Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Internet storing Zwolle eo
Kremer
Beste mensen,

Hier in zwolle is het internet donders traag. Ik de site van Ziggo checken. En idd op in mijn postcode gebied een groepsstoring: kan het modem niet activeren of zoiets.

Goed kan ik inkomen gister supersnel internet vandaag hooguit 400 KB/s.

Nu check ik de storingspagina van Ziggo weer, is de melding weg. Ik denk storing voorbij. Joehoe!!!

Niet dus, nog steeds vet traag.

Iemand dezelfde ervaring/probleem? Of ligt het aan mij, wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen.

Gr S

Kremer
goedemorgen,

Net wakker, denk test het even, moet het nu wel weer doen.

Niet dus. Heb gebeld en ik moet nu over 2 dagen 3 speedtests uitvoeren. Is de verbinding dan nog niet snel, dan sturen ze een monteur langs.

Of meerdere mensen moeten zich melden met hetzelfde probleem op postcode 8014bd.

Heb ik me toch even beheerst laten gaan tegen die helpdeskmedewerker.Angry

Mensen steun graag.

Gr

Puma
Je zou eens een andere DNS server kunnen instellen. Vaak willen de DNS servers van Ziggo weleens traag worden.

Ik gebruik persoonlijk OpenDNS. Zie hieronder de adressen en een beschrijving over hoe je ze in moet stellen:

DNS1: 208.67.222.222
DNS2: 208.67.220.220

Vast IP instellen:
Windows Vista: Klik hier

Voor XP en Windows 7 zijn de handelingen gelijkwaardig. Alleen de locaites kunnen iets wat verschillen.

Huidige IP gegevens opzoeken:
Start>Uitvoeren: typ in CMD en druk dan op ENTER. Typ nu in het zwarte scherm: ipconfig en druk op ENTER.
Noteer de gegevens en voer deze handmatig in, op DNS na. Daar gebruik je de adressen van OpenDNS voor.

Voorbeeld:

IP adres: 192.168.0.100
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS1: 208.67.222.222
DNS2: 208.67.220.220

Veel routers ondersteunen ook de invoer van handmatige DNS servers. In dat geval hoef je alleen de DNS servers in jouw router in te voeren
en deelt deze de adressen automatisch met je PC('s).
Gewijzigd door Puma op 21-08-2010 13:37

Kremer
Ik heb het gepropeerd, maar geen verschil.

Heb net ook gebeld met ziggo (2de keer). Had nu iemand met meer verstand.

Blijkt dat hij het ook niet wist. Wel tijdens het pingen naar ziggo zwolle

94.215.24.1 1 van de 4 niet verstuurd (Time-out)

Hij ging het uitbesteden. Ook gek is dat mijn upload nu hoger is dan mijn download.

Toch bedankt voor je reactie

Gr,

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet storing Zwolle eo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020