obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
hoezo 30mbit verbinding
Kittencandy
Waar blijft ziggo met de garantie van U haalt 80% van uw maximale verbinding. Heb hier sinds half augustus problemen met de internetsnelheid van Ziggo, mijn speedtests van de ziggo site laten de download en upload van mijn verbinding zien als down 5.6 mbit en up 2.8 mbit. Toch heel vreemd voor 30mbit verbinding. Normaal ligt mijn downloadsnelheid zo rond de 3,5 mb/s en nu... ik mag blij zijn als ik de 700 kb/s haal, ook al ben ik helemaal niet blij aangezien het 5x zo snel zou MOETEN gaan, tevens doen gewone internetpagina's er belachelijk lang over om te laden.
Er zitten geen andere kanalen in de buurt die de mijne storen, ik heb op deze computer wireless, en op een andere bedraad, en het is allebei even sloom, alles is precies volgens het boekje aangesloten, mijn computers worden eens in de week getest op alle mogelijke spy/malware, en 1x in de week worden de schijven gescand en de computer opgeruimd van overbodige bestanden tot register, dus het lijkt me sterk dat het daar aan ligt. 's nachts is het internet overigens sneller vaak, maar ook niet altijd. En helpdesk bellen leidt tot niets. (wat na enig zoekwerk via google blijkbaar verdacht vaak voorkomt) Een kennis zit met precies hetzelfde probleem en die woont in een andere stad (wel allebei in het oosten trouwens. Geldt er nog steeds de maatstaf dat Nederland eindigt bij Arnhem???)

Wat is er nog te doen om er voor te zorgen dat Ziggo zijn/haar deel van de overeenkomst nakomt?
Kittencandy voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
kobus1960
Je hebt van origine 10Mb klopt dat?
Welk modem heb je? en gebruik je een router?
Je geeft wat te weinig info om je verder te helpen.
 
Kittencandy
van origine 10 mb wat? Heb pas sinds augustus ziggo internet, dus van origine dan 30 mbit, als die 10 mb downloadsnelheid moet zijn, dan heb ik dat NOOIT gehaald. 3,5 was max. en heb dus ook die nieuwe modem met ingebouwd wifi
 
kobus1960
Oke, dat kwam niet helder uit je openingspost.
Je hebt dus de Ubee EVW 320b? Of heb je een Cisco?
Niet kwaad op ons worden, wij zijn niet van Ziggo, wij
zijn een onafhankelijk forum voor en door gebruikers.
 
Kittencandy
ben niet kwaad, ik maakte een verduidelijking ^__^" sorry als het de verkeerde boodschap overbracht. En de Ubee.

Quote

Voor het nieuwe Ubee EVW WiFi-modem kun je volgens 1.Gateway Setup
en 2.Gateway DHCP en 3.Wireless Radio de beste standaard instellingen
verkrijgen om je verbinding stabiel op te zetten...


klopt precies btw. (nu om bijna 12 uur snachts is het ding weer 1,2 mb/s, nog steeds te laag maar wel hoger. Herstel: het is alweer terug naar 700kb/s) Waar is trouwens dat 5 gHz goed voor? zit te overwegen om een ontvangertje te kopen boven die 5 aankan, maar maakt het ook uit voor de computer die via een draadje op de router zit?
 
MisterSenseo

Quote

..........alles is precies volgens het boekje aangesloten..........


Zou je misschien precies kunnen vertellen hoe één en ander is aangesloten ?
In mijn handtekening zie je wanneer je klikt op "klikkerdeklik" een tekening,en zo moet het aangesloten zitten.
Andere mogelijkheid is klikken op "interactieve tv" en dan het .pdf bestand openen,scrollen tot ongeveer halverwege,en ook daar zie je een aantal tekeningen hoe het aangesloten moet worden.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Kittencandy
zoals het in de tekening staat, zit het hier ook. Zoals het zou moeten zitten. Kan er ook niet veel meer over zeggen.
 
MisterSenseo
Alles meerdere malen checken op foute connectie,slechte montage of knikken in de kabels.......als je helemaal zeker bent dat alles vanaf je wandcontactdoos naar je modem toe geheel perfect zit,kun je Ziggo bellen voor een storingsmonteur.
Wanneer je namelijk een monteur in huis krijgt en het probleem wordt opgelost door een fout na de wandcontactdoos,betaal je de rekening zelf !
Zorg er dus voor dat jouw niets te verwijten valt en bestel dan een storingsmonteur.
Ik hoop dat alles snel opgelost wordt voor je,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Kittencandy
ok bedankt. Nou vraag ik me alleen nog wel af of die 5 gHz... maakt dat alleen uit voor mensen uit de buurt die mijn signaal kunnen storen (dus dichtbij genoeg zijn) of telt dat voor de hele wijk? hoe meer mensen 2,4 hebben hoe langzamer het gaat, of maakt dat niet uit...?
 
MisterSenseo
Nou gezien jouw eigen woorden heb je het probleem bedraad ook en laten we eerst de bedrade snelheid in orde fietsen,draadloos hebben we hier of daar ook nog wel foefjes voor,maar eerst die verbinding op 30 Mbit rossen,goed?
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'hoezo 30mbit verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Slechtontvangst kerkomroep via Ziggo verbinding Storing : 34 19-11-2017
Wegvallende verbinding Storing : 3 25-01-2017
wegvallende verbinding Storing : 6 06-05-2016
Cisco 3928 wel verbinding WiFi; geen internet Storing : 5 07-03-2016
Test met DS-Lite verbinding Algemeen : 2 21-12-2015
Advertentie