obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Cisco EPC3925 bereik vergroten
louisverhagen
Ik heb net een nieuw Cisco EPC3925 modem van ziggo gekregen omdat ik naar het alles-in-1 pakket ben overgestapt. Hoi eindelijk een "n" modem!! Opzich ziet de modem er goed uit (ook qua functionaliteit).

Maar wat is het bereik prutMad. Ik heb de modem in de meterkast staan maar bereik is abominabel slecht. Mijn oude (cisco) linksys WRT54GC wifi modem heeft een veel (maar dan ook veel) beter bereik. Maar goed dat ding heeft dan ook een antenne.

Uiteraard zitten spelen met de kanalen, invloed van buren etc.. aan de hand van de "wifi analyser" app op mijn telefoon Maar de WRT54GC heeft ook last van dezelfde ook last van deze slechte invloed van buiten. Dus dat kan het niet zijn.

Of ik heb een slecht exemplaar, of meerdere mensen hebben hier last van. En dan is er vast iemand die een oplossing hiervoor verzonnen heeft. Kan je b.v. een antenne ergens op plaatsen. Of is het zendvermogen ergens in te stellen?

Zo kunnen ze het wifi gedeelte gewoon weglaten. Dat heeft geen enkele toegevoegde waarde (tenzij je in een meterkast woont).

Louis Verhagen
 
MisterSenseo
Bekend probleem.
Mijn tip : D-Link DIR505 kopen en als repeater instellen.
Daarna kun je hem in een willekeurig stopcontact steken in een straal van 5 om je meterkast heen en je hebt ineens een bereik van 30 meter..........Wink
Ik heb hem zelf en ben er prima tevreden over, zeker als je hem voor smartphones en/of tablets wilt gebruiken.
Hij is 150 Mbit draftN en geeft netto op 5 meter vanaf je AP een snelheid van 35 Mbit, dat is een draadloze opbrengst die je lang niet altijd met elke wifi router haalt.........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
louisverhagen
Bedankt voor het advies
Hmmm even ge'google'd Ik zag dat er geen "n" mode inzat. Dan kan ik net zo goed mijn linksys wifimodem gebruiken. Trouwens het kost €50.-, even wat geld er bij en ik heb een mooie router (met "n"mode)

Ik ga nog denken wat mijn oplossing is,

Louis


Quote

MisterSenseo schreef:

Bekend probleem.
Mijn tip : D-Link DIR505 kopen en als repeater instellen.
Daarna kun je hem in een willekeurig stopcontact steken in een straal van 5 om je meterkast heen en je hebt ineens een bereik van 30 meter..........Wink
Ik heb hem zelf en ben er prima tevreden over, zeker als je hem voor smartphones en/of tablets wilt gebruiken.
Hij is 150 Mbit draftN en geeft netto op 5 meter vanaf je AP een snelheid van 35 Mbit, dat is een draadloze opbrengst die je lang niet altijd met elke wifi router haalt.........Pfft
 
MisterSenseo
Ik weet niet goed waar jij die info vandaan hebt maar de DIR505 is wel "N" mode.
Ook heb ik je verteld dat de snelheid hoger is dan de gemiddelde "N"-router.
Hij is trouwens ook als AP te gebruiken en dan is de snelheid nog hoger.......Wink
Pin je niet vast op 300N geschreeuw, neem een voorbeeld : een Linksys router, die overigens wel kwaliteit is want ik werk er al jaren mee, maar die halen een WiFi snelheid van onder de 40 Mbit........dan is zelfs het Ubee WiFi modem sneller.......Pfft......Cisco modems heb ik geen ervaring meer dus heb ik ook geen oordeel over.
Daarbij geldt : goedkoop is duurkoop, en €50,- voor een AP/router/repeater/hotspot is niet eens zo duur.
Men kan prachtige testresultaten hebben maar ik heb de DIR505 nu 2 maanden en ik ben er prima tevreden over.
Ik ga uit van eigen ervaring op basis van kennis en werkelijke meetresultaten.
Gewijzigd door MisterSenseo op 09-11-2012 14:33
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
louisverhagen
Grappig, volgens mij heb je gelijk. Op de diverse advertenties van winkels staat inderdaad dat het ook de "n" modus aan kan. Ik had zelf hier gekeken op de site van de fabrikant.
[url]
http://www.dlink.com/us/en/home-solutions/connect/shareport/dir-505-shareport-mobile-companion[/url]
Waarschijnlijk zijn ze het er vergeten bij te zetten.

Ik had dat van de snelheden niet meteen begrepen uit je oorspronkelijke mail. Ik worstel inderdaad ook met de vraag, Welke WIFI modem presteert nu het beste in mijn omgeving. Als ik de verhalen en de eisen zie om 300N te halen, dan moet je in het midden van Nieuw Guinea wonen. Dus misschien moet ik me berusten in 54 Mbps.

Tja en met goedkoop is duurkoop heb ik wisselende ervaring. Ik heb ook wel eens dure elektronica gekocht wat niet het geld waard was. Maar in het algemeen ben ik wel met je eens.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco EPC3925 bereik vergroten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie