obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Verbindingsprobleem in huis
itsRogier
Hallo allen, ik hoop dat jullie mij met het volgende probleem kunnen helpen:

Afgelopen maandag heeft Ziggo bij ons het Alles-in-1 Plus pakket geïnstalleerd. (40 mbit) Televisie en telefoon werkt perfect, alleen qua internet is het drama.

In eerste instantie was het probleem als volgt:
Ziggo heeft het draadloos internet ingesteld vrij dicht naast de router, en toen laten zien dat de verbinding goed en snel werkte. Dat nam ik toen natuurlijk aan en ze vertrokken.... Maar toen ze weg gingen heb ik even met mijn laptop door het huis heen gelopen en kwam ik tot de ontdekking dat ik al vrij snel ais ik in een andere ruimte kom dan waar de router staat geen verbinding meer heb. Dit is een probleem omdat je volgens Ziggo de router op de plek "waar de kabel het huis in komt" aangesloten moet worden, en mijn desktop-computers een aantal ruimtes verderop staan. Met onze vorige router (een zelf aangeschafte Linksys) was dit geen probleem. Daarmee kon ik in heel mijn huis d.m.v. wifi internetten. Dus ik dacht dat Ziggo gewoon een goedkope router had geleverd. (Het is de Cisco EPC 3925 gekregen)

Ik heb toen met de Ziggo klantenservice contact opgenomen en zij meldden dat hoe sterk de verbinding was niet hun zaak was. Dus moest ik het zelf uitzoeken. Na wat google-werk kwam ik op het idee om de Sitcom Wireless Range Extender 300N aan te schaffen, en dit heb ik dan ook gedaan. Na anderhalf uur instellen was het me gelukt de verbinding werkend te krijgen... alleen helaas! De internetverbinding deed het nog niet. Lees: internetverbinding. Want ik heb wel volle bak (alle streepjes) verbinding met de extender, alleen mijn Macbook geeft aan dat er een 'time-out bij verbinding' heeft plaatsgevonden, of dat er 'geen internetverbinding mogelijk' is.

Oftewel mijn probleem is als volgt:
Ik heb in de ruimte waar de router staat goede internetverbinding, zowel met de router als met de Wireless Range Extender... maar ga ik buiten die ruimte is als nel de internetverbinding weg. En nee, ik heb geen zware betonnen muren o.i.d. waar het doorheen moet. Want mijn oude linksys wifi router ging het allemaal vlekkeloos.

Ik ben erg benieuwd naar jullie oplossingen... ik heb al van alles geprobeerd maar ben tot nu toe nog nergens uit gekomen. Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Monteur_kees

Quote

itsRogier schreef:

Hallo allen, ik hoop dat jullie mij met het volgende probleem kunnen helpen:

Afgelopen maandag heeft Ziggo bij ons het Alles-in-1 Plus pakket geïnstalleerd. (40 mbit) Televisie en telefoon werkt perfect, alleen qua internet is het drama.

In eerste instantie was het probleem als volgt:
Ziggo heeft het draadloos internet ingesteld vrij dicht naast de router, en toen laten zien dat de verbinding goed en snel werkte. Dat nam ik toen natuurlijk aan en ze vertrokken.... Maar toen ze weg gingen heb ik even met mijn laptop door het huis heen gelopen en kwam ik tot de ontdekking dat ik al vrij snel ais ik in een andere ruimte kom dan waar de router staat geen verbinding meer heb. Dit is een probleem omdat je volgens Ziggo de router op de plek "waar de kabel het huis in komt" aangesloten moet worden, en mijn desktop-computers een aantal ruimtes verderop staan. Met onze vorige router (een zelf aangeschafte Linksys) was dit geen probleem. Daarmee kon ik in heel mijn huis d.m.v. wifi internetten. Dus ik dacht dat Ziggo gewoon een goedkope router had geleverd. (Het is de Cisco EPC 3925 gekregen)

Ik heb toen met de Ziggo klantenservice contact opgenomen en zij meldden dat hoe sterk de verbinding was niet hun zaak was. Dus moest ik het zelf uitzoeken. Na wat google-werk kwam ik op het idee om de Sitcom Wireless Range Extender 300N aan te schaffen, en dit heb ik dan ook gedaan. Na anderhalf uur instellen was het me gelukt de verbinding werkend te krijgen... alleen helaas! De internetverbinding deed het nog niet. Lees: internetverbinding. Want ik heb wel volle bak (alle streepjes) verbinding met de extender, alleen mijn Macbook geeft aan dat er een 'time-out bij verbinding' heeft plaatsgevonden, of dat er 'geen internetverbinding mogelijk' is.

Oftewel mijn probleem is als volgt:
Ik heb in de ruimte waar de router staat goede internetverbinding, zowel met de router als met de Wireless Range Extender... maar ga ik buiten die ruimte is als nel de internetverbinding weg. En nee, ik heb geen zware betonnen muren o.i.d. waar het doorheen moet. Want mijn oude linksys wifi router ging het allemaal vlekkeloos.

Ik ben erg benieuwd naar jullie oplossingen... ik heb al van alles geprobeerd maar ben tot nu toe nog nergens uit gekomen. Alvast bedankt voor het meedenken!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
itsRogier
Hallo Piotje, bedankt voor je reactie maar in de standaard documentatie van Ziggo die jij mij stuurt staat helaas geen oplossing voor mijn probleem.
 
Poupou

Quote

itsRogier schreef:

Met onze vorige router (een zelf aangeschafte Linksys) was dit geen probleem. Daarmee kon ik in heel mijn huis d.m.v. wifi internetten.


Laat door de Ziggo helpdesk in je Cisco wifimodem het routergedeelte deactiveren en sluit je eigen Linksys weer aan. Probleem opgelost.
 
Monteur_kees

Quote

itsRogier schreef:

Hallo Piotje, bedankt voor je reactie maar in de standaard documentatie van Ziggo die jij mij stuurt staat helaas geen oplossing voor mijn probleem.


ik zie inderdaad dat de tekst leeg is ( dikke vingers op een smartphone Smile )
maar inderdaad kan de helpdesk of webcare je interne router van je modem deactiveren
waarmee je daarna je eigen router weer kan aansluiten

wat poupou ook al aangaf

gr, Piotje
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
itsRogier
Kan je dit niet zelf in de instellingen van de Cisco router veranderen? Stel dat het niet werkt, kan ik hem zelf weer terug zetten.
 
Monteur_kees
Nee dat kan niet!
Ik kan het ook doen voor je .
Maar dan moet je je postcode en huisnummer even via een pb sturen
gr, piotje
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
nicoho
ik heb het ook laten doen en struin sindsdien nog steeds alle gebruikers forums (of fora) af omdat bij mij het probleem niet is opgelost.
Om de haverklap is de internetverbinding weg. de netwerkverbinding blijft in wel tact.
Ik heb het dagelijks met een draadloze router van sweex maar ik heb van een collega een linksys geleend met hetzelfde resultaat. ik denk echt dat er iets bij Ziggo niet goed zit. Ik hoor soortgelijke verhalen overal om mij heen en de meest gehoorde oplossing is een keer resetten dan werkt het wel weer. als ik een euro korting kreeg voor elke storing (zoals B.V. de NS wel moet betalen) dan hield ik elke maand een hoop geld aan Ziggo over!
op dit moment zitten mijn beide studerende dochters met door het huis liggende draden te werken. want dat is het vreemde, bedraad blijft alles gewoon werken.
naar mijn idee is de Cisco3925 echt een baggerapparaat en echt geen knoop waard. maar van de Ubee hoor ik niet veel beter.

als ik uiteindelijk een oplossing vind dan post ik hem wel.
 
kobus1960
De laatste weken bekijkende is die Cisco een terugval in
het Ziggo assortiment. Mag Ziggo wel snel wat aan gaan doen.
 
Poupou

Quote

nicoho schreef:
op dit moment zitten mijn beide studerende dochters met door het huis liggende draden te werken. want dat is het vreemde, bedraad blijft alles gewoon werken.

Volgens mij levert Ziggo dan precies wat het belooft: werkend internet via glasvezel/coaxkabel tot in je huis. Dat er vervolgens storingsbronnen aanwezig zijn waardoor je draadloze verbinding telkens wegvalt, met welke router dan ook, daar kan Ziggo echt niets aan doen.

Quote

nicoho schreef:
als ik uiteindelijk een oplossing vind dan post ik hem wel.

Kun je opnoemen wat je al hebt geprobeerd (en blijkbaar niet heeft geholpen)?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbindingsprobleem in huis', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huis aansluiting verplaatsen! Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 6 23-12-2015
Redhound donderdag besteld, zaterdag nog niet in huis Algemene computer en software vragen. : 22 22-05-2014
Setup in huis Algemeen : 7 28-04-2013
Studenten Huis Algemeen : 10 18-05-2011
Advertentie