Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Oplevering 2 juni
Morningwood
Goedemiddag,

De naam is Eelco en ik heb onlangs Online.nl vaarwel gezegd vanwege continue uitval van verbindingen en heb gekozen voor alles in 1 plus van Ziggo.
Gisteren oplevering gehad en men heeft alleen de modem geinstalleerd en een kabel dwars door het huis heen gelegd naar mijn PC op de 1e etage. Oppassen dat ik niet struikel..................

Ik had afgesproken met de telefonische verkoper dat er ook gelijk een router voor wireless internet aangeleverd zou worden. Was niet doorgegeven. Even bellen met de klantenservice en er word eentje toegestuurd naar mij binnen 5 werkdagen.

Nou had ik een vraag aan jullie:

Is er enige hardware van mijn ADSL internet die ik nog kan hergebruiken voor Kabel internet? Zoals router of kabels?

Indien ik een nwe kabel nodig heb, hoe heet een dergelijke verbindingskabel? UTP? Ik moet nl. nog wat extra kabel kopen om deze netjes weg te werken. Kan ik ook twee losse kabels aan elkaar verbinden door middel van een koppelstuk?? Waar haal je dergelijke materialen? Ook de computer zaak?

Bijvoorbaat dank!

Grt.,

Eelco

Zippo
Het oude online modem kun je in ieder geval niet meer gebruiken.

Wat je na je Livebox of Thomson had aangesloten kun je gewoon op nieuw gebruiken.

Er is echter wel een weetje nodig om alles werkend te krijgen.
Test je namelijk je verbinding rechtstreeks op een pc en plaatst daarna een router ertussen dan werkt het niet.

Dit komt doordat het kabel modem van Ziggo het macadres onthoud van het apparaat dat als eerste aangekoppeld wordt.

Oplossing:
Alle apparaten uit:
Kabel modem aanzetten, minuutje wachten.
Router aanzetten, , minuutje wachten.
Pc aanzetten, , minuutje wachten.

Als je router op dhcp staat ingesteld moet het direct lukken.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing

Morningwood
Oke, bedankt voor de tip! Zodra deze binnen is, zal ik dit gelijk doen!

Ik heb momenteel nog een probleem erbij, elke keer als ik mijn pc aanzet, maakt de modem niet automatisch verbinding met mijn pc.

Ik heb dan alleen lokaal verbinding. Ik moet dan op probleem oplossen klikken en kan dan na een korte analyse kiezen uit een 3-tal opties. Als ik de 2e of 3e optie aanklik, komt het meestal wel goed, maar dit hoort toch niet zo? Erg irritant en dit moet vanzelf gaan lijkt me......

Hieronder een screen shot van het rapport:

Je kan hem vergroten door erop te klikken.

ScreenHunter_01Jun032158

Iemand een idee of dit aan mijn pc ligt, aan de modem zoals de probleem analyse zegt, of aan Ziggo hun kabel verbinding?

Bedankt!

Eelco
Gewijzigd door Morningwood op 03-06-2010 22:38

Undertaker
Ehmmm kan zijn dat je DNS gedonder geeft, als hij nou direct aan je PC gekoppeld is het modem dan zou ik je het volgende aan willen raden:

ga naar je Netwerk Centrum > adapter instellingen wijzigen dan op je lan adapter Eigenschappen drukken > dan dubbelklik je op IPV 4 ( internet Protocol Version ) dan staat er in een veldje beneden De volgende DNS-serveradressen gebruiken: dat rondje maak je blauw door erop tedrukken en dan voer je dit in: 212.216.212.112 en eronder 212.216.172.62 ( De Alice DNS werkt altijd.) en dan toepassen en ok! vervolgens schakel je je Lan netwerk even UIT! en schakel je hem weer in, dan worden de instellingen die je net heb gedaan toegepast, en moet je van dit probleem verlost zijn Smile
Gewijzigd door Undertaker op 04-06-2010 08:17
Met vriendelijke groet, Undertaker

Morningwood
Harstikke bedankt!

Ga ik vanavond gelijk mee aan de slag!

grt.,

Eelco

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Oplevering 2 juni', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lage snelheid sinds oplevering Storing : 5 04-11-2010
Ziggo geeft NET 5, SBS 6 en Veronica in HD door vanaf 1 juni 2010 Welke zender wil je er nog bij hebben? : 8 20-10-2010
Servicebericht: Werkzaamheden Ziggo netwerk, nacht 2 op 3 juni 2009 ! Werkzaamheden : 13 09-06-2009
Per 1 juni 2007 zijn er nieuwe Algemene Voorwaarden Kabelinternetdiensten Wat verandert er? : 2 20-10-2007
Per 1 juni 2007 wijziging algemene voorwaarden Kabelinternetdiensten Wat verandert er? : 1 18-05-2007
Advertentie