obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Geen digitale zenders
joshoon
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe HD Led TV van 107CM, en kon het dus niet laten om ook eindelijk naar digitale te nemen, dus heb een CI+ Module en Ziggo SmartCard aangeschaft, en hebben ze in de winkel gelijk voor me geactiveerd.
Echter toen ik de SmartCard erin had gedaan, en de zenders opnieuw opgezocht, kwam ik er achter dat de meeste digitale HD zenders niet werkte.
Bijvoorbeeld: NL1,2,3 in HD, SBS6 in HD, werken allemaal niet, maar Discovery Channel HD, en National Geographic HD wel, zijn echt maar enkele zenders die wel in HD werken, en sommige storen wat af en toe.

Nu is mij de vraag, waar kan dit aan liggen?
Op het internet zie ik namelijk verschillende dingen, maar kan er maar niet uit komen.

Alvast bedankt!
 
Nicholas
Bekabeling checken! Goeie connectors gebruiken !
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
joshoon

Quote

Nicholas schreef:

Bekabeling checken! Goeie connectors gebruiken !


Kabels zijn nog niet heel oud, en connectors lijken ook allemaal goed te zitten.
Tevens hebben we via analoog nooit problemen ondervonden, en ook zijn er enkele zenders die het wel prima doen.
 
Nicholas
Ik zou de digitale installatie eens opnieuw uitvoeren. Precies volgens het boekje doen (of handleiding via internet of iets dergelijks.)

En wat betreft die kabels. Dat het analoog werkte wil niet zeggen dat het digitaal ook werkt. Daar zit een wereld van verschil in. En dan heb ik het nog niet over splitters/versterkers of andere storingsbronnen die dwars liggen. Dit zijn zaken die je bij storingen als eerste moet uitsluiten. Maar goed... het is maar een advies.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
joshoon

Quote

Nicholas schreef:

Ik zou de digitale installatie eens opnieuw uitvoeren. Precies volgens het boekje doen (of handleiding via internet of iets dergelijks.)

En wat betreft die kabels. Dat het analoog werkte wil niet zeggen dat het digitaal ook werkt. Daar zit een wereld van verschil in. En dan heb ik het nog niet over splitters/versterkers of andere storingsbronnen die dwars liggen. Dit zijn zaken die je bij storingen als eerste moet uitsluiten. Maar goed... het is maar een advies.


Ik heb de CI+ Module met de SmartCard in de TV gedaan, en vervolgens alle zenders opnieuw laten opzoeken, waarbij ik ook de frequentie en netwerk ID moest opgeven, deze heb ik uit het boekje gehaald.
Dit heb ik al 2 maal gedaan, maar lijkt geen nut te hebben.
 
Ziggo-WebCare_Jelle

Quote

joshoon schreef:

Quote

Nicholas schreef:

Ik zou de digitale installatie eens opnieuw uitvoeren. Precies volgens het boekje doen (of handleiding via internet of iets dergelijks.)

En wat betreft die kabels. Dat het analoog werkte wil niet zeggen dat het digitaal ook werkt. Daar zit een wereld van verschil in. En dan heb ik het nog niet over splitters/versterkers of andere storingsbronnen die dwars liggen. Dit zijn zaken die je bij storingen als eerste moet uitsluiten. Maar goed... het is maar een advies.


Ik heb de CI+ Module met de SmartCard in de TV gedaan, en vervolgens alle zenders opnieuw laten opzoeken, waarbij ik ook de frequentie en netwerk ID moest opgeven, deze heb ik uit het boekje gehaald.
Dit heb ik al 2 maal gedaan, maar lijkt geen nut te hebben.


Welke foutmelding krijg je op de niet werkende zenders? En welke merk en type tv heb je?
Ziggo WebCare Jelle
 
joshoon

Quote

Ziggo-WebCare_Jelle schreef:

Quote

joshoon schreef:

Quote

Nicholas schreef:

Ik zou de digitale installatie eens opnieuw uitvoeren. Precies volgens het boekje doen (of handleiding via internet of iets dergelijks.)

En wat betreft die kabels. Dat het analoog werkte wil niet zeggen dat het digitaal ook werkt. Daar zit een wereld van verschil in. En dan heb ik het nog niet over splitters/versterkers of andere storingsbronnen die dwars liggen. Dit zijn zaken die je bij storingen als eerste moet uitsluiten. Maar goed... het is maar een advies.


Ik heb de CI+ Module met de SmartCard in de TV gedaan, en vervolgens alle zenders opnieuw laten opzoeken, waarbij ik ook de frequentie en netwerk ID moest opgeven, deze heb ik uit het boekje gehaald.
Dit heb ik al 2 maal gedaan, maar lijkt geen nut te hebben.


Welke foutmelding krijg je op de niet werkende zenders? En welke merk en type tv heb je?


Ik krijg de melding: Geen signaal, controleer de antennekabel.

Dit is mijn TV: http://www.philips.nl/c/televisie/600...12/prd/nl/
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Dat lijkt mij eerder een signaalprobleem. Heb je een 2e (of meer) televisies/ontvangers op de kabel aangesloten? Zo ja, haal dan de splitter er eens tussen uit en kijk of het dan beter is. Mocht dit niets oplossen, schakel dan de WiFi adapter welke in de tv zit eens uit. Het komt ook wel eens voor dat het draadloze signaal op het tv signaal stoort.
Ziggo WebCare Jelle
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen digitale zenders', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo klanten in regio Alphen aan den Rijn stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 23-03-2021
Ziggo klanten in regio Sneek/ Terschelling/ Vlieland stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 23-03-2021
Advertentie