op dezelfde tijd? Zoja, dan kan het zijn dat er een security instelling is ingesteld (access restriction) Maar dat staat er niet standaard in, dus dat zou je moeten weten dan..


geen idee hoelaat of wanneer, het gebeurt s'nachts nooit overdag of in de avond.
Het lijkt erop dat de verbindingen worden verbroken een paar uur nadat de pc word uitgeschakeld.
de lichtjes op het modem doen het wel maar er is geen verbinding mogelijk ( bekabeld of wifi) pas nadat je de stroom er even hebt afgehaald, werkt alles weer.
ik ga kijken of het probleem zich ook voordoet als de PC s"nachts aan blijft.
Gewijzigd door jojo52 op 23-12-2012 15:37
 
briolet
Volledig off-topic, maar ik zie s'nachts staan. Dat zie ik gewoon zeer vaak foutief gespeld. Voluit is het 'des nachts' en dat wordt ingekort tot 's nachts.

Ik kan me herinneren dat een redacteur van een clublad dat in een artikel van mij weer foutief 'gecorrigeerd' had. Nu heb ik zelf vaak spelling problemen, maar nooit daarmee, dus was het balen dat het fout in het blad stond met mijn naam eronder.Shock
 
jojo52

Quote

jojo52 schreef:

Quote

Nicholas schreef:

Wat bedoel je met afsluiten? Krijg je dan een storing (lampjes die knipperen) ?

Gebeurd dit altijd precies op dezelfde tijd? Zoja, dan kan het zijn dat er een security instelling is ingesteld (access restriction) Maar dat staat er niet standaard in, dus dat zou je moeten weten dan..


geen idee hoelaat of wanneer, het gebeurt s'nachts nooit overdag of in de avond.
Het lijkt erop dat de verbindingen worden verbroken een paar uur nadat de pc word uitgeschakeld.
de lichtjes op het modem doen het wel maar er is geen verbinding mogelijk ( bekabeld of wifi) pas nadat je de stroom er even hebt afgehaald, werkt alles weer.
ik ga kijken of het probleem zich ook voordoet als de PC s"nachts aan blijft.


De pc is nu 2 dagen niet uit geweest, modem is niet uitgegaan.
vannacht Pc uitgeschakeld, vanmorgen weer geen werkend modem.
lampjes branden, maar ethernet en wifi zijn oranje.
voeding eraf gehaald wifi begint te werken ,ethernet niet.
weer de voeding eraf gehaald (3 minuten) ethernet doet het nu ook.
Morgen ziggo maar eens bellen, het kan toch niet de bedoeling zijn dat je iedere morgen de boel moet gaan opstarten!
 
briolet
Misschien verkeerde DHCP instellingen? b.v. doordat de PC bij het opstarten een random IP kiest en daardoor niet met het modem wil praten totdat je ook het modem reset?

Ik ben geen windows kenner, maar in zijn algemeenheid maak je het jezelf makkelijk als je DHCP op auto instelt.

Ik kan uit je bericht echter nog steeds niet opmaken of de verbinding PC-modem uitvalt, of dat het internet wegvalt.
Gewijzigd door briolet op 26-12-2012 13:37
 
jojo52

Quote

briolet schreef:

Misschien verkeerde DHCP instellingen? b.v. doordat de PC bij het opstarten een random IP kiest en daardoor niet met het modem wil praten totdat je ook het modem reset?

Ik ben geen windows kenner, maar in zijn algemeenheid maak je het jezelf makkelijk als je DHCP op auto instelt.

Ik kan uit je bericht echter nog steeds niet opmaken of de verbinding PC-modem uitvalt, of dat het internet wegvalt.


Het gaat om het internet.
waarom ? het modem geeft immers ook geen wifi signaal meer af.
zometeen gaat de pc voor een test een paar uur uit.
even checken wat het modem gaat doen.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 27 2012 11:23:50:

Quote

jojo52 schreef:

Quote

briolet schreef:

Misschien verkeerde DHCP instellingen? b.v. doordat de PC bij het opstarten een random IP kiest en daardoor niet met het modem wil praten totdat je ook het modem reset?

Ik ben geen windows kenner, maar in zijn algemeenheid maak je het jezelf makkelijk als je DHCP op auto instelt.

Ik kan uit je bericht echter nog steeds niet opmaken of de verbinding PC-modem uitvalt, of dat het internet wegvalt.




Het gaat om het internet.
waarom ? het modem geeft immers ook geen wifi signaal meer af.
zometeen gaat de pc voor een test een paar uur uit.
even checken wat het modem gaat doen.


Ok dus tijd (dag of nacht) speeld geen rol, ook nadat de pc overdag uit is geweest, is er weer geen verbinding na een paar uur.
vandaag ziggo gebeld en probleem voorgelegd
Samen met de medewerker de netwerkkaart instellingen aangepast (stond op 10 mb, nu op 100mb full duplex) nu maar weer uittesten en of afwachten
Gewijzigd door jojo52 op 27-12-2012 11:23
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'EPC 3925', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
inloggen met ipadres cisco epc 3925 lukt niet WiFi, draadloos netwerk : 3 04-09-2016
2x cisco 3925 met elkaar verbinden, kan dat? Ziggo Gebruikers Groep : 2 21-05-2015
cisco EPC 3925 verbinding slecht sinds hotspot. Klacht over Ziggo : 18 15-08-2013
Router achter Cisco 3925 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 21 31-07-2013
Cisco ecp 3925 bekabeld slecht internet Klacht over Ziggo : 8 15-05-2013
Advertentie