Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Ubee EVW3200 Wifi en Netgear readynas ultra 6
faromonte
Ik doe het nog steeds via sweex powerline. Wat ik eerder geprobeerd heb is mijn laptop direct koppelen met nas. Zelfde snelheid tussen 3,5 - 4 MB/s. Trouwens ik heb een netgear readynas ultra 6. Als ik die 10-12MB/s kan halen vind ik zeker goed maar als je ziet dat ik met mijn ziggo abonnement bijna 5MB/s haal dan verwacht ik wel dat ik van mijn netwerk wat meer verwacht. Trouwens ik kopieer oa mkv files, muziek en foto's die ik via netwerk op Samsung d8000 bekijk. Overzetten van bestanden doe ik met gewoon kopiëren en plakken, dus zonder programma's voor bijvoorbeeld ftp en etc. Waar het fout gaat weet ik niet.....

MisterSenseo
Ik heb dit verhaal zo eens gevolgd.........nou, ik kan de oplossing wel vertellen.
Sinds een paar dagen heb ik een TP-Link Powerline set van 500 Mbit en die haalt niet eens de 6 MB/sec ( 55 Mbit )............ dus jij met je 200 Mbit powerline set haalt al veel meer dan je zou mogen verwachten.
Trek maar een CAT6 kabel en je haalt je snelheden met gemak, wil je dit niet, berust je erin dat de snelheden op de verpakking zwaar gelogen zijn.
Precies hetzelfde geldt voor WiFi : 300 Mbit WLAN geeft in de praktijk niet meer dan 75 Mbit.
De theoretische waardes kun je aan je laars lappen, reken erop dat je in de praktijk niks meer dan een kwart van die theoretische snelheid gaat halen.
Klinkt ff hard, maar voor mij is het net zo hard..........LOL
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !

faromonte
Je hebt mijn berichten niet gelezen: zelfs als ik mijn laptop direct mat een cat6 aansluit op nas gaat de verbinding met snelheid van +- 4MB/s. Er zit iets ergens in instellingen van windows of nas.....

Jaco Hage
Hallo faromonte,

Kun je eens proberen/kijken hoe de ''toegang'' is in je netwerk instellingen zowel je laptop als NAS. bekijk eens of je deze kan aanpassen dat alleen je Nas de toegang heeft tot je laptop bestanden en/of visa-versa? Het kan wel eens zijn als je teveel aanhangende ''toegangen'' opgeeft dit conflicten geeft. (of een netwerkkaart conflict)
Wel wijs om dit te testen 1-op-1 met een bekabelde CAT6 verbinding.

(Test je netwerk verbinding eens bekabeld met Ziggo d.m.v. speedtest.net om te kijken of je netwerkkaart geen problemen heeft).
Dus een test 1-op-1 met de router en niet met een power/homeplug.
Gewijzigd door Jaco Hage op 06-11-2012 23:35
www.optimizer.co.nl - ''More technology services for you''

lullow
Ik heb thuis een Synology 211J nas staan.
In den beginne had ik ook deze perikelen.

Nu haal ik bekabeld snelheden rond de 40/50 MB/s

Ik heb elke setting in de nas stuk voor stuk geprobeerd die netwerk gerelateerd waren. uiteindelijk bleek default de MTU op een te hoge waarde te staan.

Daarbij stonden de bekabelde verbindingen op mijn laptop automatisch op een energiespaarstand wanneer ik op de accu werkte (100Mbit ipv Gbit)

Daarbij kunnen vele factoren nog meespelen.
zoals je aangaf, als je direct op de nas zit (PC <-> NAS) is de snelheid niet veel hoger.
Denk aan de raid-config die niet optimaal is, verotte schijf en noem maar op.

Black Tiger
En waar heb je de default MTU waarde nu op gezet?
Greetings, Black Tiger

lullow
Bij mij staat deze nu op 1500 (laagste)
En geen jumbo packets..

Black Tiger
Vreemd dat 1500 de laagste waarde is, normaliter is dat het maximum.
Vaak wordt zelfs geadviseerd om iets later te gaan zitten bijv. 1496 of 1460.

Ik wist niet eens dat het ook hoger kon, heb ik ook weer iets bijgeleerd.Cool

Bedankt voor de terugkoppeling!
Greetings, Black Tiger

briolet

Vreemd dat 1500 de laagste waarde is, normaliter is dat het maximum

Waarschijnlijk is 1500 ook het normale maximum. Op mijn nas kan ik alleen uit 1500 kiezen. Als ik hoger wil -tot 9000- moet ik jumboframes inschakelen. Mijn nas manual schrijft:

Jumbo Frames zijn Ethernet frames met meer dan 1500 bytes Maximum Transmission Unit (MTU), wat het versturen van grote bestanden over Ethernet veel efficiënter maakt. Het kan alleen worden ingeschakeld in een gigabit netwerkomgeving. Om ervoor te zorgen dat Jumbo Frames correct werken, moeten alle computers en apparaten die via het netwerk met uw DiskStation zijn verbonden het ondersteunen en dezelfde MTU-waarde gebruiken.

Op mijn macs staat het op automatisch (had ik nog nooit naar gekeken) maar manueel kan ik het op 72 t/m 9000 instellen. Of één van de twee default waardes kiezen 1500 of 9000.

EDIT:
Op mijn nas stond die MTU waarde nog steeds op 1500 hoewel ik wel al met jumboframes had willen experimenteren. Maar het gaat bij mij ook niet als ik het hoger zet. Waarschijnlijk omdat op mijn nas nog een paar cameras aangesloten zitten waarop ik geen MTU kan instellen. Dus kan ik het nooit voor elkaar krijgen alles op dezelfde hoge MTU in te stellen. Ik heb een netgear switch waar 2 macs en mijn nas op aangesloten zitten. Alles is via AFP verbonden (=Apple File Protocol, vergelijkbaar met SMB )
mac -> mac:70 MB/sec (beide MTU op auto)
mac -> nas: 13 MB/sec (MTU nas op 1500)
mac -> nas: 3.3 MB/sec (MTU nas op 3000)
mac -> nas: geen verbinding mogelijk (MTU nas op 9000)

Ik had geen zin de nas te testen met de cameras uitgeschakeld omdat ze bij toch altijd aan zullen staan.
Gewijzigd door briolet op 15-11-2012 12:03

kobus1960
Al eens met dit progje gespeeld?

Dan weet je ook hoe je pc's ingesteld staan, hele netwerk moet gelijk zijn qua MTU,
anders snappen ze elkaar niet, zo is het toch?

http://www.helpmij.nl/forum/showthrea...verbinding

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee EVW3200 Wifi en Netgear readynas ultra 6', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie