Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
Hollen of stilstaan - snelle verbinding langzaam browsen
|
|
mvdamme |
Geplaatst op 18-06-2011 13:52
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 2 Lid sinds: 18-06-2011 |
Sinds twee weken hebben wij alles in een met een 40Mb internet verbinding. Het geleverde Ubee modem heeft een aanzienlijk slechter bereik dan mijn vijf jaar oude g protocol Fritzbox modem van XS4ALL. Ondanks de slechtere ontvangst levert de speedtest.net een 20Mb down en 3.7 up aan. Constant en consequent. Bij XS4ALL kwam ik niet hoger dan 8 Mb maar dat kwam omdat we te ver van de ADSL centrale af zaten. Ondanks deze keurige bandbreedte is de internet ervaring alles behalve probleemloos. Het is als een achtbaan. Dan weer flitsend snel en dan opeens willen de pagina's niet laden en krijg je foutmeldingen van in mijn geval Chrome. Na verloop van tijd (tot wel een minuut aan toe) loopt alles weer als een speer. De gangbare verstoringen zoals kanalen van de buren etc. zijn nagekeken en correct ingesteld. inSIDDer 2.0 geeft een continue lijn, met af en toe een kleine uitslag naar boven of beneden. Maar dat merk ik ook aan de signalen van de buren. Ondanks de lagere bandbreedte van XS4ALL was het surfen sneller, comfortabel en probleemloos. Ook viel mij op dat uTorrent niet boven de 100k uitkomt en het hele netwerk platgooit. Met dezelfde instellingen haalde ik bij XS4ALL 1 Mb snelheden bij het downloaden. inmiddels heb ik wat aan de instellingen gedaan waardoor internet wel blijft draaien maar de downloadsnelheden gaan zeker niet naar boven. En ja er zijn voldoende seeds om een hoge snelheid te verwachten. Ik weet hoe alles hoort te werken. Mijn conclusie is dat de Wifi verbinding minder is dan voorheen, maar nog steeds een voor mij riante bandbreedte van 20Mb oplevert. Dat echter de aanlevering van data voortdurend verstoord wordt. Alsof het modem zich steeds verslikt in de data en even op tilt gaat. En ja ik heb ook het Ubee modem uitgezet en na een minuut weer aan. Dit verandert niets aan het probleem. Ziggo raad mij aan het dure 0900-1876 (65 cent per minuut) te bellen. Na een paar pogingen, nutteloze standaard boodschappen en veel muziek krijg ik na 2 minuten steeds te horen dat het erg druk is. Kortom ik heb er al de nodige euro's ingestoken om niet geholpen te worden. Wat zou het probleem kunnen zijn? Is er een mogelijkheid deze storingsdienst ook per mail te bereiken? En wanneer moet mijn geduld opraken bij Ziggo als nieuwe en toch wel teleurgestelde klant? ![]() Maarten |
|
|
mailpim |
Geplaatst op 18-06-2011 15:19
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 32 Lid sinds: 07-02-2010 |
Quote mvdamme schreef: ... Ziggo raad mij aan het dure 0900-1876 (65 cent per minuut) te bellen. Na een paar pogingen, nutteloze standaard boodschappen en veel muziek krijg ik na 2 minuten steeds te horen dat het erg druk is. Kortom ik heb er al de nodige euro's ingestoken om niet geholpen te worden Als je alles in 1 hebt, dan heb je telefonie en dan is 1200 gratis. Waarom betalen dan? |
|
|
mvdamme |
Geplaatst op 18-06-2011 17:00
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 2 Lid sinds: 18-06-2011 |
Quote Zij (1200) hebben mij tot twee maal toe doorverwezen naar dit nummer m.b.t. dit probleem. ik blijf het wel gek vinden dat ik als nieuwe klant problemen ervaar met de nieuwe dienst en vervolgens flink moet betalen om het opgelost te krijgen. Bij de KPN deden ze tenminste nog onderzoeken op afstand om te kijken of ze iets geks zagen in de verbinding voordat de betaalde monteur werd voorgesteld ![]() Maarten |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 18-06-2011 23:18
|
![]() Activiteit ![]() » Alblasserdam » 2951CJ » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » D-Link DIR-655/E » TV Standaard » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3438 Lid sinds: 04-09-2010 |
0900-1876 is hetzelfde als 1200 op Ziggo. Ziggo helpdesk verwijst naar dat nummer als zij het modem opnieuw willen activeren. Echter dat kan ook afgesproken worden via 1200. Op het moment van activatie willen ze wat met je doornemen, zegt men. MAC nr. bv. In mijn optiek onzin, men kan ook zeggen, wij gaan dit en dat doen, bel over kwartier even terug oid. Wat je in ieder geval even kunt doen is het modem volledig vrij maken van kabels. Echt alles eraf, LAN, voeding, telefoon, coax. Even 10 minuten wachten en alles weer aansluiten, vervolgens de boel opstarten in de volgorde modem, PC. Geef het modem de tijd om op starten, 10 tot 20 minuten is geen uitzondering alvorens alles werkt. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hollen of stilstaan - snelle verbinding langzaam browsen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Slechtontvangst kerkomroep via Ziggo verbinding | Storing | : 34 | 19-11-2017 |
Wegvallende verbinding | Storing | : 3 | 25-01-2017 |
wegvallende verbinding | Storing | : 6 | 06-05-2016 |
Cisco 3928 wel verbinding WiFi; geen internet | Storing | : 5 | 07-03-2016 |
Test met DS-Lite verbinding | Algemeen | : 2 | 21-12-2015 |