obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid fluctueert
Demolish3r
Hoi iedereen,

eind vorige week heb ik mijn nieuwe (Cisco) modem ontvangen. Gelijk geinstalleerd en na activatie kan ik inmiddels genieten van mijn nieuwe snelheid (Alles in 1 Plus). Er was wat misgegaan tijdens het versturen, maar na contact met de helpdesk is alles opgelost. Ben nu bijna 2 jaar klant van Ziggo, nog nooit problemen gehad en wordt altijd vriendelijk geholpen. Mag ook wel een keer gezegd worden!

Het probleem:

Wat mij opvalt in de afgelopen dagen, is dat de snelheid ontzetten fluctueert. Voordat de snelheid naar 40 mb ging, zat ik op 22. De verbinding was heel stabiel. Nu, met de nieuwe snelheid, fluctueert de snelheid tussen de 25 en 40 mb. Zowel 's nachts als overdag, dus het ligt niet aan de drukte op het netwerk mijn inziens.

Tevens wanneer ik een spelletje spel, blijft af en toe de verbinding haperen.

Mijn PC is aangesloten op een Sweex LW310V2 router en deze router is rechtstreeks aangesloten op het nieuwe Cisco modem. Ik heb niets aan de aansluitingen veranderd, alleen het modem vervangen.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Alvast bedankt!

Groet,

René
 
MisterSenseo
Sweex is één van de doorsnee merken,dus geen topmerk.Dus geen topsnelheid,helaas.
Dat wil zeggen dat je 100 Mbit WAN en LAN hebt,en het is vrij normaal dat we door de fabrikanten in de maling genomen worden,300 MBit WLAN is werkelijk minder dan 70 Mbit,en 100 Mbit haalt wel 90 Mbit maar internet gaat haperen boven de 25 Mbit,en stopt bij 35-40 Mbit,volkomen te verklaren dus,helaas voor jou.
Koop een router met Gigabit WAN en LAN en 300 Mbit WLAN en je bent overal vanaf.
Een goeie koop je al vanaf €49,95 bijvoorbeeld van Sitecom.
Helaas heb je een Cisco modem gekregen,als je een nieuw Ubee WiFi modem had gekregen had het er allemaal ingezeten.Ubee 3200 EVW is dat dus.
Je hebt een Docsis 3.0 modem gekregen dus Ziggo bellen voor een Ubee heeft vrijwel geen zin,hoewel je het altijd kunt proberen natuurlijk.....Wink

Sorry voor het antwoord waar je waarschijnlijk niet op zat te wachten..........Sad
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Demolish3r
Vriendelijk bedankt!

Dat vermoeden had ik al, dat mijn Sweex na jaren van trouwe dienst met pensioen moet gaan.

Wat me trouwens ook opvalt is dat mijn draadloos bereik van het Cisco modem zelfs nog slechter dan dat van de Sweex is.

Ik ga op zoek naar een nieuwe router.
 
MisterSenseo
Misschien een tip :

Ik heb de Cisco/Linksys WRT320N.......dit is de voorloper van de E2000,welke nu ongeveer 120 euro kost en misschien kost de 320 als je die kunt vinden wel 6-7 tientjes,misschien dat je die ergens zou kunnen kopen,je hebt altijd 2 jaar garantie dus het geeft niks als je een verouderd type koopt.....Wink.......heeft GB WAN en LAN en draait bij mij al meer dan anderhalf jaar geheel feilloos op 120 MBit Ziggo....misschien pas ie wel lekker bij jouw Cisco modem !

Succes ermee,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Demolish3r
Bedankt,

is deze wellicht ook geschikt?

http://www.dixons.nl/computer/netwerk/draadloos-netwerk/wireless-router/sitecom-wlr-4001-wireless-gbit-router.html
 
MisterSenseo
Ik kan zo snel niet terugvinden of de WAN ook GB is maar ik neem aan van wel,en als dat zo is dan is het een prima router inderdaad.......Wink
Vraag even in de winkel of WAN ook GB is en vraag om omruilgarantie als dit niet het geval is.
Het lijkt me een goeie router,danwel geen Linksys,maar ik zweer daar nou éénmaal bij.......Wink
Nogmaal,als WAN ook GB is kun je hiermee jaren vooruit.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Demolish3r
Ethernet is 1000 mbits aldus de meneer van de winkel.

Hadden hem niet op voorraad, wordt morgen geleverd!
 
kobus1960
hier de gegevens.
 
Demolish3r
Hoi iedereen,

even een update. Zojuist nieuwe router geinstalleerd (Sitecom WLR-4001).

Zeer stabiel!

Bedankt voor alle hulp Smile
 
MisterSenseo
Kom op met je speedtesten !!!!!
LOL,we zijn natuurlijk nieuwsgierig naar de resultaten...........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid fluctueert', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
snelheid Snelheid : 2 07-10-2017
snelheid Snelheid : 13 02-01-2017
Advertentie