obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
welke WiFi GiGabit router voor netwerk
McBeukie
Hallo allemaal, ik heb thuis het ubee modem staan met het alles in 1 extra pakket van Ziggo.vanuit het modem gaat de lan kabel naar een sweex GiGabit switch daaraan zit dan een lan kabel naar de vaste pc . Aan de switch heb ik ook een draaloze router van Linksys hangen voor de laptop. Bij mijn weten werkt dit nu gewoon als ik beide pc,s aan heb staan, maar ik heb dat eigenlijk nooit bewust gecontroleerd. ( 1 ip adres Ziggo ) Ik wil eigenlijk deze 2 apparaten vervangen voor 1 GiGabit Router draadloos met een usb aansluiting voor evt backup. Ik heb er 1 gezien van Tp-Link de Tl-WR1043ND deze voldoet aan mij eisen. Wie heeft er ervaring met het aansluiten van een extene usb hdd op deze router ( of een ander merk) en werkt dat redelijk snel??
Ik wil dan dus zo een apparaat ipv de sweex switch en de linksys 54g draadloze router ( deze kan ook geen 80-120mb aan )

En dan weet ik zeker dat er meerder pc op werken en evt later een nas station.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen..
Met Vriendelijke Groet

McBeukie

Smile
 
koekwaus
McBeukie...

Ik heb de beste ervaringen met een Linksys wrt320N, hierop heb ik de DD-WRT firmware draaien, en dat gaat als een zonnetje... Ik ben zelf niet zo'n voorstander on een USB schijf via de router aan het netwerk te hangen, dus ik heb een mediaserver met Windows HomeServer draaien voor mijn shared folders en backup...

Ik hoop je hiermee te hebben geholpen...

Greetz
 
Undertaker
Inderdaad wat koekwaus zegt, ik heb een 320N en een 610N hangen in huis, en zou ook zeker die aanbevelen, werken als een zonnetje Smile

( 1 kant tekening, ik heb de ervaring dar die routers enorm heet kunnen worden als je ze of plat of recht tegen de muur aan monteert, maar zet je ze schuin en is er lucht zat, dan werkt die als een trein )
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
McBeukie
Tja lastig hoor je leest ook weer zeer slechte ervaringen met de linksys. maar goed ik heb nu ook een linksys wrt54gc geloof ik en die werkt perfect hij gaat bedraad echter maar tot 100Mbps en wifi tot 54Mbps , dus die kan in de uitverkoop.
Met Vriendelijke Groet

McBeukie

Smile
 
Undertaker
Beukie, als je leest wat OVERAL geschreven wordt m.b.t routers koop je liever een aardappel doos! want vele klanten kopen zo een ding weten niet hoe ze dat ding werkend moeten krijgen en gaan meteen klagen alsof het product niet deugt. goeie verhalen zie je jammer genoeg zelden! Maar ik en een kennis van mij MisterSenseo hebben allebei deze 320 en 610N en ik mag denk ik wel namens hem ook spreken dat het wereld routertjes zijn!
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
McBeukie
ja wat ik zeg die oude van mij heeft het altijd gedaan, ik zag net ook dat je €20 terug krijgt van Cisco tot 31 juli dus ik denk dat ik hem maar ga halen. dan is het netwerkje weer helemaal up to date en kan de switch en de linksys uit het stopcontact. Zijn toch weer 2 apparaten waar er 1 voor terugkomt. scheelt weer €15 per jaar aan stroom hahaha
Met Vriendelijke Groet

McBeukie

Smile
 
McBeukie
Ik heb vandaag de wrt320n gehaald. ben nu nog op vakantie, maar als ik thuis ben sluit ik hem gelijk aan.Bedankt voor het advies
Met Vriendelijke Groet

McBeukie

Smile
 
Undertaker
Aub beukster!
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
McBeukie
Ik heb de wrt320n zojuist even getest op ons vakantieadres, we zitten in een huis van oom en tante ivm tweeling van 9 weken, dat is dan toch wel makkelijk. Ik heb hun internet ook maar gelijk beveiligd je kon er zo op zijden ze. Dat doen we dus niet hé eerst beveiligen. hahaha. Maar goed ik heb gelijk de dd-wrt big firmware erop gezet en hij werkt super, kan niet wachten tot dat ik thuis ben hahaha hier in @home gebied is de verbinding maar 5mb en thuis 80mb. Maar goed ik ben blij dat ik naar jullie advies heb geluisterd want hij werkt super. Niks niet eerst cd draaien van linksys nee hoor gelijk andere firmware erop en gaan.

Ik ben blijGrin
Gewijzigd door McBeukie op 27-07-2010 15:41
Met Vriendelijke Groet

McBeukie

Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'welke WiFi GiGabit router voor netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Advertentie