obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Ziggo komt beloofde snelheden niet na!
Zippo
Voordat ik hierover wilde berichten heb ik om bevestiging gevraagd bij Ziggo of het niet om een 1 april grap gaat.

Helaas beste mensen wordt de beloofde snelheid niet waargemaakt.
Voor velen is dit een grote teleurstelling! Mensen zijn overgestapt op basis van de informatie op de website van Ziggo.

Lees hieronder het stuk van Tweakers. Link naar de bron

Quote

Ziggo voert deze zomer snelheidsverhogingen door

Door Olaf van Miltenburg, donderdag 25 februari 2010 17:18
Submitter: Dutchman01, views: 18.462

Ziggo heeft door laten schemeren dat het bedrijf deze zomer de snelheden van zijn kabelabonnementen gaat opschroeven. Alles-in-1 Extra krijgt een snelheid van 120Mbps maar Plus en Z3 moeten het nog doen met docsis 2.0-snelheden.

De pakketten Z1 en Z2 van Ziggo gaan deze zomer in snelheid omhoog van respectievelijk 3 en 10Mbps naar 5 en 15 Mbps. Internet Z3 wordt dubbel zo snel: het abonnement stijgt van 25Mbps naar 50Mbps. Toch is de verhoging voor deze klanten mogelijk een tegenvaller Ziggo had een snelheid van 80Mbps beloofd. De downloadsnelheden van Alles-in-één Basis en Plus komen op respectievelijk 2Mbps en 22Mbps te liggen. Ook deze laatste snelheid komt niet overeen met de beloofde 30Mbps.

In enkele proefgemeenten kregen klanten met een docsis 3.0-modem en een Alles-in-één Plus-pakket wél de beschikking over een 30Mbps-lijn. Landelijk blijft Alles-in-één Plus deze zomer op 22Mbps steken, omdat Ziggo nog niet in staat is om klanten met dit pakket van docsis 3.0-modems te voorzien, meldt Gradus Vos, woordvoerder van Ziggo. Ook de snelheidsverhoging van Z3 blijft beperkt omdat deze abonnees dit type modem nog niet krijgen. Alles-in-één Extra-abonnees krijgen wel direct een 120Mbps-verbinding, zoals klanten in proefgemeenten als Amersfoort, Enschede en Utrecht reeds konden ondervinden. Daarmee slaat Ziggo de tussenstap van 80Mbps waar eerder over gesproken werd over.

"Het succes in de proefgemeenten is gigantisch", claimt Vos. "Daardoor is het lastig docsis 3.0-modems is voldoende mate te leveren. In de hele wereld is de aanvoer van de modems tegen redelijke kosten problematisch. We willen toch de prijzen van alle pakketten gelijkhouden." Volgens Vos begint Ziggo in juli met de uitrol van de nieuwe snelheden en zal deze gefaseerd uitgevoerd worden. Wanneer de Z3- en Alles-in-één-klanten wel een docsis 3.0-modem en bijbehorende snelheden tegemoet kunnen zien kon hij nog niet aangeven.




Ziggo-pakket Huidige download Huidige upload Download zomer 2010 Upload zomer 2010
Internet Z1 3Mbps 0,5Mbps 5Mbps 0,5Mbps
Internet Z2 10Mbps 1,5Mbps 15Mbps 2,5Mbps
Internet Z3 25Mbps 4Mbps 50Mbps 5Mbps





Ziggo-pakket Huidige download Huidige upload Download zomer 2010 Upload zomer 2010
Alles-in-1 Basis 1,5Mbps 0,25Mbps 2Mbps 0,25Mbps
Alles-in-1 Plus 20Mbps 4Mbps 22Mbps ipv 30Mbps 4Mbps
Alles-in-1 Extra 50Mbps 5Mbps 120Mbps 10Mbps



Edit Zippo: Tabel aangepast de nieuwe snelheid alles-in-1 basis. Die blijft namelijk 0,25 Mbps.

Nieuwe informatie van ziggo-verhoogt-snelheden


Ziggo verhoogt opnieuw de internetsnelheden. Zo haal je met Alles-in-1 Extra maar liefst een snelheid van 120 Mbit/s!*
Wanneer ontvang jij je nieuwe snelheid?

De nieuwe snelheden zijn nu beschikbaar in Amersfoort, Enschede, Heerhugowaard, Maastricht, Meppel, Tilburg, Utrecht en Den Haag. Eind zomer 2010 geldt de snelheidverhoging ook in de rest van het Ziggo-gebied.




Internet Z1 Internet Z2 Internet Z3 Alles-in-1 Basis Alles-in-1 Plus Alles-in-1 Extra
Huidige snelheid down/up 3/0.5 10/1.5 25/4 1.5/0.25 20/3 50/5
Nieuwe snelheid down/up 5/0.5 15/2.5 50/5 2/0.25 22/4 ipv 30/4 120/10

Uitzondering voor Internet Z3 en Alles-in-1 Plus

Woon je in een van onderstaande gemeentes, dan is jouw nieuwe snelheid Internet Z3 80 Mbit/s down en Alles-in-1 Plus 30 Mbit/s down.

* Amersfoort
* Enschede
* Heerhugowaard
* Maastricht
* Meppel
* Tilburg
* Utrecht
* Den Haag

Voor degenen die nog eens na willen lezen wat de eerder beloofde snelheden waren kan dat via deze link doen!
Gewijzigd door Zippo op 28-02-2010 02:13
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
psies
Ik heb toch al vanaf december 2009 de 120mbit/s snelheid
Ik kom s avonds tijdens piekuren met deze snelheid, en dat vind ik niet verkeerd.

655786582
 
retanik
ze komen hun belofte wel na, alleen niet op geplande datum. en ze geven een reden op ook (hoewel hier aan te twijfelen is)

elke verhoging is positief toch.

en de verhoging bij alles-in-1-extra is meer dan ze beloofd hebben
naar 120 ipv naar 80
gewoon rustig afwachten denk ik maar...
 
Puma
Ik denk dat Zippo bedoelt dat veel mensen dachten dat ze van 20 naar 30 Mbit gingen en nu blijkt het 22 Mbit te zijn. 2 Mbit verhoging vind ik erg karig.
Als reden geven ze aan dat het door tekort aan modems komt, modems tegen een redelijk prijs.

 
sandeman
van 20MB naar 22MB is inderdaad een lachwekkende verhoging, doe dan niks dan zo'n beschamende..
 
Zippo
Met name de gecommuniceerde verhoging van 20 naar 30 Mbps is een enorme domper.

Eerst verhogen met 50% daarna terugschroeven met een verhoging van 10% is onacceptabel.

De gecommuniceerde snelheidsverhoging van 20 naar 30 Mbps voor een Alles in 1 plus pakket heeft mij doen besluiten om van Online naar Ziggo over te stappen.

Ik wacht even af op verdere reacties.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MisterSenseo

Quote

sandeman schreef:
van 20MB naar 22MB is inderdaad een lachwekkende verhoging, doe dan niks dan zo'n beschamende..


Houden we er rekening mee dat die zogenaamde schandalige verhoging een volledige surf-verbinding is ???
De Basis-variant wordt 2 Mbit,waar zeuren we nou over?
Ze hadden ook kunnen zeggen:"tot nader order voor Plus geen verhoging,want het is niet haalbaar"........
Gewijzigd door MisterSenseo op 26-02-2010 14:25
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
tijse400
ik ben net deze maand verhuisd..
moest een nieuw modem installeren.

ik ben ooit begonnen bij
@home, met een com21 modem
( hoog model) en na een tijd kreeg ik een ander modem, van arris.

daarna ben ik overgestapt naar een alles in 1 plus abonnement, en kreeg ik dus een nieuw modem (motorola, met telefonie etc.

nu ging ik verhuizen, en dat netjes doorgegeven, blijkt dat ik een ander modem zou krijgen.

dit keer werd mij gevraagd om het oude motorola modem terug te sturen ( ziggo is eigendom, en ik heb het in bruikleen, zoals dat bij iedereen in de voorwaarden staat.

maar ik vraag me nu dus wel af, waarom ik de com 21 en het arris modem niet terug hoefde te sturen.
en nu vraag ik me ook af, of het allernieuwste modem dat ik nu dus gebruik docsis 2, of docsis 3 is?
het nieuwe modem is van ubee
ziet er wel handig overzichtelijk duidelijk en degelijk uit.
beter dan motorola ( plaats van de ledjes en de aansluitingen van de kabels. voor als je hem neer wilt zetten of op wilt hangen is dit beide goed bruikbaar.


ik ben dus niet voor de snelheid overgestapt, maar zat er juist wel aan te denken misschien een goedkoper abo te nemen omdat ik die uit de kluiten gewassen abonnementen eenbeetje "te" snel vind worden. ik gebruik die snelheid nooit...
 
mesa57
Bovendien hoeft Ziggo niks te doen qua hardware voor een verhoging naar 20mb. Docsis 2.0 kan makkelijk 30mb aan en hun wijkapparatuur ook, want ze leveren nu al 50mb.
 
Puma
Die 50Mbit verbindingen zijn wel degelijk ED3.0 en dus vernieuwd hardware.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo komt beloofde snelheden niet na!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Advertentie