Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Onderwerp afdrukken
Probleem met Cisco 8485DVB HD PVR
emat
Ik heb sinds een half jaartje de Cisco 8485DVB HD PVR. Tot voor enkele weken geleden geen problemen gehad.
Sinds circa twee weken lijkt het erop dat het signaal naar de TV af en toe wordt onderbroken. Wat gebeurt er dan:
Beeld van de TV wordt zwart, TV moet zich opnieuw instellen en na enkele seconden is er weer beeld. Nu is dat niet erg wanneer het heel af en toe eens voor komt maar wanneer de decoder en TV wat langer aanstaan gebeurt dit meerdere keren en dan steeds vaker achter elkaar.

Ik heb een Panasonic LCD TV, circa 6 jaar oud met drie HDMI aansluitingen. Ik heb inmiddels alle aansluitingen en met verschillende HDMI kabels geprobeerd. Steeds weer hetzelfde probleem. Andere apparaten zoals bijvoorbeeld de X-Box of Laptop geven dit probleem niet dus ben ik er langzaam aan van overtuigd dat probleem niet in de TV of de HDMI kabels zit.
Lijkt dan toch het signaal dat van Cisco decoder naar de TV voor de problemen zorgt.

Iemand tips / ideeën wat dit kan zijn en wat ik eventueel nog kan proberen?
Zag overigens op het forum hier en daar enigszins vergelijkbare zaken voorkomen maar kan niet direct iets ermee aanvangen. Wellicht is dat mijn onervarenheid in het zoeken op dit forum.
Alvast dank voor de reacties,
Met vriendelijke groet,
Edwin Matthijssen
 
MisterSenseo
Moeilijk om dat vanaf afstand te kunnen zien maar wat je zou kunnen proberen is je decoder geheel kabelloos maken, zelfs de coax eruit, dan een uurtje stroom eraf, dan eerst alleen coax erin, stroom erop, aanzetten, 10 minuutjes wachten ( geheel opstarten en eventueel updaten ) dan HDMI kabel erin, en aansluiten op je tv, dan kijken wat er gebeurt.
Als dit niet naar wens werkt, de decoder geheel in fabrieksinstellingen terugzetten en hem volledig opnieuw zenders laten zoeken en voorkeuren instellen.
Er zijn nogal wat veranderingen geweest waaronder nieuwe firmware, misschien heeft hij die niet zelf opgepakt, maar met deze methode moet het gaan lukken.

Succes ermee,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
emat
Hallo Mister Senseo,

Dank voor de tip Thumbs Up. Gisteren en vandaag alles geheel kabelloos gemaakt en daarna weer opnieuw aangesloten. Ook al een keer fabrieksinstellingen teruggezet. Helaas na een klein half uurtje kijken dezelfde problemen. Zowel bij gewoon TV kijken alsook bij het kijken van opgenomen programma's.
Ik wacht nog even paar dagen af of er nog suggesties komen. Anders volgende week Ziggo zelf maar eens bellen in de hoop dat daar nog een oplossing vandaan kan komen.
 
MisterSenseo
Een iets rigoureuzere maatregel is de decoder een hele nacht van stroom afhouden maar mijn gevoel zegt dat dit hem ook niet gaat worden.
Ook ik krijg het idee dat de decoder hetzij ziek, hetzij dood is.
Wat je ook kunt doen is uitsluiten of er geen slechte contacten zijn, alle bekabeling nachecken op breukjes, slechte contacten en/of corrosie.
Bij zelfgemaakte kabels wil het nogal eens voorkomen dat na een x tijd de boel gaat corroderen, dan is het een kwestie van 1-2 cm van de kabel afknippen en de connector er opnieuw aan vast monteren.
Zoiets kan zomaar ineens optreden.
Bovenstaande is dus om het allemaal zeker te weten, maar ik heb zelf het idee dat het de decoder zelf is aangezien je het eerste half uur goed beeld hebt, het lijkt alsof het optreedt wanneer de decoder warm wordt.
Als dat zo is hoop ik voor je dat je nog in de eerste 2 jaar zit, dan heb je nog garantie.........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Nicholas
Ik zou voor de zekerheid ook even kijken of er geen update voor de firmware van de TV is. Dat kan de raarste problemen oplossen. Het kan ook nog een signaalstoring naar je Cisco toe zijn.

Zeker even helpdesk bellen, kijken of het signaal o.k. is enz.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
emat
Weer dank voor de reacties. Via de Panasonic even nagegaan maar er zijn geen updates beschikbaar voor mijn model TV. Ik heb wel de TV zelf ook nog maar eens opnieuw ingesteld. Angry Helaas weer zonder succes.
Ik ga zo nog even via de oude Scart aansluiten gewoon om te zien of het wellicht puur de HDMI-uitgang is. Ik merk nu ook dat opgenomen films soms blijven hangen en daarnet bij uitgesteld TV kijken bleef het programma ook al hangen. Alles wijst steeds meer naar de decoder/Cisco zelf......
 
Nicholas
Denk ook dat het de Cisco zelf is. Maandag even helpdesk bellen. Laat nog even weten hoe het afloopt.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
BMP
Heej Nicholas heeft een nieuwe titel, gefelicitaart man Thumbs Up
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Nicholas
Ja, vandaag de hele dag taart gegeten. ijstaart wel te verstaan i.v.m. de temperaturen Grin

Heb wel effe mijn onderschrift aangepast. Anders krijg je weer hooggespannen verwachtingen he. Dan gaan mensen weer denken van: "De expert zegt het dus het zal wel zo zijn...." Grin
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem met Cisco 8485DVB HD PVR', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo probleem met sky showtime Klacht over Ziggo : 2 30-06-2024
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Advertentie