obey-robots.txt
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Wegvallende verbinding
devengroen
Goedemorgen,

Ben afgelopen dagen bij iemand bezig geweest waar het internet (WiFi en soms ook UTP) regelmatig wegvalt. Er is al meerder malen een monteur geweest
en die heeft de laatste keer nogmaals het modem (Cisco) uitgewisseld.

Het signaal op het AOP is continu 80 - 85 DBuV en valt ook niet omlaag op het moment dat het internet weg valt.
Ook is het vreemd dat de leds op het modem hetzelfde blijven branden tijdens de storing.

Zijn er meer gelijke klachten bekend en heeft iemand een oplossing die werkt?

Alvast bedankt
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem
 
Matty
Hoi devengroen,

Ik zou eens kijken in de log van het modem om te zien wat daar gebeurd.

Tevens wegvallende wifi kan van allerlei oorzaken hebben wegvallende utp is wel iets wat je eigenlijk helemaal niet wil Smile

Ik zou de testen ook daarop richten en niet op de wegvallende wifi.

Vooral ook testen met een andere utp kabel (kabel kan altijd stuk gaan uiteraard).

Daarnaast zou je het b.v. met een "ping tool" programma kunnen monitoren om te kijken hoe vaak het voorkomt. Als het bekabeld blijft gebeuren zou ik wederom het probleem bij ziggo neerleggen nadat er uiteraard is getest met 2 verschillende kabels en 2 verschillende computers om de kabels en computers uit te sluiten.

Met vriendelijke groet

Matty
 
Digiservice
Waar meet je 80/85 dbuv mee? Dat is een signaal wat veel te hoog is. Lig eens in op de modem en kijk eens bij docsis status.... wat voor up en downstream levels staan daar? Wat is de snr?
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallende verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Slechtontvangst kerkomroep via Ziggo verbinding Storing : 34 19-11-2017
wegvallende verbinding Storing : 6 06-05-2016
Cisco 3928 wel verbinding WiFi; geen internet Storing : 5 07-03-2016
Verbinding valt steeds weg Storing : 4 28-12-2015
Test met DS-Lite verbinding Algemeen : 2 21-12-2015
advertentie
data-full-width-responsive="true">
onderwerp bekijken
 onderwerp afdrukken
wegvallende verbinding
devengroen
goedemorgen,

ben afgelopen dagen bij iemand bezig geweest waar het internet (wifi en soms ook utp) regelmatig wegvalt. er is al meerder malen een monteur geweest
en die heeft de laatste keer nogmaals het modem (cisco) uitgewisseld.

het signaal op het aop is continu 80 - 85 dbuv en valt ook niet omlaag op het moment dat het internet weg valt.
ook is het vreemd dat de leds op het modem hetzelfde blijven branden tijdens de storing.

zijn er meer gelijke klachten bekend en heeft iemand een oplossing die werkt?

alvast bedankt
if you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem
 
matty
hoi devengroen,

ik zou eens kijken in de log van het modem om te zien wat daar gebeurd.

tevens wegvallende wifi kan van allerlei oorzaken hebben wegvallende utp is wel iets wat je eigenlijk helemaal niet wil smile

ik zou de testen ook daarop richten en niet op de wegvallende wifi.

vooral ook testen met een andere utp kabel (kabel kan altijd stuk gaan uiteraard).

daarnaast zou je het b.v. met een "ping tool" programma kunnen monitoren om te kijken hoe vaak het voorkomt. als het bekabeld blijft gebeuren zou ik wederom het probleem bij ziggo neerleggen nadat er uiteraard is getest met 2 verschillende kabels en 2 verschillende computers om de kabels en computers uit te sluiten.

met vriendelijke groet

matty
 
digiservice
waar meet je 80/85 dbuv mee? dat is een signaal wat veel te hoog is. lig eens in op de modem en kijk eens bij docsis status.... wat voor up en downstream levels staan daar? wat is de snr?
 
data-full-width-responsive="true">
spring naar forum:
nieuw onderwerp antwoorden
gebruik bbcode of html om naar; 'wegvallende verbinding', te verwijzen!
bbcode:
html:
vergelijkbare onderwerpen
onderwerp forum         laatste bericht
slechtontvangst kerkomroep via ziggo verbinding storing : 34 19-11-2017
wegvallende verbinding storing : 6 06-05-2016
cisco 3928 wel verbinding wifi; geen internet storing : 5 07-03-2016
verbinding valt steeds weg storing : 4 28-12-2015
test met ds-lite verbinding algemeen : 2 21-12-2015
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Wegvallende verbinding
devengroen
Goedemorgen,

Ben afgelopen dagen bij iemand bezig geweest waar het internet (WiFi en soms ook UTP) regelmatig wegvalt. Er is al meerder malen een monteur geweest
en die heeft de laatste keer nogmaals het modem (Cisco) uitgewisseld.

Het signaal op het AOP is continu 80 - 85 DBuV en valt ook niet omlaag op het moment dat het internet weg valt.
Ook is het vreemd dat de leds op het modem hetzelfde blijven branden tijdens de storing.

Zijn er meer gelijke klachten bekend en heeft iemand een oplossing die werkt?

Alvast bedankt
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem
 
Matty
Hoi devengroen,

Ik zou eens kijken in de log van het modem om te zien wat daar gebeurd.

Tevens wegvallende wifi kan van allerlei oorzaken hebben wegvallende utp is wel iets wat je eigenlijk helemaal niet wil Smile

Ik zou de testen ook daarop richten en niet op de wegvallende wifi.

Vooral ook testen met een andere utp kabel (kabel kan altijd stuk gaan uiteraard).

Daarnaast zou je het b.v. met een "ping tool" programma kunnen monitoren om te kijken hoe vaak het voorkomt. Als het bekabeld blijft gebeuren zou ik wederom het probleem bij ziggo neerleggen nadat er uiteraard is getest met 2 verschillende kabels en 2 verschillende computers om de kabels en computers uit te sluiten.

Met vriendelijke groet

Matty
 
Digiservice
Waar meet je 80/85 dbuv mee? Dat is een signaal wat veel te hoog is. Lig eens in op de modem en kijk eens bij docsis status.... wat voor up en downstream levels staan daar? Wat is de snr?
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallende verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Slechtontvangst kerkomroep via Ziggo verbinding Storing : 34 19-11-2017
wegvallende verbinding Storing : 6 06-05-2016
Cisco 3928 wel verbinding WiFi; geen internet Storing : 5 07-03-2016
Verbinding valt steeds weg Storing : 4 28-12-2015
Test met DS-Lite verbinding Algemeen : 2 21-12-2015
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Wegvallende verbinding
devengroen
Goedemorgen,

Ben afgelopen dagen bij iemand bezig geweest waar het internet (WiFi en soms ook UTP) regelmatig wegvalt. Er is al meerder malen een monteur geweest
en die heeft de laatste keer nogmaals het modem (Cisco) uitgewisseld.

Het signaal op het AOP is continu 80 - 85 DBuV en valt ook niet omlaag op het moment dat het internet weg valt.
Ook is het vreemd dat de leds op het modem hetzelfde blijven branden tijdens de storing.

Zijn er meer gelijke klachten bekend en heeft iemand een oplossing die werkt?

Alvast bedankt
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem
 
Matty
Hoi devengroen,

Ik zou eens kijken in de log van het modem om te zien wat daar gebeurd.

Tevens wegvallende wifi kan van allerlei oorzaken hebben wegvallende utp is wel iets wat je eigenlijk helemaal niet wil Smile

Ik zou de testen ook daarop richten en niet op de wegvallende wifi.

Vooral ook testen met een andere utp kabel (kabel kan altijd stuk gaan uiteraard).

Daarnaast zou je het b.v. met een "ping tool" programma kunnen monitoren om te kijken hoe vaak het voorkomt. Als het bekabeld blijft gebeuren zou ik wederom het probleem bij ziggo neerleggen nadat er uiteraard is getest met 2 verschillende kabels en 2 verschillende computers om de kabels en computers uit te sluiten.

Met vriendelijke groet

Matty
 
Digiservice
Waar meet je 80/85 dbuv mee? Dat is een signaal wat veel te hoog is. Lig eens in op de modem en kijk eens bij docsis status.... wat voor up en downstream levels staan daar? Wat is de snr?
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallende verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Slechtontvangst kerkomroep via Ziggo verbinding Storing : 34 19-11-2017
wegvallende verbinding Storing : 6 06-05-2016
Cisco 3928 wel verbinding WiFi; geen internet Storing : 5 07-03-2016
Verbinding valt steeds weg Storing : 4 28-12-2015
Test met DS-Lite verbinding Algemeen : 2 21-12-2015