obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Contact met ziggo lukt niet WAARDELOOS
marina63
Ik heb zojuist een privebericht gestuurd naar iemand van het webcare team.

Mijn probleem is dat ik een smartcard wilde activeren en mij dat niet lukt.

Ik ben zelf geen klant van Ziggo. En om contact te krijgen vragen ze je steeds naar je klantnummer.
Zowel per telefoon als op de site.

Hieronder mijn privebericht aan het webcare team.


Wij hebben afgelopen donderdag een tv gekocht met een los pakket voor een module CI+ en een smartcard.
De module CI+ en de smartcard worden aanbevolen in de winkel en gaan via ziggo
Er werd ons door de winkel geadviseerd om naar de site van ziggo te gaan om de smartcard te activeren.

Tv geinstalleerd, en de smartcard erin gedaan. Nu komt dus het moment van activeren.
Dit lukt dus met geen mogelijkheid. Op de site van Ziggo staat ergens smartcard activeren.
Daar begint het probleem. Je moet online je klantnummer invullen van Ziggo.
Die hebben we dus niet. Wij zijn immers geen klant van Ziggo. Maar krijgen onze producten van Cogas.
De 2de optie is telefonisch activeren. Dus die optie maar proberen.
Maar ook dat lukt niet. Wederom word er naar je klantnummer gevraagd.
Op de site van cogas gekeken, daar word je doorverwezen naar de site van Ziggo, om te activeren.
Contact gehad met Cogas. De medewerker zei dit moet kunnen want wij werken samen met Ziggo, met name voor digitale tv.
Kreeg van hun een ander nummer om het daar eens mee te proberen. Maar ook dit lukte niet. Omdat er weer een klantnummer werd gevraagd.
Meerdere keren naar Ziggo gebeld, en het keuzemenu doorlopen. Tot de keuze van persoonlijk contact.
Telefonisch is het gewoon niet mogelijk om een medewerker van Ziggo aan de lijn te krijgen.
Welk keuzemenu ik ook kies niks, noppes, nada. Krijg steeds te horen dat al onze medewerkers in gesprek zijn.
Of het is op dit moment niet mogelijk vanwege grote drukte u via de telefoon te woord te staan. Probeert u het op een later tijdstip nog eens.
Welk tijdstip ik ook kies, steeds hetzelfde verhaal. Heb het zelfs snachts om kwart voor 1 nog een keer geprobeerd.
Vrijdagmorgen dan nog maar eens proberen. Maar nee hoor weer hetzelfde verhaal.
Maar nu komt het gekke. Als ik bel en ik de optie kies om een pakket van Ziggo af te nemen word ik direct doorgeschakeld naar een van de medewerkers,
en krijg ik ineens wel contact. IS DIT NIET HEEL ERG VREEMD?????????????
Toen ik vroeg de smartcard te activeren werd mij netjes gevraagd een ander keuzemenu te kiezen.
Ze zijn dus in mijn ogen zeer klantonvriendelijk. Want wanneer je geholpen wil worden kan het niet. Maar als je een produkt wil afnemen kan het ineens wel.
Vind dit een uiterst slechte zaak. Zeer klantonvriendelijk zelfs.
Het is zelfs niet mogelijk om via de site een mail te sturen want er word WEDEROM naar een klantnummer gevraagd.
Via deze omweg probeer ik dus nu deze mail te versturen.
U zult begrijpen dat ik in de toekomst zeer zeker GEEN KLANT van ziggo zal worden.


Maar dankzij een welwillende buur is mijn smartcard inmiddels wel geactiveerd.
Zij heeft wel producten van ziggo en heeft met 1 telefoontje mijn smartcard geativeerd.
Ja u leest het goed MET 1 TELEFOONTJE

Ben dan ook benieuwd wat de reactie op deze mail is.
Maar denk dat ik niet eens een mail zal terug ontvangen.

in afwachting van bericht verstuur ik deze mail
Met vriendelijke groeten

M.Wessels
 
Zippo
Te gek voor woorden. Kennelijk is dit een scenario die Ziggo over het hoofd heeft gezien dat je alleen digitale tv wil afnemen en die vervolgens niet kunt activeren.

Ik neem dit mee in het volgende overleg met Ziggo.


Ik weet het niet zeker, maar kun je geen account aanmaken op ziggo.nl? En op die manier je smartcard activeren?

Lijkt me wel handig dat je toegang hebt tot services die bij je digitale tv abo horen. Soms moet je bij storing namelijk je card resetten. En dat gaat ook weer via de website. Sad
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
marina63
Ik weet het niet zeker, maar kun je geen account aanmaken op ziggo.nl? En op die manier je smartcard activeren?

Als je op de site bent van Ziggo dan heb je daar een kopje "Mijn Ziggo''
Ga je daar met je muis op staan dan heb je 3 mogelijkheden
> inloggen
> wachtwoord vergeten
> registreren

En nu komt het hahahhah. Ja sorry dat ik er om moet lachen

Maar kies je de optie registreren wat schetst dan mijn verbazing.......
Dit gaat alleen als je een KLANTNUMMER hebt.

Schiet lekker op dus.

Maar dank je wel voor je reactie

Ben benieuwd als jij dit voorlegt in je volgende overleg met Ziggo hoe het dan afloopt en wat ze ervan zeggen

Groetjes Marina
 
MaXMhZ
Dus je koopt een TV met CI+ module en Ziggo smartcard, die allemaal voor digitale TV ontvangst zijn, maar wilt geen digitaal TV abonnement van Ziggo. Ik denk dat je de informatie op de Cogas site gelezen hebt. Daar doen/deden ze het voorkomen alsof het digitale TV basis pakket al bij het Cogas abonnement zat.

DAT IS NIET WAAR.

Voor Digitale/HD TV heb je wel degelijk een TV abonnement bij Ziggo, samen met een Ziggo smartcard nodig. Je hebt dan uiteraard ook een Ziggo klantnummer.

Cogas levert ALLEEN de analoge kanalen.

Ziggo brengt het bedrag dat je hiervoor aan Cogas betaald in mindering op het bedrag dat je aan Ziggo betaald. En nee, je kunt het analoge pakket niet opzeggen als je digitaal bij Ziggo neemt. Je hebt beide nodig wil je digitale ontvangst via de kabel.


Digitale radio en TV is een extra abonnement dat je bij Ziggo afsluit, niet bij Cogas.




Beide bedrijven leuren, hinderlijk voor klanten, en zeer onduidelijk, met elkaars produkten en diensten.

Als Ziggo zegt: "we sturen een monteur van ons", komt er een monteur langs die door Cogas (de kabel-beheerder) is ingeschakeld langs in Cogas gebied.

Als die buur met zijn/haar Ziggo abbonement de smartcard heeft geactiveerd heb je dus ook zijn/haar Ziggo-pakket aan digitale kanalen! Dat lijkt mij niet echt handig.

Gewoon zelf een Ziggo abonnement afsluiten zou ik dringend aanraden. Dat voorkomt een hoop narigheid.
Gewijzigd door MaXMhZ op 03-08-2011 16:50
 
MisterSenseo
Ik zie dat anders.
Lief en leuk van je buurvrouw dat zij jouw smartcard heeft geactiveerd,maar nu wil zij er een paar tv's bijhebben met digitale tv,want dat wordt de standaard.
Bij Ziggo kun je per abonnement maximaal 3 ( of 5,het aantal is wat onduidelijk........ ) smartcards activeren,en doordat ze op haar klantnummer jouw kaart heeft geactiveerd,kan zij er dus 1 minder activeren met alle ellende voor haar vandien.
Ander scenario : je buurvrouw stopt met Ziggo of gaat verhuizen naar een plaats waar helemaal geen Ziggo is en dus zegt ze alles op.............dan ga jij weer roepen dat Ziggo een waardeloos bedrijf is omdat je geen tv meer hebt..................eigen schuld,dikke bult,had je maar een digitaal pakket bij Ziggo moeten nemen.
Dubbeltje/eerste rang werk is leuk,maar goedkoop blijkt altijd duurkoop aan het eind.
Had gewoon zoals wij allemaal Alles-in-één van Ziggo genomen en je had geen enkel probleem gehad,dit heb je geheel over jezelf afgeroepen.............geen klant van Ziggo willen zijn maar wel digitale tv willen van Ziggo,gaat echt niet samen.
Overigens,ik hoop dat je je eigen bericht echt per email naar Ziggo hebt verstuurd,wij zijn hier niet in dienst van Ziggo,dus als je het bericht alleen hier gepost hebt,helaas,dan komt er inderdaad geen reactie via email.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
MaXMhZ
Aanvullend: Ook als er een storing optreedt zal het klantnummer niet overeenkomen met het adres, en kun je uiteraard geen ondersteuning verwachten. Ook als de buur het abonement wijzigt/opzegt is het gebeurt met de pret.
 
MisterSenseo

Quote

MaXMhZ schreef:

Aanvullend: Ook als er een storing optreedt zal het klantnummer niet overeenkomen met het adres, en kun je uiteraard geen ondersteuning verwachten. Ook als de buur het abonement wijzigt/opzegt is het gebeurt met de pret.


Dat bedoelde ik dus ook in mijn antwoord,dit is gewoon een niet slimme actie.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
MaXMhZ
Toch aardig dat iemand zijn smartcard zomaar aan een buur geeft Grin
 
marina63
@MaXMhZ

Ziggo brengt het bedrag dat je hiervoor aan Cogas betaald in mindering op het bedrag dat je aan Ziggo betaald. En nee, je kunt het analoge pakket niet opzeggen als je digitaal bij Ziggo neemt. Je hebt beide nodig wil je digitale ontvangst via de kabel.

Beide bedrijven leuren, hinderlijk voor klanten, en zeer onduidelijk, met elkaars produkten en diensten.


Ik heb nog eens flink gezocht op de site van cogas en ja inderdaad er heerst veel onduidelijkheid over hoe en wat.

@MisterSenseo

Had gewoon zoals wij allemaal Alles-in-één van Ziggo genomen en je had geen enkel probleem gehad,dit heb je geheel over jezelf afgeroepen.............geen klant van Ziggo willen zijn maar wel digitale tv willen van Ziggo,gaat echt niet samen.

Ik roep niks over mijzelf af. Het gaat erom en dat kan je in mijn eerste post lezen..... Dat je met geen mogelijkheid persoonlijk contact kunt krijgen met Ziggo.
En dat dit wel lukt als je de optie kiest om een pakket bij hun af te sluiten.
Hoe klantonvriendelijk kan je zijn om alleen mensen te woord te staan met of een klantnummer of als je je wil aanmelden als klant.

En wat betreft de opties van jouw als mijn buurvrouw haar abonnement opzegt of gaat verhuizen.....
Of dat ze een kaartje wil activeren enz enz. Ben me daar echt wel bewust van, ben niet blond of gek.
dan ga jij weer roepen dat Ziggo een waardeloos bedrijf is omdat je geen tv meer hebt.................. Dat zal je mij dan echt niet horen roepen.

Heb nog een ander voorbeeld maar dit terzijde van het probleem om persoonlijk contact met ziggo te krijgen.

Voor goed anderhalf jaar geleden wilden wij overstappen naar een alles in 1 pakket van ziggo.
Ik kreeg toen te horen dat dat niet mogelijk was want Ziggo levert niet in ons postcodegebied.
Nou mooi dat de helft hier in de straat WEL alles in 1 had en heeft van Ziggo.
Toen ik de medewerker daarop attendeerde zei hij glashard DAT IS ECHT NIET MOGELIJK. IN UW POSTCODEGEBIED KAN DAT ECHT NIET. Dus je word nog voor leugenaar uitgemaakt ook.
Maar achteraf blijkt dat Ziggo en Cogas toen een conflict hebben gehad en dat cogas de kabel niet voor ziggo beschikbaar wilden stellen.

Ik hoop niet dat dit hier uit de hand loopt alleen vanwege mijn ergenis om dat ik geen persoonlijk contact met ziggo kan krijgen
 
MisterSenseo
Nee hoor totaal niet want nu geef je wel normaal correct antwoord,geen enkel probleem van mijn kant.
Alleen het is wel 3 augustus,volop vakantie,redelijk veel storing door toedoen van Digitenne,omgevallen zendmasten,nieuwe zenderindeling van Ziggo,alles bij elkaar dus..............ik kan het me wel voorstellen dat het nu ff moeilijk is om contact te krijgen.........logisch dus dat je een verkoopmedewerker wel direct aan de lijn krijgt,er zijn nu meer storingen dan nieuwe aanvragen,iedereen is op vakantie !
Uit mijn hoofd deed ik altijd optie 2/2 en dan was ik binnen een paar minuten verbonden met een medewerker.
Er was in jouw postcodegebied vroeger geen alles-in-één mogelijk door conflict Cogas/Ziggo.........nu niet meer dus waar neem je het dan nu niet ?
In mijn ogen totaal veel goedkoper dan alle producten los............Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Contact met ziggo lukt niet WAARDELOOS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Advertentie