Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Arris 702 (verhoogde snelheid) problemen, mijn Motorola werkt weer als vanouds
|
|
zuiggo |
Geplaatst op 13-09-2009 19:38
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 13-09-2009 |
Heerlijk die nieuwe modems... perfekte snelheden enzo!!! NOT Nu jah moet eerlijk zijn het heeft een paar weken gewerkt. En zo in eens een spontane disconnectie, veel moeten proberen van de helpdesk meneren...Maar niks mocht baten... En toen kwam er natuurlijk het bekende verhaal zoals hierboven omschreven.. Het arris modem veroorzaakt de problemen! Ze gaan een monteur sturen omdat het probleem bekend is bij ze. Spontaan klappen de modems van fa. arris eruit. En rest je niets anders te doen dan de modem die ja al lang had moeten terugsturen (Maar niet gedaan hebt uit wantrouwen) die weer aan te sluiten, en vervolgens 3x bellen tot je een medewerker krijgt die de oude modem weer aansluiten kan... Effin.. zie mijn nick... ZUIGGO. Het heeft mij dit jaar al 3 vrije dagen gekost om thuis te blijven voor een monteur, al die keren hebben ze bekend dat het probleem bij hun ligt. 2x daarvan hebben ze beloofd voor een gratis maand internet = niet gekregen. Het is (censuur mode aan) ....................... dat ik aan ziggo vast zit ivm te grote afstand van adsl centrale.. Maar ow wat zou ik graag een hele grote bom onder de salarisuitbetalings machine leggen van ziggo.. Es kijken of de heren *en de evt aanwezige dames) dan wel wat beter hun werk gaan doen daar. En dan heb ik het niet over de helpdesk jongetjes.. die kunnen hier niks aan doen. Het is het hoger echelon die eens moet gaan werken.. zow frustratie is er uit.. maar kortom weer als vanouds een heerlijke bende bij zuiggo... En die nick wordt maar mijn standaard nick denk ik.. gr Zuiggo |
|
|
hva |
Geplaatst op 16-09-2009 22:06
|
Activiteit Berichten: 21 Lid sinds: 15-08-2009 |
Het vervolg ..... Gisteren helpdesk gebeld: wanneer komt nou de firmware update die er voor 1 september zou komen? Geen antwoord. Probleem uitgelegd. Zou worden doorgezet naar 2e lijns helpdesk, die nemen contact op. Vandaag: moest modem resetten ivm aansluiten andere router. Maar .... maakte geen verbinding meer. Eerst gaan de lampjes branden als normaal, maar was de opstart heel trrrrrrrraag. Daarna alles uit behalve power, 2e lampje blijft uiteindelijk knipperen. Reset achterop modem meer dan 10 sec ingedrukt houden hielp niet. Helpdesk gebeld. Die dachten dat de firmware defect was en opnieuw geladen moest worden. dat zou gebeuren na power off 30 minuten. Na 30 minuten weer stekker erin. Probleem bleef. Helpdesk gebeld. Nogmaals allerlei experimenten, o.a. 1 minuut power off want ook dat zou een andere soort herstart inluiden. Probleem bleef. Volgende week woensdag komt monteur met ander modem. Morgen sluit ik mijn oude Motorola modem weer aan..... O ja, nieuwe firmware is er nog niet, zijn ze nog mee bezig want het moet nu in een keer goed gaan. Nou ja, 'in een keer' kreeg bij mij toen een nieuwe inhoud. Wordt vervolgd .... |
|
|
Gigabyte |
Geplaatst op 17-09-2009 19:36
|
Activiteit » Regio Utrecht. Berichten: 133 Lid sinds: 25-05-2008 |
Volgens zeggen komt er morgenochtend 18-09-'09 een nieuwe firmware mits je modem CMAC adres hebt doorgegeven aan de klantenservice. Je mag het dan dus uittesten of het dan wel werkt. Gewijzigd door Gigabyte op 17-09-2009 19:36 Alles in 1 Extra, Arris Touchstone TM 702B
Heb je telefoon van Ziggo, en heb je de klantenservice nodig, bel dan gratis naar 1200 |
|
|
zuiggo |
Geplaatst op 19-09-2009 01:19
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 13-09-2009 |
Nou.. donderdag de man van ziggo op bezoek gehad.. en jullie raden het al.. een nieuw modem.. want het is een firmware issue ! Grrr... Hebben wij weer. Zit nu wel op internet maar nog steeds met de oude modem. Want ook met een nieuw modem was het probleem niet op te lossen. De beste man heeft van alles geprobeerd echter niet voor elkaar gekregen. Dus jah.. wat nu.. De reactie die ik kreeg.. Wij gaan u bellen.. LOLOLOLOL Wat een stelletje sufferd zijn het daar zeg. Ze kennen hun eigen netwerk niet eens. Nee ze hebben geen signaalmeting gedaan want de support desk wist niet hoe dat moest. Enne .. met een mrtg log konden ze ook niks.. Kortom.. We wachten af.. Ze konden het niet voor elkaar krijgen om mij de schuld te geven... ze geven toe dat het bij hun ligt.. Enne.. ze weten geen oplossing.. erhm ?? pardon ???! En nu dan.. Tja, misschien over naar adsl meneer????? Grinnik.. |
|
|
hva |
Geplaatst op 20-09-2009 21:18
|
Activiteit Berichten: 21 Lid sinds: 15-08-2009 |
Van de nieuwe firmware die Gigabyte hierboven aankondigde, heb ik niets gemerkt. Mijn modem heeft nog steeds de firmware van 15-2-2009. Inmiddels heeft het modem plots weer enkele dagen gewerkt, te weten vanaf 17-9 tot 20-9. Toen ik vandaag een PC aansloot op het modem, gaf het modem geen IP adres af. Daarvoor is de beschreven procedure: modem resetten enz. Je raadt het al? Het modem staat weer in de eeuwige loop van knipperende lampjes, het maakt geen verbinding. Tja ... maar woensdagmorgen komt weer de monteur, dus ik ga nu niet de helpdesk bellen. Die kunnen me dan ook niet nogeens met een kluitje het riet in sturen. |
|
|
Gigabyte |
Geplaatst op 20-09-2009 21:59
|
Activiteit » Regio Utrecht. Berichten: 133 Lid sinds: 25-05-2008 |
Quote hva schreef: Van de nieuwe firmware die Gigabyte hierboven aankondigde, heb ik niets gemerkt. Mijn modem heeft nog steeds de firmware van 15-2-2009. Klopt die nieuwe is er vrijdag ook maar enkele uren bij mij ingezet en volgens mij ging er iets niet helemaal volgens planning. Dit was even de nieuwe: Hardware Information System: ARRIS EuroDOCSIS 3.0 / EuroPacketCable 1.0 Touchstone Telephony Modem HW_REV: 8 VENDOR: Arris Interactive, L.L.C. BOOTR: 1.2.1.20 SW_REV: 7.1.61A MODEL: TM702B Serial Number: 95WBNV886857167 Options: Firmware Build and Revisions Firmware Name: TS070161A_091009_MODEL_7 Firmware Build Time: Sep 10 2009 17:27:59 Na enkele uren weer terug gezet naar: Hardware Information System: ARRIS EuroDOCSIS 3.0 / EuroPacketCable 1.0 Touchstone Telephony Modem HW_REV: 8 VENDOR: Arris Interactive, L.L.C. BOOTR: 1.2.1.20 SW_REV: 7.0.74 MODEL: TM702B Serial Number: 95WBNV886857167 Options: Firmware Build and Revisions Firmware Name: TS070074_021509_MODEL_7 Firmware Build Time: Feb 15 2009 11:37:35 Hier draait die ook weer, maar alleen op 1 download frequentie maar het werkt. Er gaan nu weer verhalen dat als die in orde is dat die er maandag inkomt. Gewijzigd door Gigabyte op 20-09-2009 22:08 Alles in 1 Extra, Arris Touchstone TM 702B
Heb je telefoon van Ziggo, en heb je de klantenservice nodig, bel dan gratis naar 1200 |
|
|
Gigabyte |
Geplaatst op 20-09-2009 22:10
|
Activiteit » Regio Utrecht. Berichten: 133 Lid sinds: 25-05-2008 |
Quote hva schreef: Toen ik vandaag een PC aansloot op het modem, gaf het modem geen IP adres af. Daarvoor is de beschreven procedure: modem resetten enz. Je raadt het al? Het modem staat weer in de eeuwige loop van knipperende lampjes, het maakt geen verbinding. Als je met modem geen internet hebt en een knipperend Telefoon 1 lampje doe dan dit: Op de achterzijde van dit modem zit een reset knopje die je in (+- 15 seconden) kunt drukken met een pen. De kans dat je werkende verbinding krijgt is soms 1 op 10 rustig blijven opletten. Druk het knopje in: Als het modem opstart tot een knipperend online lampje, en gelijk weer opnieuw begint bij DS Blijf er dan vanaf, het modem werkt nu, je telefoon 1 zal binnen zeer korte tijd gaan branden. Als je tijdens de start dit niet gezien hebt reset hem dan meteen weer !! Gewijzigd door Gigabyte op 20-09-2009 22:22 Alles in 1 Extra, Arris Touchstone TM 702B
Heb je telefoon van Ziggo, en heb je de klantenservice nodig, bel dan gratis naar 1200 |
|
|
hva |
Geplaatst op 21-09-2009 09:25
|
Activiteit Berichten: 21 Lid sinds: 15-08-2009 |
Met resetten bedoelde ik het knopje achterop meer dan 10 sec ingedrukt houden. Het probleem is bij mij niet een knipperend tel1 lampje. Maar modem start na (te) lange tijd normaal op, t/m tel1 lampje, het lijkt dan even victorie. Na pakweg 10 sec begint het opstarten opnieuw, wat heen en weer geknipper, uiteindelijk blijft led 1 (power) aan en led 2 brand soms/knippert soms. Meer niet. Zo is de toestand ook op dit moment. |
|
|
hva |
Geplaatst op 21-09-2009 16:48
|
Activiteit Berichten: 21 Lid sinds: 15-08-2009 |
Sedert vanmorgen kennelijk weer verbinding: 48 mbps down, ca 1 mbps up = hopeloos slecht; Ziggo speedtest weigert zelfs vaak de upload test. Firmware nog steeds van 15 feb. |
|
|
wfvanputten |
Geplaatst op 25-09-2009 07:34
|
Activiteit Berichten: 10 Lid sinds: 17-08-2009 |
Update: Mijn internet doet het ca. 2 weken stabiel, echter als ik dan eindelijk moed heb verzameld om mijn Wireless N router aan te sluiten doet hij het de rest van de avond goed. Geen probleem met het router an sich dus zou je zeggen. Echter, 's morgens ligt mijn internet er dan weer uit!!!! Router ertussenuit halen, een paar resets van het Arris modem, duimen gekruist, en dan heb ik weer internet. Weet iemand of de wireless router wellicht het probleem zou kunnen zijn? Ziggo's servers lijken er niet mee om te kunnen gaan.. Gewijzigd door wfvanputten op 25-09-2009 07:35 |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Arris 702 (verhoogde snelheid) problemen, mijn Motorola werkt weer als vanouds', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
NPO app - zoekfunctie werkt niet meer | Klacht over Ziggo | : 4 | 06-05-2024 |
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. | Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie | : 3 | 22-10-2020 |
Na boot van TC72XX wordt Wifi steeds weer ingeschakeld | Klacht over Ziggo | : 8 | 03-12-2019 |
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk | Ziggo nieuws | : 1 | 16-10-2019 |
Smartcards weer niet zichtbaar in Mijn Ziggo | Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks | : 3 | 19-12-2018 |
Advertentie