Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
Next problemen. Met 1 knop tv en next aan en uitzetten
|
|
Boekhold |
Geplaatst op 18-02-2025 10:08
|
![]() Activiteit ![]() » Steyl » 5935VM » Next Berichten: 2 Lid sinds: 18-02-2025 |
goede morgen, ik ben in het bezit van 2 next boxen. ze werken beide prima. echter bij de ene kan ik met een knop de tv en de next in en uitschakelen en bij de tweede krijg ik niet voor mekaar. ik heb alle instellingen goed staan en de tv aangesloten met een HDMI kabel op de poort HDMI 1. waarom werkt het niet? Ik heb de betreffende next al eens helemaal uitgezet en opnieuw gestart maar het probleem blijft. wat kan ik nog doen om dit weer goed te krijgen? dit gebeurde na een software update. het heeft altijd goed gewerkt. |
|
|
Zippo |
Geplaatst op 18-02-2025 10:28
|
![]() Superbeheerder ![]() » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW3226 WiFi » Asus RT-AC87U » TV Standaard » Cisco 8455DVB Berichten: 2249 Lid sinds: 02-01-2007 |
Het klinkt alsof de recente software-update mogelijk een bug heeft geïntroduceerd die de HDMI-CEC (ofwel de "one-touch power"-functie) beïnvloedt. Hier zijn een aantal stappen die je kunt proberen: 1. Controleer de HDMI-CEC-instellingen op je tv Sommige televisies geven HDMI-CEC een andere naam (zoals Anynet+ bij Samsung, Simplink bij LG of Bravia Sync bij Sony). Het kan zijn dat na de update deze instelling is uitgeschakeld, dus controleer of deze functie actief is. 2. Test met een andere HDMI-kabel Hoewel de kabel op HDMI 1 zit, kan een kabel soms na een update minder goed contact maken of andere kleine problemen hebben. Probeer een andere kabel om dit uit te sluiten. 3. Controleer de instellingen in de Next box Ga na of in het menu van de Next box de functie voor “one-touch power” of “tv control” (mogelijk onder HDMI-instellingen of algemene apparaatinstellingen) nog correct staat ingesteld. 4. Voer een volledige fabrieksreset uit Een eenvoudige herstart lost soms niet alle problemen op. Een fabrieksreset kan helpen om eventuele conflicten of corrupties in de software op te lossen, al is dit natuurlijk wel een ingrijpende stap. 5. Controleer op nieuwe software-updates of neem contact op met support Het kan een bekende bug zijn na de update, dan is het verstandig contact op te nemen met de klantenservice van de Next box voor verdere ondersteuning. Hopelijk helpt één van deze stappen om de functionaliteit weer terug te krijgen! |
|
|
Boekhold |
Geplaatst op 18-02-2025 12:08
|
![]() Activiteit ![]() » Steyl » 5935VM » Next Berichten: 2 Lid sinds: 18-02-2025 |
de anynet instellingen klopte niet, deze opnieuw ingesteld maar ik kan hem niet verbinden met een apparaat. verder alle bovenstaande tips uitgevoerd. Maar het helpt niet |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Next problemen. Met 1 knop tv en next aan en uitzetten', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Opname stopt na uitzetten tv | Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie | : 3 | 09-01-2018 |
Problemen POP accounts | Storing | : 6 | 28-08-2017 |
Problemen met Port Forwarding. | Algemene computer en software vragen. | : 11 | 26-06-2017 |
Ziggo Connect Box wifi problemen Apple / Windows | Algemene computer en software vragen. | : 5 | 07-01-2017 |
Problemen open NAT krijgen voor 2 pc's voor BO3 | Algemeen | : 12 | 10-01-2016 |