obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Wederom probleem draadloos internet
lucasvd
Hallo iedereen, ik heb dit probleem al eens eerder gehad, het leek tijdelijk verholpen maar eigenlijk kwam het na een dag weer terug en lijkt het steeds erger te worden.

Wat het probleem is, is dat de draadloze verbinding het hier in huis ongelofelijk instabiel is, bij iedereen op de telefoon hier valt het constant uit, op de laptops gebeurt het een stuk minder, op de xbox komt het heel vaak voor maar dan echt heel kort (timeouts van 5-10 seconden tegenover ongeveer 2 minuten op de laptops en 10 op de telefoons). Er staat ook een normale pc op aangesloten met kabel, die heeft werkelijk nergens last van.

Wat ik hier al tegen heb geprobeerd te doen:

- Factory reset
- Het kanaal van de wifi veranderen naar ieder mogelijk kanaal
- het modem geprobeerd zo vrij mogelijk te maken van andere apparaten (dit is echter niet goed mogelijk vanwege de korte kabels en gebrek aan algemene ruimte)
- Het modem herstarten
- Bandwijdte aanpassen van 20 naar 40 mhz en de sideband op upper gezet (dit eerst afzonderlijk van elkaar, zonder positief effect)
- De signaalsterkte gemeten met een wifi analyzer app, geeft geen problemen aan, zit op een eigen kanaal vrij van andere apparaten.

Het betreft een/het ubee modem. Ik heb naar mijn gevoel nu alles wel geprobeerd en er is niets dat uitkomst lijkt te bieden, dus bij deze vraag ik om jullie hulp.

Alvast bedankt.
 
Justin23
Hier sinds 3 dagen ook weer de zelfde problemen PC via kabel geen probleem Laptop via wifi geen probleem maar telefoons en tablets via wifi is een ramp. Heb ook echt van alles geprobeerd met hard reset 30/30/30 , ip range verandert ,kanalen verandert maar niets lijkt te helpen.
Ik heb het oude ubee modem ook nog hier liggen en denk er over na om bij Ziggo een Netgear router tegen gereduseerde prijs te eisen. Ik betaal per maand €80 aan ziggo en dan mag je toch wel kwaliteit eisen. Ik ga toch eens kijken wat de prijs kwaliteit verhoudingen bij andere providers zijn want hier heb ik langzaam genoeg van.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 18 2013 13:12:04:

Quote

Justin23 schreef:

Hier sinds 3 dagen ook weer de zelfde problemen PC via kabel geen probleem Laptop via wifi geen probleem maar telefoons en tablets via wifi is een ramp. Heb ook echt van alles geprobeerd met hard reset 30/30/30 , ip range verandert ,kanalen verandert maar niets lijkt te helpen.
Ik heb het oude ubee modem ook nog hier liggen en denk er over na om bij Ziggo een Netgear router tegen een gereduceerde prijs te eisen. Ik betaal per maand €80 aan ziggo en dan mag je toch wel kwaliteit eisen. Ik ga toch eens kijken wat de prijs kwaliteit verhoudingen bij andere providers zijn want hier heb ik langzaam genoeg van.

Gewijzigd door Justin23 op 18-02-2013 13:12
 
lucasvd
Ik bump het bij deze nog maar een keertje, ik heb hier echt hulp bij nodig.
 
kobus1960
Mij lijkt het beter de EVW alleen als modem in te zetten, en eigen router gebruiken.
De EVM is een prima modem, zeker met een goeie router er achter.

Zeker als het om een veelvoud aan WiFi apparaten gaat, ook nog in een
gevoelige ruimte, scoort de EVW niet echt. Paar pc's op kabel, paar apparaten
WiFi gaat nog, worden het er meer dan 5, dan krijgt ie het lastig.

Mocht je nog een EVM over hebben, sluit die aan, schaf een EIGEN router aan.
Altijd handig bij een evt. overstap. Al die provider-dingen zijn niet de top.
Je kan de EVW door de Ziggo helpdesk ook nog dom laten zetten, dus alleen
modem en telefonie, geen router. Dan ook weer een eigen router gebruiken.

Regel, zet de router niet bovenop het modem, hou er een meter tussen.
Zet de router zo neer dat ie "vrij zicht" heeft. Huizen met veel spanbeton zijn
funest voor een goed bereik, evenals keukenapparaten, versterkers, speakers enz.

Het is vanaf hier zo moeilijk in te schatten hoe de situatie is, en dus goede
hulp te bieden.
 
Justin23
Ik vind dat ziggo maar met een oplossing moet komen. Ik betaal €80 per maand dan mag ik toch wel verwachten dat ik een deugdelijk product krijg.
Het probleem ligt toch aan hun want laatst hadden ze de firmware geudate en waren de problemen weg en daarna hebben ze de oude firmware weer teruggezet en het is weer ramp.
Maar ik merk wel als je op het forum met dit soort problemen komt je niets van Ziggo-WebCare hoort.
 
lucasvd
Ook daar ligt het probleem niet helemaal, als ik alleen thuis ben, met alleen mijn telefoon draadloos en alleen mijn pc bedraad, bestaat hetzelfde probleem. Is dat nog een punt van belang?
 
kobus1960
@Justin, er is geen 1 provider die voor alle klanten de juiste apparatuur
uitgeeft. Gemiddeld gezien werkt het allemaal prima, echter, er zijn altijd
uitzonderingen waaronder het minder werkt. Dat is het lastige, ook van
achter een PC de situatie beoordelen, laat staan oplossen.

@Lucas, bij welke afstand en/of andere ruimtes geeft je telefoon problemen?

Ziggo Webcare leest alles mee, en als zij enigszins een oplossing zien vragen
zij om een PB met persoonlijke gegevens.

Even ten overvloede, dit is een forum door en voor Ziggo gebruikers, niet van
Ziggo zelf.
 
Justin23
Ik kan mijn telefoons op het modem leggen dan zien ze zelfs het netwerk niet.
Er zijn toch heel veel mensen die problemen met het wifi gedeelte van het modem hebben laat staan een static ip adres toevoegen want dan reset het modem zich helemaal.
Ziggo weet van de problemen af anders was er niet onlangs een firmware update geweest die door andere problemen weer is teruggedraaid.
 
lucasvd

Quote

kobus1960 schreef:

@Justin, er is geen 1 provider die voor alle klanten de juiste apparatuur
uitgeeft. Gemiddeld gezien werkt het allemaal prima, echter, er zijn altijd
uitzonderingen waaronder het minder werkt. Dat is het lastige, ook van
achter een PC de situatie beoordelen, laat staan oplossen.

@Lucas, bij welke afstand en/of andere ruimtes geeft je telefoon problemen?

Ziggo Webcare leest alles mee, en als zij enigszins een oplossing zien vragen
zij om een PB met persoonlijke gegevens.

Even ten overvloede, dit is een forum door en voor Ziggo gebruikers, niet van
Ziggo zelf.


De ruimte maakt niets uit, het gebeurt overal in huis, en ook in iedere ruimte even vaak. Wat is de beste stap om op dit moment de nemen? Morgen naar Ziggo bellen, hopen dat het over gaat, een nieuw modem bestellen, een router er bij bestellen?
 
kobus1960
Het kan goed zijn dat het modem niet oke is idd.
De helpdesk kan van afstand kijken hoe of wat, proberen waard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wederom probleem draadloos internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 10-03-2020
Advertentie