obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Iemand ervaring met deze routers?
pinobird
Sinds kort heb ik 50 mb/s van Ziggo. Om van de volle snelheid gerbuit te maken, ook draadloos, voldoet mijn linksys wrt54gl niet meer. Ik kijk nu uit naar een nieuwe router en heb er twee op het oog. De Netgear WNDR3700 en de D-LINK DIR-855. heeft iemand ervaring met deze routers eventueel in combinatie met Ziggo?
 
MaXMhZ
Ik gebruik hier ook de DLink DIR-655. Heb deze ook via de routershop.nl gekocht. Prima ondersteuning moet ik zeggen. De router voldoet uitstekend.

Een paar tips: Zorg wel dat je de juiste kabels (Cat 5e of Cat6) gebruikt. Die zijn geschikt voor Gigabit netwerk. Cat 5 voldoet voor 100 Mbit, niet voor 1000Mbit.

Controleer even of de computer een BIOS upgrade nodig heeft. Mijn splinternieuwe ASRock ION 330 moest ik upgraden naar BIOS P1.60 vordat het gigabit netwerk bij mij werkte.

Tegelijk met de router heb ik een DLink DWA-140 USB dongle aangeschaft. 802.11n heeft een verbinding van 270 Mbit/s.

Controleer even met inSSIDer of de lokale situatie niet te veel WiFi netwerken heeft, en op welk kanaal ze zitten. Deze netwerken kunnen elkaar danig in de weg zitten op de 2,4GHz band. Ik ben zelf terug gegaan naar bekabeld werken hierom. Er zaten veel te veel WiFi netwerken in mijn buurt. Niet de schuld van de router. 802.11n heeft nu eenmaal een veel groter bereik (iets van 40m bij mij).

De router heeft ook een mogelijkheid deze aan te sluiten als switch. In dat geval heb je geen gemier met port-forwarden. Ook zijn de LAN aansluitingen Auto MDI/MDI-X zodat men zich geen hoofdbrekens hoeft te maken over straight of crossed kabels. Als de kabel gigabit snelheden aankan is het goed.

Ik werk zelf alleen op mijn LAN met gigabit. (heb op dit moment alleen een 24Mb/1Mb ADSL 2+ internet). Hoofdzakelijk voor HD1080p content/file streaming, maar dat werkt perfect.
vraag even na of de DIR-855 de 50Mbit/s wel aan kan op de WAN-side. De DIR-655 is zover ik weet sneller (WAN-LAN throughput) en nog eens goedkoper ook.
Gewijzigd door MaXMhZ op 10-10-2009 00:11
 
Frederickpoell
686205072


Heb zelf een nieuwe netgear router (802.11n), maar draadloos haal ik maar de helft van de bovenstaande snelheid. Router staat ca. 10 meter verwijderd van mijn pc (Imac 27 inch, ingebouwd airport extreme 802.11 N).

Heb maar een bekabeld netwerk aangelegd (Cat 5e) . Iemand suggesties of de snelheid omhoog kan (draadloos) ?Grin
Gewijzigd door Frederickpoell op 18-01-2010 12:25
 
mesa57
Als je op de helft zit lijkt dat meer op een 802.11g verbinding.
 
Lu
Beste Frederick,

Staat de netgear onder admin console -> wireless settings -> mode: wel op de gewenste "up to 300Mbps" instelling?
 
Niels_d
Interferentie van een ander netwerk kan de snelheid ook behoorlijk beïnvloeden.
Kijk eens, zoals MaXMhZ al zegt, met inSSIDer welke netwerken er in de buurt zitten en op welke kanalen deze zich bevinden.

Als je daar niets vreemds ziet, dan kunnen instrumenten als draadloze muizen, draadloze telefoons, bluetooth devices met actieve verbinding en zelfs magnetrons je signaal beïnvloeden, maar die zie je niet in inSSIDer.

Lang leve de vrije Ether Frown
 
MisterSenseo
Of je schakelt over naar 5 Ghz DraftN maar dan ben je 2 nulletjes tot de zoveelste macht verder.........dat is alleen nog voor de over-enthousiaste computer-nerds te betalen die computers tot prio 1 verheven hebben hihi.
Kom ik er tot mijn schrik achter dat dat de reden is waarom wij geen auto meer hebben,whahahahaha

.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Niels_d
Je hebt al een 802.11an router (300Mbit) voor 70 euro, dus dat valt toch best wel mee?

Je kan op de 2.4Ghz ook nog best wel werken, maar dan moet je eigenlijk meten welk kanaal je het beste kan gebruiken.
En daarmee bedoel ik niet alleen met inSSIDer.
 
MisterSenseo
Het zou wel kunnen maar waar ik woon centrum DenHaag heb je 15 WiFi netwerken op elke 100 vierkante meter,het wordt gewoon teveel.
Zie dan maar een vrij kanaal te vinden.
En als je dan een goedwerkend draadloos netwerk wilt hebben moet je naar 5 Ghz toe en dan kost de router minimaal 130,- en de adapters 3 tientjes per stuk,dus reken het uit over alle pc's in huis en je bent ruim de 350,- voorbij.
Of je kiest ervoor bedraad te blijven werken wat tot op heden nog steeds het allerbest werkt.

MisterSenseo
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Iemand ervaring met deze routers?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Inloggen met iemand anders zn acount Algemeen : 5 05-02-2018
(Ziggo ervaring, overstapservice werkt niet) 2015 mei Klacht over Ziggo : 3 08-05-2015
Ervaring met Samsung T24A350 en CI ? Digitale radio en TV via de PC : 1 04-03-2015
Modem herstart als iemand ons belt Storing : 3 03-01-2015
2 routers / Ubee modem/router gescheiden netwerk Eigen netwerk : 36 12-07-2014
Advertentie