Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Ubee EVW3200 Wifi en Netgear readynas ultra 6
kobus1960
Daar ben ik zelf ook een keer ingetrapt in het verleden.
De hele zooi overhoop gehaald, echt alles.
Bleek een kabel/stekker, waar opgestaan/geschopt/gestoren/verzin
het maar, niet goed op de kabel te zitten. Bij mezelf dus.

Als ik nu evt. ergens te hulp gevraagd wordt is het eerste
wat bij m'n laptop gaat, 1 CAT6 5 meter. Zelfs die kabel
probeer ik even snel uit thuis voor ik aan gang ga.

Dus idd, je netgear, of iets anders. Think

briolet

Als ik mijn laptop rechtstreeks verbind met nas en ga iets kopiëren(voor de duidelijkheid – kopiëren/plakken) in dit geval fotos bij elkaar iets van 300Mb gaat het met 5 tot 5.3 Mb/s.
Doe ik dat via Ubee modem dan is dat ong 4,5 – 5 Mb/s. Kabel die ik gebruikt heb is cat5e.

Ik denk dat je MB bedoeld omdat je in het eerste bericht ook over MB praat. Als je nu ca 5MB/s haalt zal dat dus ongeveer 50 Mb/s op het netwerk zijn. Dat lijkt er op dat je 100Mb/s verbindingen hebt. Volgens mij gaat er op de Ubee een blauw lampje banden bij een poort als de verbinding 100Mb/s is op die poort, dus dat zou je zo moeten kunnen zien.

kobus1960
Ik geef het op. Helpless

Black Tiger
Het kan aan je NAS liggen inderdaad. Die kunnen wel een 10/100 netwerkkaart er in hebben zitten, maar vaak kom je niet verder als 5 a 5 Megabyte/sec snelheid zoals Briolet aangeeft.
Dat kan duiden op een tekortkoming in de NAS of de firmware van de NAS.

In het begin werkte mijn AC Ryan Playon HD mediaspeler (een beetje vergelijkbaar met een NAS) ook rond de 5 MB.
Op een gegeven moment kwam ik ook niet meer verder dan 3,5 a 3,8, wellicht door wat firmware updates.

Oplossing: installeer TeraCopy en gebruik deze om bestanden mee te copiëren van je pc naar je NAS. Althans bij mij bracht dat de snelheid weer terug naar 5 MB. Met de windows verkenner of Total Commander blijft ie nog steeds op 3,5 hangen.
Misschien helpt deze oplossing ook voor jou.
TeraCopy is handig en je kunt hem o.a. vanuit de windows verkenner met de rechter muisknop aanroepen.
Greetings, Black Tiger

faromonte
Dat ga ik ook proberen vanavond. Voor de rest heb ik instellingen doorgebladerd en om eerlijk te zijn kon niks vinden wat de snelheid knijpt. Raar.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 26 2012 23:58:02:
zelfde snelheid met teracopy, dus 4.0 MB/sHelpless
Gewijzigd door faromonte op 26-10-2012 23:58

Black Tiger
Nja... 4.0 is toch alweer ietsie sneller dan 3.5.Smile
Misschien toch firmware, is er geen nieuwe firmware te vinden voor die NAS?
Greetings, Black Tiger

faromonte
Hoi,

vandaag alle kabels vervangen met cat6 en toch het zelfde. Firmware is gewon goed. Laatste wat het zou kunnen zijn nog is denk ik windows 7. Zijn er mensen die mij hierover meer kunnen vertellen. Iets in netwerk instelingen?

Nicholas
Even een vraagje tussendoor: Heb je die Sweex Powerline er nu tussenuit ?
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee

briolet
Maar als jij rechtstreeks van laptop naar nas, ca 5 MB/s haalt dan is het gerommel in de marge om de langere verbindingen ook van 3.5 naar 5 te brengen.

Het probleem zal toch niet in de bekabeling liggen maar in de netwerkkaarten van één van beide apparaten. En welke nas heb je precies?

Ik zelf heb onder mijn bureau een switch zitten. Daarop zitten aangesloten 2 i-Macs en een Synology 212j nas. Dat is het goedkoopste instap model.

Als ik één grote file van 1 GB van mac -> mac overzend, haal ik een snelheid van > 70 MB/s. Stuur is diezelfde file naar de nas, haal ik maar 13 MB/s.

Loopt via dezelfde switch, dus het verschil kan alleen maar in de ontvangende kant zitten. Ik weet dat duurdere versies van deze nas ook wel > 70MB/s kunnen halen.

Overigens zit je bij 70 MB/s ook in de buurt van de harde schijf snelheid. Volgens tests moet de Western Digital HD in mijn nas tussen de 54 MB/s en 134 MB/s halen, afhankelijk van de positie op de schijf.
Gewijzigd door briolet op 03-11-2012 13:18

Black Tiger

Maar als jij rechtstreeks van laptop naar nas, ca 5 MB/s haalt dan is het gerommel in de marge om de langere verbindingen ook van 3.5 naar 5 te brengen.

Dat is maar hoe je het bekijkt. Als je er echt last van hebt dan rommel je graag in die marge. Ik heb dat zelf ook gedaan.
Als je een bestand hebt van 4,3 Gig en dan is die 1,5 MB/sec toch wel handig, scheelt toch weer een aantal minuten in transfer. Als je wat ongeduldig bent of meer wenst te doen is het toch mooi meegenomen.Wink

Maar ik gaf eerder ook al aan dat het mijns inziens aan de NAS zelf ligt dus wat dat betreft hebben we dezelfde gedachte.
Bij mij gaan transfers ook veel sneller, ook naar m'n QNap TS212, maar slechts max. 5 MB/sec (en dan alleen met Teracopy) naar de AC-Ryan Playon HD (eerste versie). Helaas hielp die tip niet voor hem.

Je vroeg welke NAS hij had, dat staat in zijn eerste post: Netgear readynas ultra 6.
Greetings, Black Tiger

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee EVW3200 Wifi en Netgear readynas ultra 6', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie