Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
internet
|
|
lr70338 |
Geplaatst op 23-03-2010 15:51
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 3 Lid sinds: 23-03-2010 |
Sinds geruime tijd heb ik een probleem met de internet verbinding als ik mijn computer opstart. Eerst incidenteel maar later altijd de melding kan deze pagina niet weergeven (maakt niet uit wat ik selecteer), er komt bij deze melding ook een link die aangeeft "netwerk problemen oplossen". Als ik deze aanklik gaat de netwerkcontrole voor windows XP aan de slag na verloop van tijd komt de melding netwerkverbinding hersteld en werkt het weer tot het volgende moment dat ik weer opstart. Zie hieronder het rapport van de netwerkcontrole, wie heeft een idee wat het probleem is. Tijd van laatste controle: 02/26/10 09:35:41 Controle van HTTP, HTTPS en FTP HTTP-, HTTPS- en FTP-verbindingsmogelijkheden info HTTP: verbonden met www.microsoft.com. info HTTPS: verbonden met www.microsoft.com. info FTP (passief): verbonden met ftp.microsoft.com. Controle van DNS-client DNS - geen scenario voor thuisgebruikers info Webproxy gebruiken: nee info Omzetten van naam voor (www.microsoft.com) geslaagd: ja Geen DNS-servers DNS mislukt Controle van gateway Gateway info De volgende proxyconfiguratie wordt door IE gebruikt: Instellingen van automatische detectie:Ingeschakeld Script voor automatische configuratie: Proxyserver: Lijst geen proxy: info De proxyinstellingen kunnen niet via het mechanisme voor automatische proxyconfiguratie worden opgehaald info Op deze computer zijn de volgende vermeldingen voor standaardgateway ingesteld: 84.104.199.1 info Deze computer heeft de volgende IP-addres(sen): 84.104.199.4 info De standaardgateway bevindt zich in hetzelfde subnet als deze computer info De vermelding voor de standaardgateway is een geldig unicast-adres info Het adres van de standaardgateway is omgezet via ARP na 1 poging(en) info De standaardgateway is bereikt via ICMP Ping na 1 poging(en) info Er is verbinding gemaakt met TCP-poort 80 op host 65.55.12.249 info Er is verbinding gemaakt met de internet-host www.microsoft.com info De standaardgateway is OK Controle van IP Layer Beschadigde IP-routingtabel info De standaardroute is ongeldig info De loopback-route is ongeldig info De lokale host-route is ongeldig info De lokale subnet-route is ongeldig Ongeldige vermeldingen in ARP-cache action De ARP-cache is leeggemaakt Controle van IP-configuratie Ongeldig IP-adres info Geldig IP-adres gedetecteerd: 84.104.199.4 Controle van draadloos netwerk Draadloos netwerk - service is uitgeschakeld Draadloos netwerk - SSID van gebruiker Draadloos netwerk - eerste installatie Draadloos netwerk - radio uitgeschakeld Draadloos netwerk - buiten bereik Draadloos netwerk - hardwareprobleem Draadloos netwerk - beginner Draadloos netwerk - ad-hoc netwerk Draadloos netwerk - niet eerste voorkeur Draadloos netwerk - 802.1x ingeschakeld Draadloos netwerk - configuratie komt niet overeen Draadloos netwerk - lage signaal/ruis-verhouding (SNR) WinSock-controle Status van WinSock info Alle vermeldingen voor basisserviceproviders zijn aanwezig in de Winsock-catalogus. info De providerketens van de Winsock-service zijn geldig. info De provider met vermelding MSAFD Tcpip [TCP/IP] heeft de test voor loopback-communicatie uitgevoerd. info De provider met vermelding MSAFD Tcpip [UDP/IP] heeft de test voor loopback-communicatie uitgevoerd. info De provider met vermelding RSVP UDP Service Provider heeft de test voor loopback-communicatie uitgevoerd. info De provider met vermelding RSVP TCP Service Provider heeft de test voor loopback-communicatie uitgevoerd. info Verbindingen zijn geldig voor alle Winsock-serviceproviders. Controle van netwerkadapter Detectie van netwerklocatie info Internetverbinding thuis gebruiken Identificatie van netwerkadapter info Netwerkverbinding: naam=LAN-verbinding, apparaat=Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC #2, mediatype=LAN, submediatype=LAN info Netwerkverbinding: naam=1394-verbinding, apparaat=1394-netwerkkaart, mediatype=LAN, submediatype=1394 info Netwerkverbinding: naam=1394-verbinding 2, apparaat=1394-netwerkkaart #2, mediatype=LAN, submediatype=1394 info Netwerkverbinding: naam=Nokia 6300 USB Modem #2 (OTA), apparaat=Conexant HSF V92 56K PCI Modem, mediatype=TELEFOON, submediatype=GEEN info Ethernet-verbinding geselecteerd Status van netwerkadapter info Status van netwerkverbinding: Verbonden Controle van HTTP, HTTPS en FTP HTTP-, HTTPS- en FTP-verbindingsmogelijkheden warn FTP (passief): fout 12007 tijdens verbinding maken met ftp.microsoft.com: The server name or address could not be resolved warn HTTP: fout 12007 tijdens verbinding maken met www.microsoft.com: The server name or address could not be resolved warn FTP (actief): fout 12007 tijdens verbinding maken met ftp.microsoft.com: The server name or address could not be resolved warn HTTPS: fout 12007 tijdens verbinding maken met www.microsoft.com: The server name or address could not be resolved warn HTTP: fout 12007 tijdens verbinding maken met www.hotmail.com: The server name or address could not be resolved warn HTTPS: fout 12007 tijdens verbinding maken met www.passport.net: The server name or address could not be resolved error Kan geen HTTP-verbinding maken. error Kan geen HTTPS-verbinding maken. error Kan geen FTP-verbinding maken. |
|
|
Zippo |
Geplaatst op 23-03-2010 17:13
|
![]() Superbeheerder ![]() » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW3226 WiFi » Asus RT-AC87U » TV Standaard » Cisco 8455DVB Berichten: 2250 Lid sinds: 02-01-2007 |
Je hebt al aardig wat onderzocht zo te zien. Probeer dit eens: Twee tips om je LAN netwerk te herstellen. (wel even je firewall uitzetten en het liefst deinstalleren) Gewijzigd door Zippo op 23-03-2010 17:14 |
|
|
lr70338 |
Geplaatst op 30-03-2010 11:13
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 3 Lid sinds: 23-03-2010 |
Hartelijk dank voor de reacties. Ik ben nog even verder aan het zoeken geweest omdat ik in de tussentijd ook problemen met m'n digitale TV ontvangst kreeg. Ik heb alles van ziggo er tussenuit gegooid, en een Hirschmann antenneversterker met passieve retour er tussen gezet, wat scherts mijn verbazing alles werkt weer naar behoren. Nogmaals dank voor de reacties. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'internet', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Lang geen internet en slechte communicatie | Klacht over Ziggo | : 4 | 22-04-2024 |
PS4 wakker maken via internet? | Eigen netwerk | : 2 | 09-01-2022 |
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 3 | 06-12-2021 |
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet | Ziggo nieuws | : 1 | 13-10-2020 |
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam | Ziggo nieuws | : 1 | 28-07-2020 |