Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Geen RTL5 en video meer samen
|
|
Sylvia |
Geplaatst op 21-07-2008 11:46
|
![]() Activiteit ![]() » Hilversum-Laren Berichten: 2 Lid sinds: 21-07-2008 |
Sinds de introductie van Ziggo kan ik (omgeving Hilversum) RTL5 en mijn videokanaal niet meer tegelijkertijd ontvangen. Het is óf RTL5 (duidelijke ontvangst) als de ik de kabel via de TV laat lopen óf video (slechte ontvangst) als ik de kabel via de video laat lopen. Er is iemand van Ziggo langsgeweest, een student economie. Hij was via een uitzendbureau ingehuurd om te helpen met programeeren. Dat kan ik zelf ook. Hij kon het probleem niet verhelpen en heeft het aan Ziggo doorgegeven. Niets meer van Ziggo gehoord. Zelf Ziggo helpdesk gebeld. Het zou aan mijn TV/vido/huis/etc liggen! Dat klopt dus niet want ik heb op meerdere plaatsen gewoond en nooit dit probleem gehad. Tot de overname van Ziggo. Helpdesk zou een afsrpaak voor mij regelen bij een technisch bureau voor kabelonderhoud (Croon Telematice). Nog niets van gehoord. Conclusie: door de wisseling naar Ziggo kan ik nu mijn video niet of nauwelijks meer gebruiken. Wil graag dat Ziggo alles hersteld zodat ik en RTL5 en video tegelijkertijd, met een duidelijk beeld, kan gebruiken. Hoor graag van Ziggo |
|
|
Zippo |
Geplaatst op 21-07-2008 14:22
|
![]() Superbeheerder ![]() » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW3226 WiFi » Asus RT-AC87U » TV Standaard » Cisco 8455DVB Berichten: 2250 Lid sinds: 02-01-2007 |
Dubbelposting verwijderd.
|
|
|
@win |
Geplaatst op 21-07-2008 21:11
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 1 Lid sinds: 21-07-2008 |
Hoi Sylvia, Jij alleen kan deze storing oplossen door het uitgangskanaal van jouw video op 36 (met frequentie 592 mhz) te zetten. Momenteel staat het uitgangskanaal van jouw video op kanaal 28, dit is gelijk aan het kanaal van RTL5 vandaar dat ze elkaar storen. In de handleiding van jouw video kan je lezen hoe je het uitgangskanaal van jouw video aanpast. Jouw video heeft dan altijd (verkeerd gestaan) op kanaal 28 en werkte prima, dan heb je geluk gehad dat jouw vorige kabelleverancier dit kanaal (28) nooit gebruikt heeft voor een zender. ZIGGO gebruikt, zo te lezen, dit kanaal wel om zodoende meer zenders of internet ruimte door te kunnen geven. Veel succes met het instellen van je video ![]() Groet, @win (werk zelf niet bij ZIGGO hoor, maar ik wordt verhuurd (interim) aan kabelbedrijven) |
|
|
Sylvia |
Geplaatst op 22-07-2008 11:50
|
![]() Activiteit ![]() » Hilversum-Laren Berichten: 2 Lid sinds: 21-07-2008 |
Beste Win, Hartelijk dank voor je advies. Ik ga het proberen! groet, Sylvia |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen RTL5 en video meer samen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
NPO app - zoekfunctie werkt niet meer | Klacht over Ziggo | : 4 | 06-05-2024 |
Lang geen internet en slechte communicatie | Klacht over Ziggo | : 4 | 22-04-2024 |
geen live mail en opslagmappen | Algemeen | : 3 | 30-08-2022 |
Ci+ en smart card geen zenders vinden | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 5 | 11-07-2022 |
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 3 | 06-12-2021 |