obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
WiFi Router achter Ubee
astie
Ik heb thuis nu 2 WiFi routers (De Ubee van Ziggo en de Sitecom WL-183). Ik heb de Sitecom via Lan - Lan aangesloten, DHCP uitgezet, StaticIP gegeven en deze volgens de "Router achter..." van Ziggo op de Ubee ingesteld.
Omdat ik graag maar één SSID wil heb ik beide Wifi hetzelfde ingesteld (Beveiliging en SSID).

In theorie zou de situatie uitstekend moeten werken maar in de praktijk merk ik dat het downloaden via de Sitecom WIFI totaal niet functioneerd.

Ik heb op de Ubee de Wifi tijdelijk uitgeschakeld zodat alleen de Sitecom gebruikt word. Dan start ik speedtest.ziggo.nl en blijft de test op "Downloadtest voorbereiden" hangen. Het downloaden van bestanden gaat met enkele 10-tallen kb's per seconden ipv enkele mb's.

Als ik nu de WIFI van de sitecom uitzet en alleen de Ubee WIFI aanzet werkt het wel maar is mijn bereik in huis weer bagger (daarvoor heb ik dus ook de Sitecom ernaast in gebruik) maar werkt het downloaden wel (niet optimaal omdat ik met de Ubee mijn 50 mbit niet geheel benut). Wat mij wel opvalt is dat de uploadsnelheid en de ping van de sitecom wel uitstekend zijn alleen het downloaden is een probleem!


Nu heb ik ook al geprobeerd om de sitecom een ander SSID te geven maar dit geeft hetzelfde resultaat.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen om de sitecom aan de praat te krijgen?
 
Nicholas
Staat de laatste firmware op die Sitecom ? (1.43)
Ik weet niet of het hier aan ligt hoor maar dat zijn wel de eerste zaken die je in ieder geval moet controleren.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
astie
Jazeker, de laatste firmware staat erop. Ik heb hem ook nog een reset naar de fabrieksinstellingen gegeven. Wat me net wel opviel is dat de router geen contract kon krijgen met de timeserver, ook niet als ik een andere timeserver opgaf. Mssn dat het iets met elkaar te maken heeft!
 
kobus1960
Heb je dat vaker geprobeerd? Na een reset naar andere timeserver zetten?
Probeer het eens zonder die omzetting, het maakt nl. niets uit.
 
astie

Quote

kobus1960 schreef:

Heb je dat vaker geprobeerd? Na een reset naar andere timeserver zetten?
Probeer het eens zonder die omzetting, het maakt nl. niets uit.


Dat is mooi, dan weet ik dat ook weer.
Heb je nog een tip voor me, voor het probleem waarvoor ik dit topic heb geopend?
Ik heb trouwens de links in jouw ondertekening bekenen maar die screenshots zijn de standaard instellingen van elke nieuwe Ziggo WiFi Ubee Modem
 
kobus1960

Quote

Ik heb trouwens de links in jouw ondertekening bekenen maar die screenshots zijn de standaard instellingen van elke nieuwe Ziggo WiFi Ubee Modem


Klopt, staat er om reden dat veel mensen de instellingen gaan veranderen en
vervolgens of moeten resetten of deze instellingen terug lezen.

Staat de Sitecom wel op flinke afstand van de Ubee?
Storen elkaar binnen 2 meter.
 
astie
Als ik de Ubee uitschakel en de Sitecom alleen gebruik dan blijft het probleem hetzelfde dus aan de afstand ligt het niet. Ik heb de channels ook uit elkaar gezet zodat ze elkaar niet overlappen.
 
kobus1960
Het is en blijft lastig om op deze manier een dergelijk probleem te zien/oplossen. Helpless
 
astie
Dat dacht ik al. Is de router niet gewoon naar de klote? Dat is ook nog een optie natuurlijk.

Echter merkte ik dat als ik de Sitecom via de wan-poort aansluit hij wel goed functioneerd. Maar dat wil ik juist net weer niet!
 
kobus1960
Dan zit je weer met 2 netwerken idd. je wilt m gewoon als WiFi switch gebruiken.
Welk IP adres heeft de router nu? En kan je de router in de setting zoals jij die
wil gewoon bereiken? De sitecom dus. Het IP adres moet wel in de range van de
Ubee zitten namelijk.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WiFi Router achter Ubee', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Advertentie