Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Gezocht tool om verbinding te monitoren.
|
|
Zippo |
Geplaatst op 22-07-2010 10:31
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW3226 WiFi » Asus RT-AC87U » TV Standaard » Cisco 8455DVB Berichten: 2248 Lid sinds: 02-01-2007 |
En nog meer troubles at Ziggo.
Zippo voegde bij, bestand:
|
|
|
hvdklauw |
Geplaatst op 22-07-2010 17:28
|
Activiteit Berichten: 9 Lid sinds: 20-07-2010 |
Lijkt erop dat het hier in Groningen gewoon slecht is.. mijn 2 laatste hops naar ziggo.nl zijn net zo slecht: gn-rc0002-cr101-irb-201.core.as9143.net en gn-rc0001-ds113-te1-1.groni1.gr.home.nl |
|
|
hvdklauw |
Geplaatst op 22-07-2010 17:29
|
Activiteit Berichten: 9 Lid sinds: 20-07-2010 |
Wederom zo goed als geen download hier :S Gewijzigd door hvdklauw op 22-07-2010 17:29 |
|
|
Zippo |
Geplaatst op 23-07-2010 01:09
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW3226 WiFi » Asus RT-AC87U » TV Standaard » Cisco 8455DVB Berichten: 2248 Lid sinds: 02-01-2007 |
Dit is helemaal een ramp verbinding.
Zippo voegde bij, bestand:
|
|
|
Zippo |
Geplaatst op 23-07-2010 09:05
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW3226 WiFi » Asus RT-AC87U » TV Standaard » Cisco 8455DVB Berichten: 2248 Lid sinds: 02-01-2007 |
Zonder commentaar.
Zippo voegde bij, bestand:
|
|
|
MaXMhZ |
Geplaatst op 23-07-2010 09:22
|
Activiteit » Oldenzaal Berichten: 584 Lid sinds: 12-08-2008 |
Die resultaten zien er niet best uit, maar we moeten wel in gedachten houden dat het hier een ping plot betrefd. Werkzaamheden op het hele traject pinger systeem - target server zullen een indicatie geven dat de verbinding uitgevallen is, terwijl dit in feite niet zo hoeft te zijn. Alleen de verbinding naar de target server ligt er uit, alle andere verbindingen kan niets over worden gezegd. Verbindingen naar Duitsland kunnen bij voorbeeld wel werken. Men zou verschillende targets moeten pingen die via verschillende routes worden benaderd en die meestal "up" zijn om een beter beeld te krijgen. Ik wil wedden dat Ziggo hele andere resultaten krijgt voor jouw verbinding als ze in hun systeem kijken. Misschien een idee om ze eens te laten monitoren. Die snelheid is inderdaad veel te laag, er moet haast wel iets mis zijn.
Gewijzigd door MaXMhZ op 23-07-2010 09:24 |
|
|
hvdklauw |
Geplaatst op 23-07-2010 09:50
|
Activiteit Berichten: 9 Lid sinds: 20-07-2010 |
Het maakt niet uit wat ik invul om te pingen. Het valt allemaal weg in de avond uren en weekenden. Ik speel dan wat WoW, wat zich ergens bij parijs bevind. Vanochtend netjes 76ms latency en geen problemen. Gisteravond was het 1200ms + en af en toe dat de hele verbinding gewoon wegviel. In windows 7 zit een mooie resource monitor waarmee je netwerk traffic per process/applicatie kunt bekijken. Als ik dan zorg dat er iets anders aan staat wat ook continue netwerk verkeer oplevert en WoW filter dan zie je in de grafiek een groen vlak voor totaal gebruik en een oranje lijn voor gebruik bij het process. De hele tijd is het groene vlak hoger dan de oranje lijn (Logisch) totdat ik lag krijg, dan slaat de hele grafiek naar 0. |
|
|
Zippo |
Geplaatst op 23-07-2010 14:13
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW3226 WiFi » Asus RT-AC87U » TV Standaard » Cisco 8455DVB Berichten: 2248 Lid sinds: 02-01-2007 |
Vandaag is het echt bagger. Toch heb ik zojuist hoop gekregen! Na een restart van het Ubee kabel modem heb ik een nieuw ip adres gekregen. Alles loopt supersnel. Het is nog te vroeg om met pingplotter weer iets te laten zien. Snelheid is nog niet wat het zijn moet, maar is al wel wat beter. Wel lastig dat ik een ander ip adres heb gekregen. Ik moet nu een aantal zaken gaan aanpassen omdat ik een aantal zaken op ip adres toegang geregeld heb. @Ziggo WebCare. Is een ip adres wijziging normaal? Gewijzigd door Zippo op 23-07-2010 14:15 |
|
|
Zippo |
Geplaatst op 23-07-2010 15:37
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW3226 WiFi » Asus RT-AC87U » TV Standaard » Cisco 8455DVB Berichten: 2248 Lid sinds: 02-01-2007 |
Inderdaad te vroeg gejuicht. Ondanks het nieuwe ip adres, blijft het bagger. Nu verschillende eindbestemmingen gepingd. Heel veel packet loss. Surfen gaat moeizaam, veel time outs en dergelijke. Heeft Webcare nog suggesties?
Zippo voegde bij, bestand:
|
|
|
MaXMhZ |
Geplaatst op 23-07-2010 16:23
|
Activiteit » Oldenzaal Berichten: 584 Lid sinds: 12-08-2008 |
Er kon wel eens meer aan de hand zijn. Mijn ADSL verbinding bij anno.nu ligt er de laatste dagen ook geregeld uit. Snelheid is wel normaal als de verbinding staat. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gezocht tool om verbinding te monitoren.', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Slechtontvangst kerkomroep via Ziggo verbinding | Storing | : 34 | 19-11-2017 |
Wegvallende verbinding | Storing | : 3 | 25-01-2017 |
wegvallende verbinding | Storing | : 6 | 06-05-2016 |
Cisco 3928 wel verbinding WiFi; geen internet | Storing | : 5 | 07-03-2016 |
Test met DS-Lite verbinding | Algemeen | : 2 | 21-12-2015 |
Advertentie