Onderwerp bekijken
Nieuwsgroepen / Newsgroups. Welke download programma's zijn er en wat zijn de instellingen? Grabit, Bitcomet, Bittorrent, nzb, spotplanet, spotworld, ftd, etc. Blokkeert Ziggo poorten.
 Onderwerp afdrukken
lage snelheid nieuwsgroepen
kobus1960
Jihaaaaaaa, zou opgelost moeten zijn (in gelijksoortig topic aangegeven).

Toevoeging, ff test met SABnzbd, 4,8Mb strak!!
Sponsor doet 13,7, 900+ dagen retentie.
Gewijzigd door kobus1960 op 06-12-2012 14:32
 
jheijmann

Quote

MisterSenseo schreef:

Je vergeet 1 heel erg belangrijk iets :
Ziggo behoort internet, telefoon en tv te leveren.
Email, nieuwsgroepen en alle andere apps zijn services waar geen rechten aan te ontleden zijn.
Dus lees even de algemene voorwaarden van Ziggo goed en kom dan tot de ontdekking dat Ziggo niet verplicht is om perfecte toegang tot nieuwsgroepen te leveren.
Het is misschien niet leuk, maar Ziggo is niets te verwijten.
Daarbij komt nog, het probleem is bekend en er wordt aan gewerkt, als het een simpel probleem was zou het allang opgelost zijn, denk je ook niet ?
Helaas, er is niets aan te doen dan afwachten.
Wil je dit niet ben je vrij om over te stappen naar een andere ISP, je kunt immers per maand opzeggen........Wink

-----------
Bah. Dat Ziggo nu ook al monopolistisch gedrag gaat vertonen waarvan we in het verleden meer dan genoeg last hebben gehad.
Je levert gewoon wat je beschrijft:
- Downloaden via Nieuwsgroepen is snel en betrouwbaar. Bovendien is het gebruik van Nieuwsgroepen gratis voor klanten met Internet van Ziggo.
Alles-in-1 Plus 8 1 50
op https://www.ziggo.nl/#producten/extra-diensten/nieuwsgroepen/tabs/1/hoe-werkt-het/
Ze moeten zich niet verschuilen achter kleine letter maar leveren waar ze over adverteren.
Ook moeten ze in geval van storingen dit duidelijk en transparant op de storingensite zetten met actieplan en niet zoals nu wazige verhalen laten rondgaan.

Ik blijf bij mijn standpunt dat dit 'stinkt'! Ziggo doe wat je belooft, insinueert en draai daar niet omheen. Als het probleem complex is vertel dat dan duidelijker op jullie site!
 
kobus1960
Beste, heb je de download snelheid al geprobeerd, alvorens
over de zeik te gaan? Het werkt namelijk weer zoals aangekondigd,
Zelfs is de storing sneller verholpen dan verwacht

En nog maar een keer, dit is een forum door en voor gebruikers.
Geen enkele binding met Ziggo zelf. Dus ff rustig aan tegen de
vrijwilligers die dit forum aan de gang houden. Angry
 
Black Tiger

Quote

Email, nieuwsgroepen en alle andere apps zijn services waar geen rechten aan te ontleden zijn.

Algemene Voorwaarden hoeven juridisch niet altijd in orde te zijn.
Ongeacht wat in de voorwaarden staat is Email een essentieel onderdeel van je internet verbinding.
Daarnaast is hier volgens mij ooit al eens een zaak over geweest. Als het geleverd wordt is het een dienst waar je voor betaalt en zal ook de bijbehorende service geleverd moeten worden.
Ziggo is inderdaad niet verplicht toegang tot newsservers te verlenen, ze doet dat echter wel en aldus vormt het een onderdeel van het abonnement temeer omdat ze er ook mee adverteren, ook al vinden ze in de AV van niet. Het heeft echter geen prioriteit en dat mag. Willen ze dat je er geen rechten aan kunt ontlenen, moet je er niet op die wijze mee adverteren danwel het bij de advertentie er expliciet bij vermelden, hetgeen niet gebeurt.
Dat is met email heel anders, doch dat is hier niet aan de orde.
Greetings, Black Tiger
 
jheijmann

Quote

kobus1960 schreef:

Beste, heb je de download snelheid al geprobeerd, alvorens
over de zeik te gaan? Het werkt namelijk weer zoals aangekondigd,
Zelfs is de storing sneller verholpen dan verwacht

En nog maar een keer, dit is een forum door en voor gebruikers.
Geen enkele binding met Ziggo zelf. Dus ff rustig aan tegen de
vrijwilligers die dit forum aan de gang houden. Angry

Excues in de 1e plaats als je dat zo hebt opgevat.
Normaliter ben ik een van de laatsten die zoiets schrijft in zo'n mooi forum. Echter, als ICT-specilaist, heb ik velen Ziggo met success geadviseerd en zijn ze overgestapt en volop tevreden. Totdat ik afgelopen week deze klacht hoorde van een vriend die niet goed behandeld werd wat ik begreep.
Toe ik thuis ook constateerde dat dagen achter elkaar het downloaden stapvoets liep, schoot me dat in het verkeerde keelgat. Toen ik ook nog de andere reacties op dit forum las, dacht ik hier zo goed mogelijk maar melding van te maken. Ik wil anderen nu niet meteen adviseren om een andere provider te zoeken maar de gedachte had ik wel inmiddels. Toen ik het vorige bericht schreef liep het donwnloaden nog steeds niet goed!

Op dit moment haal ik weer 2 MB/sec als voorheen waardoor ik een dvd5 op een half uur naar binnen kan halen.

Dank voor de aandacht en ik hoop dat Ziggo hier toch notitie van heeft genomen. Ik ben zelf netwerkspecialist geweest en weet als geen ander waar we over praten. Maar hou het transparant dan hebben mensen veel meer begrip.

Vorger deed ik tot het maximum downloaden maar tegenwoordig niet meer. Af en toe een filmje, muziek of boek en dat is maar een fractie van wat Ziggo biedt.

Ziggo, bedankt voor het oplossen van deze ' storing'.
Gewijzigd door kobus1960 op 07-12-2012 20:17
 
kobus1960
Aanvaard! Comfort
 
Black Tiger

Quote

Ik ben zelf netwerkspecialist geweest

Hoezo geweest? Zoiets leer je nooit af. Wink
Greetings, Black Tiger
 
jheijmann

Quote

Black Tiger schreef:

Quote

Ik ben zelf netwerkspecialist geweest

Hoezo geweest? Zoiets leer je nooit af. Wink


OK. Zeg nooit nooit.... Ik heb > 40 jaar ervaring in ICT in bijna alle takken van sport en vindt nu op mijn 61e dat andere dat stokje mogen overnemen..

Er zijn regios' in NL waar je met veel technische kennis op een bepaald moment niet / moeilijk meer aan de bak komt, maar dat is op zich niet erg.

Laat de jongeren dat maar lekker oppakken en wij wat meer afbouwen of is dat tegenwoordig een vies woord...
 
kobus1960
Hier wordt expertise altijd op prijs gesteld, dus aan de bak!! Thumbs Up
 
Black Tiger
Dat bedoel ik maar. Het is niet zo dat ik vind dat je opnieuw zou moeten werken of zoiets.
Maar zo'n opgedane expertise en ervaring, dat raak je niet plotseling kwijt (tenzij er iets ernstigs is gebeurt) dus die kennis blijf je wel houden, vandaar mijn opmerking dat je dat nooit afleert.Smile

Dus als je zin hebt om wat te hobbyen, zien we je hier graag komen!Cool
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'lage snelheid nieuwsgroepen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
snelheid Snelheid : 2 07-10-2017
snelheid Snelheid : 13 02-01-2017
Advertentie