obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Netgear router krijgt geen Ip adres van modem
landgraaf
Ik probeer een kennis te helpen om met haar laptop draadloos te kunnen werken. Ze heeft nu een 10 meter lange Utp kabel tussen modem en laptop.
Als ik de router aansluit op het modem krijgt deze geen Ipadres. Ik kan de router wel benaderen via een aangesloten kabel en ook draaloos kan ik op de router inloggen. De pc krijgt in beide gevallen wel een Ip adres van de router dus de dhcp server werkt ook.
Als ik de router mee naar huis neem en deze achter een router van een KPN aansluiting hang krijg ik keurig een ip adres en kan ik op internet. Mijn idee is dat de router in orde is en ook vraagt om een Ip adres van het modem.
Welke instelling mis ik. Hoe controleert Ziggo de aangesloten router.
Ja de Firmware is uptodate.
Met dank Jan Salden
 
mesa57
Nadat de router is aangesloten moet het modem gereset worden.
Nog geen ip adres : vervang de kabel tussen modem en router.
 
landgraaf
Bedankt voor je reactie. Ik zal het modem eens resetten. Kabel heb ik al getest met een kabel tester.
Weet je of de computernaam die ze ooit gekregen heeft @Home nog van belang is?
 
mesa57
de computernaam is niet van belang.
 
landgraaf
Nog een vraag. Is het van de spanning halen voldoende voor een reset van het modem of moet er meer gebeuren?
jan
 
mesa57
Normaal wel, maar een volledige reset kun je doen door een paperclip in het reset gaatje totdat alleen het powerlampje knippert.
 
Undertaker
Doe de 30 / 30 /30 methode:

Router van stroom halen, vervolgens 30 seconden resetknopje ingedrukt houden dan stekker uit modem resetknopje vast blijven houden voor 30 seconden, dan stroom er weer in en hou hem nog circa 30 seconden vast. ( dan gaat die echt helemaal resetten ( hard reset )

Heb je dat gedaan en hij is weer helemaal opgekomen ( het modem ) Reset je de router, en kijk dan eens als je de kabel van modem naar router er weer insteekt wat die dan doet Smile

( in mijn geval heeft dit al vele klanten van mij geholpen. )
 
landgraaf
Bedankt voor jullie beider reacties. Mijn hulpvrager is dit weekend weg en daarom kan ik het maandag pas weer eens proberen.
Undertaker je hebt het over van de stroom halen van de router. Kun je tekst nog eens lezen en aangeven welke actie betrekking heeft op de router en welke op het modem
Nu ik het nog eens goed lees lijk ik even het spoor bijster
Sad

Groeten Jan
 
MisterSenseo
De 30/30/30 methode werkt als volgt :

1 Router uit dmv stroom eruit trekken.
2.Met een satéprikker het kleine resetknopje indrukken achterop het kabelmodem.
3.Na 30 seconden stroom uit het kabelmodem trekken,na 60 seconden stroom er weer in en na 90 seconden resetknop los.
4.Na ongeveer 5 minuten wanneer modem geheel is gestart,stroom uit het kabelmodem,30 seconden wachten en stroom er weer in.
5.Weer 5 minuten wachten tot modem geheel gestart is,router aan modem koppelen dmv de netwerkkabel,stroom in de router en laten starten.
Volgens deze beschrijving werkt de harde reset altijd en weet je zeker dat hij geheel infabrieksinstellingen staat en via de Ziggo servers online komt vanzelf de juiste software en instellingen weer in het kabelmodem.
Gewoonlijk hoef je dit maar 1 keer te doen,komt het vaker voor,even Ziggo contacten,zodat zij je modem kunnen bekijken van buitenaf.

Succes ermee...........Wink
 
landgraaf
Ik had beloofd het resultaat terug te melden. Met jullie handleiding op pad gegaan. Helaas had het modem geen reset optie. Alleen zat er aan de bovenkant een "standby button" Heb deze maar gedurende 30 seconden vastgehouden en daarna ook nog eens een minuut de voeding verwijderd.
Na het opnieuw opstarten kreeg de router het fel begeerde IP adres en daarna was het een kwestie van instellingen aanpassen.
Probleem opgelost. Iedereen die gereageerd heeft bedankt voor jullie advies.
Groeten
Jan
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netgear router krijgt geen Ip adres van modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Advertentie