Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Internet BLIJFT hangen.. wie helpt mij :(
loki
LAN = NVIDIA nForce 10/100/1000 Mbps Ethernet
Wireless = 802.11 n/g/b Wireless LAN USB Adapter

In beide gevallen heb ik last van lag.
Ik zal morgen even een foto schieten van de situatie zoals hij is thuis.
Moet ik die instellingen ook overnemen voor de router? Ook zonder router heb ik geouwehoer namelijk.

Heel erg bedankt voor de hulp!

MisterSenseo
Die instellingen zijn denk ik niet nodig aangezien je het probleem ook zonder router hebt.
Sluit wel zelf alles aan zoals de foto in klikkerdeklik dan heb je het beste internetresultaat.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !

loki
Volgens mij moet alles goed geinstalleerd zijn. In het plaatje zie je de situatie zoals
hij nu is thuis. Signaal komt bij mij rechtstreeks het huis binnen i.p.v. de meterkast.

foto4

Gilex
En op jou plaatje mis ik toch de breedbandversterker die op het door koppie koffie genoemde plaatje wel aanwezig is.
In jouw situatie zit het modem rechtstreeks op de AOP zoals ik het kan zien.
Dus AOP --> breedbandversterker --> modem en de rest.
Deze wijze van aansluiting is de beste manier van aansluiten Wink
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......

kobus1960
idd, Die splitter die je nu zit zitten, is een draak van een ding.
De breedbandversterker geeft een wezenlijk verschil, stabiel internet
en stuk beter beeld op je TV(s). Voorts zou ik voor je TV kabel wel
wat betere stekkers gebruiken. Wink Eenmalige aanschaf, paar euries en
je hebt er zoveel plezier van. Gaat hier om de Tratec fra-752 n, standaard
geleverd bij interactieve TV, ook los te koop bij Ziggo voor € 52,-.

wongo

Gilex schreef:
En op jou plaatje mis ik toch de breedbandversterker die op het door koppie koffie genoemde plaatje wel aanwezig is.
In jouw situatie zit het modem rechtstreeks op de AOP zoals ik het kan zien.
Dus AOP --> breedbandversterker --> modem en de rest.
Deze wijze van aansluiting is de beste manier van aansluiten Wink
Wanneer je zo'n breedbandversterker gebruikt wordt het modem volgens mij aangesloten op de meest linker aansluiting (onversterkt dus!). Dus dat zat niet zoveel schelen voor de internet verbinding. De andere uitgangen van de versterker zijn wel versterkt en zijn voor de verschillende tv's of decoders op verschillende afstanden. Ik heb zo'n versterker ook maar ik gebruik hem niet. Hij is alleen nodig wanneer je een interactieve tvdienst afneemt van ziggo. Dus misschien heeft deze klant wel helemaal niet zo'n versterker. Al met al heeft hij weliswaar niet zo veel aan dit (mijn) berichtje.

naar aanleiding van berichtje #15, ik zal mijn versterker mischien toch nog keer aansluiten, maar nu heb ik nog een goede verbinding zonder.

MisterSenseo
Ik sluit me aan bij de voorgaande sprekers,met de opmerking dat die splitter ertussenuit moet.
Die splitter is de oorzaak van alles.
Als alternatief kun je ook met een "normale" signaalsplitter werken,dat heb ik uitgeprobeerd en heeft geen enkele invloed op de internet- of tv kwaliteit.Dus deze splitter ipv die mooie van Ziggo,die alle ellende veroorzaakt!
De breedbandversterker geeft echter de allerbeste resultaten.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !

kobus1960
Edit; Bak koffie was me voor, deze was echter al getypt Angry

Ik heb ook geen interactieve TV, wel 2 stuks, 1 met gewone decoder, 1 met HD decoder.
Bij mij zat de internetsnelheid op 110, en een lichte ruis op de 2e TV met gewone decoder.
Die versterker ertussen, goeie stekkers gebruikt. Resultaat met 2 TV's aan, 1 PC en 1 Laptop
aan, een zeer tevreden Ziggo gebruiker.

1146486201

loki
Jullie hebben dus sterk het vermoeden dat het in de splitter zit? Mooi dan, heeft de monteur zelf
zo geinstalleerd. Kan ik met een alternatieve splitter wel weer verdelen in radio/tv en internet etc? Dit is namelijk zoals ik als zei waar internet binnenkomt, dus ik zal hem sowiezo moeten verdelen. Ik heb zelf niet het gevoel dat het hem echt in de bekabeling zit maar ik neem graag jullie advies aan. Hoe moet zo'n normale splitter eruit zien? Iets als dit?

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR9YTi6NTFwRF2nlU44UyOuiC2sM_T2q2lHXT1ttPNn6wLI3hSEtg&t=1

kobus1960
Doe even op klikkerdeklik klikken, dat is de ideale (vele malen aangetoond) methode.
Even werk, maar altijd plezier van. Wij noemen dat de Senseo Methode.
En wat die monteur doet is een ander verhaal, de een is de ander niet, netjes gezegd.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet BLIJFT hangen.. wie helpt mij :(', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020