obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Modem ubee EVM 3200 geen internet FW ?
Nanouk
alles in 1 abonnement en interactieve digitale TV maximale up en down

Sinds 4 weken naar volle tevredenheid in gebruik via router / switch naar mijn LAN met 5 pc's na een onverwachte reset (?) gisteren avond 15 dec. rond 19:30 geen internet meer, ook niet na alles resetten uit en aan zetten.

Vanochtend gebeld met ziggo euvel is bekend er wordt an gewerkt (firmware update) ik heb inmiddels (na een tip van de helpdesk) wel internet door op de ubee direct op een PC aan te sluiten en niet via een router te laten lopen.

Erg lastig allemaal.

is nu wachten op de firmware update volgens de helpdesk.. ?

Iemand gelijke ervaringen ?
 
Puma
Dus rechtstreeks wel een verbinding en via de router niet?
Koppel alles los. Start vervolgens je modem weer op (router uit laten staan). Laat het modem z'n werk doen. Koppel nu de router weer aan en zet er spanning op.

Het kan even duren voordat je router een IP krijgt! Maar meestal is dit binnen 30 min gebeurt.
 
MisterSenseo
Aanvulling: het zou kunnen dat je niet online komt,dan router van modem loskoppelen en direct op de pc,het kan namelijk dat je je modem opnieuw moet activeren,en als dat het geval is even opnieuw activeren,hetzij via je eigen aanmeldbrief,hetzij via Ziggo,dan wordt er om het MAC adres gevraagd wat onderop je modem staat.
Men schijnt namelijk volledig nieuwe software voor Ubee 3200 modem te hebben en dan kan ik me voorstellen dat het modem opnieuw geactiveerd moet worden.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Nanouk
Dank je,ik ga alles uitproberen en kom met een terug melding hoe het verlopen is.
 
Nanouk
Inmiddels net alles uit geprobeerd, uit zetten modem zonder router zoals Puma meld, geen resultaat.

Via mijn ziggo geprobeerd te heractiveren, niet mogelijk want ik heb geen producten meer op mijn naam staan.

Wordt nu spannend..ik zal de helpdesk of klanten service is gaan bellen wellicht dat die inmiddels een oplossing weten of die weten hoe lang het nog gaat duren.

Voorlopige vaststelling is dat de router meld geen gateway te zien is.
 
Nanouk
Inmiddels helpdesk gebeld, een FW (Firmware ) update voor de ubee wordt 7 jan verwacht.

Een harde reset (achterkant ubee modem ) minimaal 20 sec. ingedrukt houden !! lost weleens het probleem op.

Na 3 x een harde reset kan ik inmiddels nu via de router weer op internet.
 
MisterSenseo
Da's alvast een start,ik had verwacht dat je die resetknop al eerder gevonden had,vandaar dat ik daar niets over gezegd had,hihi

Vrijwel iedereen weet ondertussen van het probleem met Ubee af alleen zie het maar eens op te lossen.............

Alles sal reg kom riep mijn opa altijd............of het waar is weet ik ook niet,maar laten we erop hopen......Grin
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
brodie
Nanouk,
ben je al wat verder gekomen... ik heb ook net een UBEE EVM3200 ontvangen en kan ook niets meer via de router. Heb nu 2 verschillende routers geprobeerd (D-Link and Belkin) maar krijg geen connectie met het Internet voor elkaar - 'cable disconnected'.
Direct wired van de UBEE naar de PC werkt goed maar UBEE - router - PC (ook gewired) in het geheel niet. Van Ziggo helpdesk krijg ik alleen te horen dat het aan de router ligt, met de D-Link helpdesk hebben we het geheel opnieuw geconfigureerd en alles staat bij de router OK. Met de laptops kunnen we WiFi inloggen maar dan stopt het allemaal en is de uitgang naar www gesperd.
Heel vervelend onderhand.

Groeten,
Mark
 
Zippo
Zet alles uit!
Zet ubee modem aan, wacht een minuut.
Zet router aan, wacht een minuut.
Zet de rest aan.

Met andere kabel modems werkt deze methode.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
brodie
Dank Zippo. Heb sinds de ontvangst van de UBEE elke permutatie van uit en weer aanzetten, hard resets etc gehad - blijft toegang tot www tegengaan.
Wilde alleen van 10Mb/s naar 50Mb/s gaan en het leek zo makkelijk.... niets minder is waar. Heb bittorrent op 5.6Mb/s gezien (wat inderdaad 5 keer vlotter is dan de 1.1 die ik met Z2 had) maar ben m'n huis WiFi helemaal kwijt - geen goede trade-off.

Groetjes,
Mark
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem ubee EVM 3200 geen internet FW ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Advertentie