obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en Ziggo? Instellingen voor ziggomail, Email, POP, SMTP. P2P, emule, edonkey poorten en NZB's. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Spotnet en Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
Web pagina's
MarcelloDH
Hallo, ben nieuw hier dus zal me eerste voorstellen. Ik ben Marcello uit Den Haag werkzaam in de IT en sinds jaar en dag Casema gebruiker, nu dus Ziggo.

Ik heb sinds twee dagen problemen met het laden van webpagina's. Negen van de tien keer krijg ik eerst een "De webpagina kan niet worden weergegeven" om vervolgend (bij de meeste, want sommige pagina's laden helemaal niet meer) na een refresh wel de pagina te weergeven. Reset van de modem (Motorola) heeft niet geholpen. Alle pc's in huis hebben er last van ongeacht de brower of OS(IE / Firefox / XP / Vista) Nu zijn er afgelopen dagen werkzaamheden in mijn postcodegebied geweest:

"Afgeronde Werkzaamheden van woensdag 24 september 01.00 uur tot woensdag 24 september 06.00 uur
In uw wijk vinden deze ochtend reconstructiewerkzaamheden plaats. Hierdoor zal het signaal van radio, televisie, telefonie en internet korte tijd onderbroken worden."


Nog meer mensen die in de regio Den Haag het zelfde probleem ondervinden?
 
grizzler
Twee niet gerelateerde mogelijke oorzaken:
- brakke nameserver;
- nieuwe IP-range.

Als voor jou ook dns-fe.casema.nl (83.80.1.236) de primaire nameserver is, kan je volop haperende pagina's verwachten (zie de thread hierover op het andere Ziggo-gebruikersforum). Mij werd het op een gegeven moment te gortig: ik ben overgestapt op OpenDNS.

Heb je een IP-adres dat met 94 begint? Dan zul je merken dat je bepaalde sites domweg niet te pakken kunt krijgen. Die 94-range is nog niet eerder gebruikt en dus blokkeren sommige sites je als je verbinding probeert te maken. Ziggo beweert hiermee bezig te zijn (zie de storingenpagina van Ziggo - ook hierover is al het een en ander te doen geweest op het andere forum).
 
MarcelloDH
grizzler, je slaat de spijker op zijn kop. Thanks voor je reply. Beide oorzaken die je hierboven vermeldt gaan voor mij op Frown Zat toevallig net de andere thread te lezen. Ik zit hier met een wat oudere Sitecom DC-202 router (die overigens prima werkt).
Gewijzigd door MarcelloDH op 24-09-2008 22:15
 
MarcelloDH
Ik heb de DNS servers van OpenDNS rechstreeks op mijn pc aan mijn nic gekoppeld en ik heb tot nu toe geen haperende webpagina's meer.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Web pagina's', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Traag openen internet pagina's Klacht over Ziggo : 8 15-06-2014
Suggestie: Ziggo pagina met info over Firmwares Suggesties voor dit forum en voor Ziggo diensten : 13 01-04-2012
zeer traag laden van pagina's Algemeen : 18 25-08-2010
langzame opbouw pagina's maar goede upload en download Algemeen : 15 16-07-2010
[TIP!] Gebruik OpenDNS als je pagina's niet kan openen! Helpdesk : 8 11-03-2010
Advertentie