Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Wederom probleem draadloos internet
Justin23
Wat mij opvalt is dat als ik in het modem kijk bij de liojst met clients dat er bij sommige Static IP adres staat met een IP adres in een heel andere range en die ip adressen zijn dan niet door mij in gebruik.
 
lucasvd
Dat ga ik dan morgen maar eens doen, in ieder geval al bedankt voor de hulp!
 
kobus1960
@Justin, dan wordt het hoog tijd om de UVW een harde reset te geven.
Doe je met het kleine knopje achterop nabij de voeding stekker.
Daarna gelijk weer inloggen in de UVW, Wifi wachtwoord aanpassen.
En zeker de gebruiker/wachtwoord van ziggo/draadloos aan te passen.
Zou zo maar eens kunnen dat ongenode gasten meeliften bij je.
 
Justin23
Heb ik allemaal al geprobeerd wachtwoorden verandert enz. Op het moment dat ik wel verbinding heb op mijn telefoons dan zijn de rara ip adressen weer weg en op het moment dat ze weer niet doen staan die rara static ip adressen er weer.
Als ik tel hoeveel wifi verbindingen ik heb dan klopt dat aantal ook precies want zet ik op alle telefoons en tablets wifi uit dan staan er ook geen rare ip adressen. Ik heb zelfs de ip range al eens aangepast maar ook dat helpt niet. Die rare ip adressen beginnen bijvoorbeeld met 312.XXX.XXX.XXX enz.
 
briolet

Quote

Die rare ip adressen beginnen bijvoorbeeld met 312.XXX.XXX.XXX enz.

Die range moet helemaal niet kunnen. Het lijkt of er iets geheel corrupt is. Gewoon resetten door herstarten helpt dan niet. Ik zou dan alles terug zetten naar fabrieks instellingen. Of met de reset knop zoals Kobus beschrijft, of via het menu "Basic" -> "Factory Defaults".
Al je instellingen zijn dan wel weg, en hopelijk ook de bugs. Zo niet, dan zou ik zeggen dat er iets in de hardware defect is.
 
Justin23
Ik heb alle soorten van reset al geprobeerd zelfs had ik via google de 30-30-30 methode gevonden. maar niets wil helpen.
 
briolet
Als een harde reset niet helpt, dan zou ik zeggen dat er een hardware fout zit. Dat zou een defecte voeding kunnen zijn die een te zwakke spanning geeft. Of anders is er echt iets defect in het modem zelf met zijn geheugen.
 
Justin23
Misschien dat het Ziggo-Webcare team een idee heeft.
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Als je middels PB je postcode+huisnummer stuurt, zal ik kijken of ik iets voor je kan betekenen.
Ziggo WebCare Jelle
 
Justin23

Quote

Ziggo-WebCare_Jelle schreef:

Als je middels PB je postcode+huisnummer stuurt, zal ik kijken of ik iets voor je kan betekenen.


Hallo Jelle ik heb u mijn gegevens gestuurd

Gr Justin23

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 19 2013 19:13:03:
Dit is dus wat ik bedoel er staat opeens weer een ander ip-adres tussen wat niet in de range past en mijn telefoon heeft ook weer geen wifi ontvangst.


ubee

Uploaded with ImageShack.us

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 19 2013 21:19:03:

Quote

Justin23 schreef:

Quote

Ziggo-WebCare_Jelle schreef:

Als je middels PB je postcode+huisnummer stuurt, zal ik kijken of ik iets voor je kan betekenen.


Hallo Jelle ik heb u mijn gegevens gestuurd

Gr Justin23

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 19 2013 19:13:03:
Dit is dus wat ik bedoel er staat opeens weer een ander ip-adres tussen wat niet in de range past en mijn telefoon heeft ook weer geen wifi ontvangst.
En de bovenste client heeft geen hostname en is volgens Ubee het laatste keer actief geweest op 13 Dec 1901


ubee

Uploaded with ImageShack.us


Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 22 2013 14:45:20:
Ik begin een vermoeden te krijgen waar de problemen vandaan komen.
Mijn telefoons en tablet hebben een Data abbonnement en als ze buiten bereik van de wifi komen krijgen ze van de mobile provider een ipadres. Kom ik nu weer binnen het bereik van mijn netwerk zie ik dat mijn modem dat ip adres van mijn mobile provider via STATIC IP toe blijft kennen aan mijn telefoon vandaar ook die rara ipadressen die niet binnen de range passen en ik dan geen internet heb via wifi.
Start ik mijn telefoon nu opnieuw op krijg ik wel weer een ip adres dat binnen de range past en heb ik wel weer internet via wifi.
Gewijzigd door kobus1960 op 22-02-2013 15:13
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wederom probleem draadloos internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo probleem met sky showtime Klacht over Ziggo : 2 30-06-2024
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Advertentie