obey-robots.txt
15 December 2017, 05:30
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 35% [14 stemmen]
35% [14 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 65% [26 stemmen]
65% [26 stemmen]

Stemmen: 40
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken

internet snelheid

chabu07
Heb nu jaren!!!gezeur met wifi eindelijk een ander modem/router ( ook zelf externe router TPLink C7 gekocht/gehad maar die is stuk gegaan ) en ook door ziggo de modem bridge aan laten zetten dus daar kan het niet asn liggen en nu eindelijk een andere modem router gekregen (de Connecf-box )
Blijf nu via ziggo en mijn router op mijn computer de kanalen wisselen maar het blijft haperen en dus droevig !!!
De boel op 2.4 als op 5 ghz ook op automatisch geprobeerd maar helaas het is nog steeds niet best en zeker niet wat beloofd wordt.
 
emiliovisser
Als je rechtstreeks je computer aansluit met een UTP-kabel op de Connect-box, is het dan wel stabiel?
 
Matty
Beste Chabu,

Als je de kanalen op automatisch zet zal elke router kwa snelheid onder doen voor iemand die kiest voor een vast kanaal, immers je router zoekt steeds het beste kanaal op.

Hoe is dit nu makkelijk op te lossen :

welnu download ergens een wifi analyser die aangeeft wie welk kanaal allemaal gebruikt in jou omgeving want ook de signalen van je buren (tenzij die paar honderd meter verderop wonen) hebben hier invloed op dan zul je zien dat er velen op hetzelfde kanaal zitten kies dan een kanaal uit waar de minste of beter nog geen op uitzend en stel in je router dat kanaal in.

En je zult zien dat je snelheid stabieler en beter word.

De vraag van emiliovisser is een logische want wat hoe is de snelheid en stabiliteit als je rechtstreeks op je router aansluit dan zie je je echte stabiliteit daar wifi van zoveel factoren afhankelijk is (om een heel simpel voorbeeld te nomen (echt een klassieker zullen we maar zeggen) staat je router b.v. in het stralingsveld van een magnetron zal hij zeer slecht wifi signaal leveren gaat de magnetron uit is alles weer oke.. ) s maar een heel klein simpel voorbeeld.

Met vriendelijke groet,
Matty
 
chabu07
Beste Matty, dit heb ik al tig keer geprobeerd maar helaas zonder veel resultaat
Ik heb zo'n wifi analyser op mijn lap-top dus snap precies wat je bedoeld ( zowel voor 2.4 als 5 Mhzband)
Ik zal morgen een snoer halen en eens kijken hoe die dan gaat en ook de speedtest met snoer uitvoeren maar na tig routers schiet het niet op hier in Santpoort Noord in mijn hoekhuis
 
Black Tiger
Ik zou twee testen adviseren met de kabel gezien er sprake is van bridge mode.
1x testen met kabel op de router
1x testen met kabel rechtstreeks op de modem. Dan moet je als het goed is op de laptop wel een extern ip krijgen, dus een Ziggo ip.
Maar aangezien er bridgemode gebruikt wordt is dit de enige wijze om te controleren of het modem (dus verbinding) of router is.
Greetings, Black Tiger
 
jcombee
Als al je geen apparaten 5 Ghz ondersteunen zou ik als ik jou was 2,4 Ghz helemaal uitschakelen. Deze band is enorm vervuild.
Nadeel is wel dat 5 Ghz meer last heeft van demping door muren en plafonds dus je moet misschien een extra access point in huis hangen.
Voordeel van 5 Ghz is dat je daar een kanaalbreedte van 40 of 80 Mhz in kunt stellen, hier hebben vooral laptops profijt van.

Als je toch nog 2,4 Ghz moet gebruiken omdat je nog oudere devices hebt dan moet je kijken of de router op "N-only" kunt instellen. De meeste enigszins "moderne" devices ondersteunen dat wel. HIermee worden een aantal lage WiFi datarates uitgeschakeld van 17-20 jaar oude Wi-Fi normen die een enorm negatieve impact hebben op al je aangesloten apparaten als er maar één apparaat verbind op zo'n snelheid.

Heb je een Android toestel dan zou ik WiFi Analyzer even op je toestel zetten. Daar kun je mee door je huis lopen en met de VU meter kijken hoe de signaalsterkte is. Het mooist is tussen de -60 en -40 dB. En gebruik bij 2,4 Ghz kanaal 1, 6 of 11. Het grootste probleem van de 2,4 Ghz band is dat de kanalen die je kunt instellen elkaar overlappen en dat gebeurt dan ook als je bijgevoegd plaatje bekijkt. En dit heeft een enorme impact op de performance.

En andere mogelijke storingsbron zijn niet-WiFi apparaten die de 2,4 band gebruiken, dat mag omdat de 2,4 band licentievrij is. Dus je vind er ook draadloze intercoms, babyfoons en goedkope draadloze bewakingscamera's. Deze kunnen continue storen op het kanaal dat jij toevallig gebruikt.

Wat is eigenlijk de snelheid die je haalt en op wat voor apparaat?

jcombee voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Ziggo Webcare
Hoi chabu07,

Begrijp ik het volgende goed? Je had wifi-problemen en gebruikte een eigen router. Vanwege de wifi-problemen heb je een nieuwe modem gekregen die in bridge is gezet waardoor je je eigen router nog steeds gebruikt. De wifi-problemen zijn niet opgelost. Klopt dit? Heb je ook de wifi-verbinding getest op het wifi-netwerk de nieuwe modem? Je mag ons in ieder geval altijd even een PM sturen met jouw klantnummer, adres en beschrijving van de storing. Gaan we kijken of het signaal er vanaf hier wel goed uitziet.
Ziggo Webcare
 
chabu07
Nou nee, ik gebruik nu juist gern externe router meer want die was stuk.
Ik had een Uber modem router en en die gebruikte ik nu juist niet uit luxe in combi met die TPlink C7 router die nu dus stuk is .
Ik heb nu pas een connectbox daar voor in de plaats dus zonder externe router maar hiermee dus ook matig wifi
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'internet snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo 9 14-12-2017 21:51
Cisco/Linksys internet phone adapter PAP2T Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 8 24-11-2017 02:25
snelheid Snelheid 2 07-10-2017 18:36
Camera op internet WAN IP-forwarding? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 10 08-09-2017 14:37
Al bijna 24 uur geen Internet/TV/Telefoon Storing 7 09-06-2017 02:44
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| sanssouci4604:37:45
| MisterSenseo05:50:03
| Black Tiger07:38:00
| Ziggo Webcare07:38:37
| haykeh07:39:05
| Bitfreak09:52:24
| Gilex12:01:36
| grt1317:00:18
| Desmark19:03:58
| Justin2319:46:45
Laatste Artikelen
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
| Cisco Stappenplan ro...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

03-12-2017 00:42
ga het later proberen, vanmorgen mijn moeder overleden dus nu andere zaken aan en in mijn hoofd!!!

01-12-2017 12:10
ik zie helaas weinig antwoorden en solutions voor mijn wifi probleem 😢

22-11-2017 23:15
BURPPPPPPP !!!!!!!!!!

04-04-2017 18:17
Vragen a.u.b. op het forum, daar is de shout niet voor. Voor Canal Digitaal zijn er satelliet forums zoals bijv. https://www.satel.
..
die je daar wellicht antwoord op kunnen geven

21-03-2017 11:42
Ik heb een vraag over de diensten via satelliet dus via Canal digitaal. Is er in de komende tijd een uitbreiding van het pakket mogelijk of dat de sport golf eraf gaat en vervangen sport racing