Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Geen RTL5 en video meer samen
Sylvia
Sinds de introductie van Ziggo kan ik (omgeving Hilversum) RTL5 en mijn videokanaal niet meer tegelijkertijd ontvangen. Het is óf RTL5 (duidelijke ontvangst) als de ik de kabel via de TV laat lopen óf video (slechte ontvangst) als ik de kabel via de video laat lopen.

Er is iemand van Ziggo langsgeweest, een student economie. Hij was via een uitzendbureau ingehuurd om te helpen met programeeren. Dat kan ik zelf ook. Hij kon het probleem niet verhelpen en heeft het aan Ziggo doorgegeven. Niets meer van Ziggo gehoord.

Zelf Ziggo helpdesk gebeld. Het zou aan mijn TV/vido/huis/etc liggen! Dat klopt dus niet want ik heb op meerdere plaatsen gewoond en nooit dit probleem gehad. Tot de overname van Ziggo.

Helpdesk zou een afsrpaak voor mij regelen bij een technisch bureau voor kabelonderhoud (Croon Telematice). Nog niets van gehoord.

Conclusie: door de wisseling naar Ziggo kan ik nu mijn video niet of nauwelijks meer gebruiken. Wil graag dat Ziggo alles hersteld zodat ik en RTL5 en video tegelijkertijd, met een duidelijk beeld, kan gebruiken.

Hoor graag van Ziggo

Zippo
Dubbelposting verwijderd.
speed-testing

@win
Hoi Sylvia,
Jij alleen kan deze storing oplossen door het uitgangskanaal van jouw video op 36 (met frequentie 592 mhz) te zetten.
Momenteel staat het uitgangskanaal van jouw video op kanaal 28, dit is gelijk aan het kanaal van RTL5 vandaar dat ze elkaar storen.
In de handleiding van jouw video kan je lezen hoe je het uitgangskanaal van jouw video aanpast.

Jouw video heeft dan altijd (verkeerd gestaan) op kanaal 28 en werkte prima, dan heb je geluk gehad dat jouw vorige kabelleverancier dit kanaal (28) nooit gebruikt heeft voor een zender.
ZIGGO gebruikt, zo te lezen, dit kanaal wel om zodoende meer zenders of internet ruimte door te kunnen geven.

Veel succes met het instellen van je video Smile

Groet,
@win
(werk zelf niet bij ZIGGO hoor, maar ik wordt verhuurd (interim) aan kabelbedrijven)

Sylvia
Beste Win,

Hartelijk dank voor je advies. Ik ga het proberen!

groet, Sylvia

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen RTL5 en video meer samen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
NPO app - zoekfunctie werkt niet meer Klacht over Ziggo : 4 06-05-2024
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021