obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Snelheid prima na reset
edvanleeuwen
Ik had de afgelopen week een lagere snelheid dan ik verwachtte (tot 4 Mbit/s bij een 40 Mbit/s-abonnement). Ik heb dit rechtstreeks aan het Ubee-modem gemeten. Uiteindelijk heb ik vandaag de instellingen opgeslagen en het modem naar de fabrieksinstellingen teruggesteld. Daarna had ik weer een prima snelheid (rond de 40 Mbit/s). De geleverde snelheid was dus dik in orde.

Daarna heb ik de opgeslagen instellingen weer ingeladen. Mijn verbazing was groot dat daarna de snelheid nog steeds prima was. Misschien was een langere reset dus al voldoende geweest.

Ik hoop niet dat ik deze actie vaker moet doen, maar in ieder geval weet ik nu hoe ik het effect ongedaan kan maken.
 
kobus1960
Bij het bedrijf waar ik werk, een hele grote, worden diverse netwerk-
processen elke nacht gereset, vervolgens via batchopdrachten weer in
de staat gebracht zoals voorheen. Feitelijk hetzelfde als jij nu gedaan
hebt. Dit doen ze met overlappende systemen, de gebruikers merken
dit niet. Puur en alleen om de snelheid erin te houden en eventuele
grappen van gebruikers ongedaan te maken. We praten hier over meer
dan 100K gebruikers per dag. Het is dus een optie om eens per week
de stekker uit het netwerk te trekken, even wachten en er weer in.

Ik doe dat, hoe suf het ook klinkt, heb nooit geen gedoe, werkt altijd.
Zie hier diverse dips, telefoonproblemen, o.i.d. langskomen, bij ons niet.
 
Zippo
Bij mijn vorige provider Wanadoo (Orange/Online) gaf de Livebox veel problemen. Ik heb er toen een timer tussen gezet. Nu bij Ziggo heb ik dat nog steeds zo, niet omdat er problemen zijn, maar om problemen te voorkomen met de Ubee.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MisterSenseo
Ik raad ook altijd vrienden en bekenden zowel modem als router op een tijdstip 's nachts dmv een tijdklok minimaal een half uur uit te doen,om er zeker van te zijn dat ik niet steeds bezorgde mensen aan de foon heb met de mededeling dat hun snelheid zo ingekakt is..........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
BMP
Nou om eerlijk te wezen,met de Netgear heb ik weinig trubbles op de brakke Chinese voeding na dan,

Zelf na 4 weken pak ik nog steeds de bijna volle download zonder enige hik, en denk ook,... weet eigenlijk gewoon dat het probleem in de meeste gevallen te wijten is aan de router waar een volgelopen nat de boosdoener is.

Maar ook modems hebben daar probleempjes mee, de ubee is aardig goed wat dat betreft. Cool
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Puma
Voor de Ubee gebruikers hier. Er komt een nieuwe firmware uit.

https://twitter.com/#!/ZiggoWebcare/s...8913289217
 
mesa57
Haha, verwacht ja ... Dat was al langer bekend. Ziggo noemt alleen geen jaartal.
Het gaat trouwens om een update voor de EVW3200 en niet voor de EVM3200.
 
MisterSenseo
Voor de EVM3200 is ook geen nieuwe firmware nodig,voor zover ik weet draaien ze sinds de laatste update feilloos.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid prima na reset', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
snelheid Snelheid : 2 07-10-2017
'Reset' van 5Ghz naar 2.4GHz WiFi, draadloos netwerk : 3 16-04-2017
Advertentie