Onderwerp bekijken
Ziggo helpdesk! Geef zelf tips, opmerkingen en ervaringen om de helpdesk te helpen. Hoe werkt het telefonische keuzemenu van de helpdesk.
Pagina 1 van 2: 12
|
Wat nu?
|
|
Black-Cabby |
Geplaatst op 24-09-2010 17:21
|
Activiteit Berichten: 5 Lid sinds: 24-09-2010 |
Hallo allen ook ik begin zo langzamerhand de balen te krijgen van ziggo 1 jaar geleden alles aangeschaft voor de verhoging van de internet snelheid deze ging van 50 naar 80mb vervolgens een wrt160n gekocht, alles aangesloten en voila geen vuiltje aan de lucht kom ik net terug van vakantie hebben ze de snelheid verhoogd naar 120mb normaal mens zou juichen bij dit soort berichten, maar ik kan inmiddels wel janken mijn router is dus niet meer geschikt voor deze snelheid wat ik nu haal aan snelheid is niet meer dan 45mb met een up snelheid van ongeveer 9mb zie bijlage mijn situatie is als volgt 2 laptop's zijn draadloos via wifi wrt160n stuur alles aan hoofd pc is bekabeld met cat5e met netwerkkaart zie afbeelding waar zit mijn probleem? ziggo, of bij mij zelf? ik kom er met de helpdesk niet uit, de lullen maar wat, volgens hun moet ik alle bekabeling vervangen en dure router aan gaan schaffen en dan roepen ze bij ziggo, "wij brengen kosteloos u snelheid omhoog" ja, zo lust ik er nog wel een paar, kan ik eerst voor sik € 100 euro aan materiaal aan gaan schaffen om vervolgens mijn snelheid te kunnen behalen.............wil niet lullig zijn, maar dat noem ik niet kosteloos iemand een idee? mvg Dennis radeloze ziggo klant Gewijzigd door Black-Cabby op 24-09-2010 17:26 |
|
|
Codemeister |
Geplaatst op 24-09-2010 18:17
|
Activiteit » Bakkum Berichten: 59 Lid sinds: 20-08-2010 |
De WRT160N heeft een doorvoersnelheid op WiFi van maximaal 300 Mbps en op LAN een snelheid van maximaal 100 Mbps. In principe kun je dus uitsluiten dat dit het probleem is, tenzij het apparaat defect is (alhoewel je dan totaal geen verbinding had gekregen, dus...). Is deze snelheid ook van toepassing op de computer met een bekabelde verbinding? |
|
|
Black-Cabby |
Geplaatst op 24-09-2010 18:43
|
Activiteit Berichten: 5 Lid sinds: 24-09-2010 |
hallo thnx voor het meedenken maar het apparaat is niet defect anders had ik inderdaad geen netwerk netwerk werkt op zich prima alleen niet op de door ziggo beloofde snelheid het gaat in dit geval om de bekabelde pc die komt niet verder dan40 mb ver beneden peil dus dat ik de 120 mb niet haal kan ik mij indenken maar de 80 mb (die ik altijd had) moet toch zeker kunnen halen met de apparatuur die ik nu heb staan? ik snap er niks meer van op dit moment krijg echt een puntkop van dat ziggo gezeik, als het allemaal loopt is het een prima provider......redelijke stabiel enzo......maar owee als er iets niet goed is p.s mijn bekabelde pc zit op 40mb en upload rond de 9 en de wifi laptop zit op 23mb en upload ook rond de 9 |
|
|
guicher |
Geplaatst op 24-09-2010 19:42
|
Activiteit Berichten: 19 Lid sinds: 28-03-2010 |
Hallo Black-Cabby, Ikzelf heb deze router ook gehad en met kwalitatief zeer goede bekabeling kwam de gemiddelde doorvoersnelheid van het thuisnetwerk (en dus ook internet) niet hoger dan tussen de 5 en 6 MB/s oftewel tussen de 40 mbit/s en 48 mbit/s. Dus als je volledig gebruik wilt maken van de 120 mbit/s zul je een andere (gigabit)router moeten aanschaffen. Let wel dat de netwerkkaarten van de pc's ook gigabit kaarten zijn, ander haal de snelheid nog niet. Ik zelf gebruik nu al geruime tijd de Netgear WNDR3700 naar volle tevredenheid. Snelheid van de draadloze netwerk is van veel meer zaken afhankelijk dan alleen de snelheid van je router. Afstand pc tot router, welk kanaal gebruik je, zitten er muren tussen de pc en router, enz. enz. Maar zoals ik het nu zie is de grootste bottle-neck van je snelheidsprobleem de router (en eventuele netwerkkaarten). groeten guicher |
|
|
Codemeister |
Geplaatst op 24-09-2010 22:00
|
Activiteit » Bakkum Berichten: 59 Lid sinds: 20-08-2010 |
Je zou kunnen proberen het modem en de router van het stroomnet te halen: geef het een minuut rust en schakel dan het modem weer in, laat deze opstarten - en doe vervolgens hetzelfde voor de router. Korte aanvulling: schakel vooraf ook de apparatuur in je thuisnetwerk uit. Gewijzigd door Codemeister op 24-09-2010 22:02 |
|
|
Black-Cabby |
Geplaatst op 24-09-2010 22:03
|
Activiteit Berichten: 5 Lid sinds: 24-09-2010 |
thnx voor het mee denken die router die jij adviseert heb ik ook voorbij zien komen wat mij alleen dwars zit is dat ik op kosten gejaagd word zonder dat ik er om vraag heel irritant........maarja.....das ziggo zullen we maar zeggen thnx voor de tip's ik ga er mee aan de slag mvg Dennis |
|
|
Black-Cabby |
Geplaatst op 24-09-2010 22:04
|
Activiteit Berichten: 5 Lid sinds: 24-09-2010 |
Quote Codemeister schreef: Je zou kunnen proberen het modem en de router van het stroomnet te halen: geef het een minuut rust en schakel dan het modem weer in, laat deze opstarten - en doe vervolgens hetzelfde voor de router. Korte aanvulling: schakel vooraf ook de apparatuur in je thuisnetwerk uit. dit heeft helaas geen zin als de router niet geschikt is voor 120 mb uiteraard heb ik dit al geprobeerd maar ook zonder succes thnx voor het mee denken ;-) |
|
|
Codemeister |
Geplaatst op 24-09-2010 22:55
|
Activiteit » Bakkum Berichten: 59 Lid sinds: 20-08-2010 |
Een herstart kan altijd positief uitpakken als je een continu lagere snelheid hebt, zoals zich al meerdere keren heeft voorgedaan op dit forum. |
|
|
Black-Cabby |
Geplaatst op 25-09-2010 00:02
|
Activiteit Berichten: 5 Lid sinds: 24-09-2010 |
Quote Codemeister schreef: Een herstart kan altijd positief uitpakken als je een continu lagere snelheid hebt, zoals zich al meerdere keren heeft voorgedaan op dit forum. zou kunnen, gaat voor mij helaas niet op kan herstarten wat ik wil, maar zonder resultaat bij andere is er waarschijnlijk iets anders aan de hand maar als de router niet geschikt is (blijkt nu) dan krijg je toch echt niet de snelheid die ziggo voor schotelt hoe vaak je ook opstart een diesel rijd toch ook niet op benzine,of zie ik het verkeerd? |
|
|
marconist |
Geplaatst op 25-09-2010 12:34
|
Activiteit Berichten: 20 Lid sinds: 18-04-2010 |
@Black-Cabby, Als ik zo deze topic doorlees,denk ik dat jij niet de goeie spullen hebt om die 120 Mb te halen,hier kun je ziggo dus niet de schuld van geven....sorry. En als je niet wilt upgraden zou ik naar alles in één plus gaan,hiermee bespaar je geld en heb je bijna dezelfde snelheid als nu. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat nu?', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Advertentie