obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Geen discovery channel en sommige andere zenders
ronald1234
Bij Discovery Channel krijg ik geen beeld via digitale televisie, terwijl het signaal (balkje) 90% is. Ik heb soms blokjes op sommige zenders maar beetje frutten aan de coax verhelpt dit, maar de discovery ontvangt ik gewoon echt niet.. En ook 1-2 andere (buitenlandse) zenders niet.

Btw ontvang ik wel alles op de andere tv die analoog is.

Hoe kan dat?
Gewijzigd door ronald1234 op 23-06-2010 16:45
 
mesa57
ALs frutten aan de coax ook maar iets verandert bij wat voor zender dan ook is er iets mis met je kabel.
 
Undertaker
Zou eens je aansluitingen nalopen als ik jou was Ronald want moeten wroeten en porren om beeld tekrijgen is niet best :O
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
McBeukie
Ik heb dat ook wel eens gehad , toen zat de coax toch echt niet goed en ontving ik ook een aantal digitale zenders niet. Ik heb alles toen goed nagelopen en opnieuw vastgemaakt en toen werkte ze weer, maar hij gaf bij mij toen wel aan dat het signaal niet voldoende was.
Met Vriendelijke Groet

McBeukie

Smile
 
ronald1234
Nouwja ik heb best veel aan de verdeler zitten (oude consoles) en als je erachter schoonmaakt wil de coax door de vele draden wel eens draaien en zo draait het wat los, daarna maak ik het strak vast en is het beeld weer prima. Dat bedoelde ik eigenlijk.

Maar dus geen DC :S. Ik heb wel 2 soorten coax stekkers. De witte gebruik ik nu maar heb ook ijzeren(zouden beter moeten zijn?)Maar vind die een beetje vaag hoe je de kabel goed vastmaakt en geleid. Bij de witte is gewoon dat schoefje draaien en klaar
 
ronald1234
Heb de andere stekkerss erop gezet en stuk afgeknipt en opnieuw erop gezet en het maakt geen enkel verschil:

Alle zenders geen storing maar DC geen signaal (e48) en etalage kanaal(discovery channel travel) veel storing

Owja, mijn EPG ziet wel welke programmas er op dit moment zouden moeten uitgezonden worden

De lengte van de kabel is rond de 6-7 meter naar de huiskamer tv(met de DC zonder signaal) en heb een splitter direct op het beginpunt aangesloten. De andere kabel gaat naar de slaapkamer tv en die is analoog en daar werkt DC gewoon normaal, afstand naar de slaapkamer is ong. 7-8 meter coax kabel. Dit zit onder de laminaat verwerkt net als de andere kabel
Gewijzigd door ronald1234 op 27-06-2010 10:28
 
Zippo
Meet je kabels eens door met een multimeter.

Trek aan beide zijden de stekker uit het apparaat.
Meet tussen mantel en kern, als het goed is mag hier niets gemeten worden.

Als het lukt breng dan beide uiteinden bij elkaar.
Meet van beide uiteinden de kern, als het goed is staat er 0 Ohm op je multimeter.
Meet van beide uiteinde de mantel, als het goed is staat er 0 Ohm op je multimeter.

Soms heeft een multimeter ook een "doorfluit" optie. Deze wordt gebruikt om kabels door te fluiten. Simpele test, tik de twee meetpennnen van de multimeter tegen elkaar aan en je hoort een fluit toon.

Dit moet je ook horen als er geen breuken in de kabel zijn.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MisterSenseo
Een andere slimme oplossing kan zijn je splitter geheel uit AOP te verwijderen en een zo kort mogelijke coax kabel direct vanuit AOP je versterker in je dan je modem in de 2e poort van links,direct naast de innkomende kabel dus,en de andere kabels in poort 3,4 en 5 zoals je gewend was.
Vaak werkt het zo veel beter dan met tussenkomst van de splitter.
Hij brengt gemak maar ook zeer veel storing.............Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
ronald1234
Meter heb ik (nog) niet maar kan hem wel eens lenen

AOP?Modem? Wat is een AOP en hoe kan een modem effect hebben op de tv?Ik heb Alice als Inet isp

Heb ook rechtstreeks zonder splitter geprobeerd, ook geen resultaat Sad
 
ronald1234
Oke heb nu ook de verdeler naar de snes eruit gehaald, nu werkt alles dus.

De splitter hiervan geeft dus blijkbaar te weinig signaal door, weet ik in ieder geval waar het probleem zit.

Dan moet dus zowel de splitter bij het beginpunt eruit zijn en het eindpunt geen verdeler (RF-geval is dat trouwens) + splitter

Is er iets om het signaal toch te versterken of werkt dat niet zo op digitaal?
Gewijzigd door ronald1234 op 27-06-2010 16:02
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen discovery channel en sommige andere zenders', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
tv zenders installeren Algemeen : 7 20-12-2020
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Advertentie