Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
digitaal alleen ned 1 rest is gecodeerd
|
|
jean luc |
Geplaatst op 28-05-2008 19:02
|
Activiteit Berichten: 7 Lid sinds: 28-05-2008 |
Al een tijdje digitale tv etc.; geen problemen gehad behalve in begin slechte / geen beeld en geluid. Moest een versterker tussen omdat digitenne van KPN op de vaste! kabels stoort (ruis geeft o.i.d.) versterker gekocht en dit probleem was opgelost maar nu heb ik opeens alleen maar ned.1 en de rest is versleuteld, gecodeerd. ik heb inderdaad gekozen voor het basispakket, maar om dan gelijk alleen maar ned. 1 in de basis te doen lijkt me wat al te gortig! gelukkig kan ik ook nog analoog via de dvd recorder kijken dus rtl boelevard hoeven we gelukkig niet te missen weet iemand hier iets zinnigs over te zeggen? alvast bedankt |
|
|
edske |
Geplaatst op 29-05-2008 18:27
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 20-05-2008 |
had ik gisteren ook, een paar zenders beeld en op de overige niet. De zenders heb ik opnieuw ingeladen en ja hoor weer beeld. En ook ik heb me maar via de site geactiveerd, maar kreeg het pakket kant en klaar thuis. Bovendien zou je dan verwachten dat je helemaal geen beeld meer hebt en niet zoals nu op een paar zenders wel. Vandaag weer gewoon beeld. Overigens heeft de samsung wel vaker kuren, want soms heb ik wel geluid maar geen beeld. Stekker er uit en er weer in is dan de oplossing. Zal wel een kinderziekte zijn... |
|
|
jean luc |
Geplaatst op 30-05-2008 14:54
|
Activiteit Berichten: 7 Lid sinds: 28-05-2008 |
Quote tja schreef: Heb je je smartcard ook geactiveerd via de antwoordkaart of de website? had ik allemaal al volgens het boekje gedaan en daarom had ik ook altijd al de normale zenders. nu alleen nog maar ned. 1 en de rest is gecodeerd, dus ook ned. 2 etc. ik heb al veel vrrmede zaken met digitale tv meegemaakt maar dit spant de kroon. maar ach, we hebben ned. 1 nog. |
|
|
jean luc |
Geplaatst op 30-05-2008 15:08
|
Activiteit Berichten: 7 Lid sinds: 28-05-2008 |
Quote edske schreef: had ik gisteren ook, een paar zenders beeld en op de overige niet. De zenders heb ik opnieuw ingeladen en ja hoor weer beeld. En ook ik heb me maar via de site geactiveerd, maar kreeg het pakket kant en klaar thuis. Bovendien zou je dan verwachten dat je helemaal geen beeld meer hebt en niet zoals nu op een paar zenders wel. Vandaag weer gewoon beeld. Overigens heeft de samsung wel vaker kuren, want soms heb ik wel geluid maar geen beeld. Stekker er uit en er weer in is dan de oplossing. Zal wel een kinderziekte zijn... mijn probleem is opgelost, tenminste zolang het duurt. stekker eruit. aantal uurtjes wachten en hup geen enkel probleem meer. natuurlijk heb je nog wel een probleem, maar nu even niet. ik heb trouwens een Philips decoder, geen Samsung. en het ligt niet aan de decoder, maar aan (nu) Ziggo! anders zijn die andere problemen ook niet te verklaren. Helaas kom je bij Ziggo niet verder, want de echte problemen kan men niet beantwoorden. men doet wel een poging maar daar blijft het ook bij. De beste oplossing die men tot nu toe heeft kunnen aandragen is, inderdaad eureka, de stekker eruit! en waarempel, denkt de nieuwe abo, dit is simpel op te lossen. ja, voor nu, tot de nieuwe problemen zich aankondigen. het ligt niet aan de hardware, deze kan gerust jaren en jaren 24 uur per dag probleemloss functioneren. nee, het moet eerder gezocht worden in een capaciteitsprobleem bij Ziggo. Te denken valt aan minimale server -en kabelcapaciteit die men voert maar nog net voldoende om het signaal redelijk door te geven. Het is heel simpel. Aangezien er in de doorvoer van het signaal, zowel qua sterkte als kwaliteit (dit kun je zelf op je eigen decoder zien!) pieken en dalen zijn zal er bij bijv. een dal moment het signaal wegvallen en indien dit maar lang of vaak genoeg gebeurt zal de decoder op enig moment een storing (interne foutmelding) krijgen en dan is het weer precies hetzelfde liedje. Stekker eruit, wachten, wachten, stekker erin, decoder opnieuw instellen, van Hallo daar ben ik weer, Ik ben nieuw; welke taal kiest u? Nou Ziggo, als dat niet bekend klinkt!! |
|
|
whiteman |
Geplaatst op 06-06-2008 06:38
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 04-06-2008 |
Heb hier ook al 2 dagen hetzelfde probleem maar ga het eens proberen om de stekker eruit te trekken. Dan kijk ik of straks als ik terug ben van het werk of alles weer werkt. |
|
|
ziggie |
Geplaatst op 07-06-2008 08:21
|
Activiteit Berichten: 19 Lid sinds: 07-06-2008 |
Hallo, Heeft helemaal niets te maken met capaciteit, er is namelijk geen sprake van retourverkeer bij digitale televisie. Alle digitale zenders worden door het netwerk gedistribueerd in transportstromen (6 tot 8 digitale zenders worden op 1 UHF frequentie binnengebracht) Je ontvanger "vertaald" dit in beeld en geluid per zender. signaalstatus indicatie op je ontvanger zegt wel iets, maar niet alles. Het kan dus zijn dat een bepaalde zender (die je bijvoorbeeld wel kan ontvangen, zich in een andere transportstroom bevind) dan zou het wel een signaaltechnisch probleem kunnen zijn. Bij signaaltechische problemen (vaak een te zwak signaal op de ontvanger door slechte kabels, teveel verdelers, slechte contacten of netwerkstoring) heb je andere klachten : blokken in beeld of stilstaand beeld. De verificatie van het wel of niet 'gemachtigd' zijn om een bepaald kanaal te bekijken, heeft niets met het signaal of signaalsterkte zelf te maken. Er vindt ook geen uitwisseling van gegevens plaats tussen je ontvanger en het netwerk. betreft allemaal eenrichtingsverkeer. Je smardcard krijgt de 'kijkrechten' d.m.v. registratie van je smartcardnummer. Dit kan je met een medewerker van Ziggo controleren. (Hoop dan wel dat de wachttijden verbeteren, want lang aan de lijn wachten wil niemand) Kan ook zijn dat een bepaalde zender helemaal niet gecodeerd wordt en je die dus zonder geregistreerde smartcard kunt ontvangen ^^ -Een reset (spanning eraf en er weer op) lost vaak problemen op. -een reset naar fabrieksinstellingen en kanalen opnieuw binnenhalen lost ook veel problemen op. Maar dit wist je natuurlijk al Als je probleem wordt veroorzaakt vanuit de aansturing in het netwerk, zou iedere gebruiker met hetzelfde type philips decoder dit probleem moeten hebben ... Bugs kunnen er altijd zijn en een 100% storingsvrije ontvanger bestaat niet. Alle (consumenten) electronica heeft zo zijn tekortkomingen, echter : zo nu en dan een keer moeten resetten is normaal, iedere dag moeten resetten is niet normaal... Het is natuurlijk ook mogelijk dat de klachten wel degelijk door een netwerkstoring zijn voortgekomen, maar dan zou je daar nu geen last meer van moeten hebben .. is dat zo ? * Is er al geprobeerd om nieuwe firmware binnen te halen voor je philips decoder ? * welke foutmelding verschijnt er in beeld ? * welk type ontanger(s) worden er gebruikt ? * Meer philips gebruikers met exact zelfde probleem ? = plaats een post ! Quote jean luc schreef: Quote edske schreef: had ik gisteren ook, een paar zenders beeld en op de overige niet. De zenders heb ik opnieuw ingeladen en ja hoor weer beeld. En ook ik heb me maar via de site geactiveerd, maar kreeg het pakket kant en klaar thuis. Bovendien zou je dan verwachten dat je helemaal geen beeld meer hebt en niet zoals nu op een paar zenders wel. Vandaag weer gewoon beeld. Overigens heeft de samsung wel vaker kuren, want soms heb ik wel geluid maar geen beeld. Stekker er uit en er weer in is dan de oplossing. Zal wel een kinderziekte zijn... mijn probleem is opgelost, tenminste zolang het duurt. stekker eruit. aantal uurtjes wachten en hup geen enkel probleem meer. natuurlijk heb je nog wel een probleem, maar nu even niet. ik heb trouwens een Philips decoder, geen Samsung. en het ligt niet aan de decoder, maar aan (nu) Ziggo! anders zijn die andere problemen ook niet te verklaren. Helaas kom je bij Ziggo niet verder, want de echte problemen kan men niet beantwoorden. men doet wel een poging maar daar blijft het ook bij. De beste oplossing die men tot nu toe heeft kunnen aandragen is, inderdaad eureka, de stekker eruit! en waarempel, denkt de nieuwe abo, dit is simpel op te lossen. ja, voor nu, tot de nieuwe problemen zich aankondigen. het ligt niet aan de hardware, deze kan gerust jaren en jaren 24 uur per dag probleemloss functioneren. nee, het moet eerder gezocht worden in een capaciteitsprobleem bij Ziggo. Te denken valt aan minimale server -en kabelcapaciteit die men voert maar nog net voldoende om het signaal redelijk door te geven. Het is heel simpel. Aangezien er in de doorvoer van het signaal, zowel qua sterkte als kwaliteit (dit kun je zelf op je eigen decoder zien!) pieken en dalen zijn zal er bij bijv. een dal moment het signaal wegvallen en indien dit maar lang of vaak genoeg gebeurt zal de decoder op enig moment een storing (interne foutmelding) krijgen en dan is het weer precies hetzelfde liedje. Stekker eruit, wachten, wachten, stekker erin, decoder opnieuw instellen, van Hallo daar ben ik weer, Ik ben nieuw; welke taal kiest u? Nou Ziggo, als dat niet bekend klinkt!! Gewijzigd door ziggie op 07-06-2008 08:33 |
|
|
Zippo |
Geplaatst op 07-06-2008 08:55
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW3226 WiFi » Asus RT-AC87U » TV Standaard » Cisco 8455DVB Berichten: 2248 Lid sinds: 02-01-2007 |
Wow een mooi helder verhaal! Hoop dat de mensen hiermee wat kunnen.
|
|
|
Jovel |
Geplaatst op 07-06-2008 19:08
|
Activiteit Berichten: 66 Lid sinds: 06-04-2008 |
Volgens de Ziggo storings site, zou vanmiddag weer alles opgelost zijn , de Humax decoder was gestroffen door een groepsstoring, zie ook http://www.coax.nl Gewijzigd door Jovel op 07-06-2008 19:08 |
|
|
roel |
Geplaatst op 22-06-2009 20:52
|
Activiteit Berichten: 5 Lid sinds: 22-06-2009 |
werkt die oplossing vanJOHAN 2411 voor alle decoders? |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'digitaal alleen ned 1 rest is gecodeerd', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Alleen Internet pakket mogelijk??? | Abonnementen | : 4 | 26-04-2016 |
Digitaal en Analoog | Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks | : 2 | 19-08-2015 |
Digitaal? Ik baal | Klacht over Ziggo | : 1 | 27-02-2015 |
Alleen zwart-wit beeld met Samsung SMT-C7140 | Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks | : 4 | 14-11-2014 |
Gecodeerd signaal | Storing | : 7 | 24-06-2014 |
Advertentie