obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Cisco EPC3925 hapert met mobiele telefoon + wifi
bassie86

Quote

iMario schreef:

OPLOSSING:

Ik heb sinds een paar dagen ook het Cisco EPC3925 WiFi Modem ipv het Ubee Modem zonder WiFi.

Vanaf de installatie van de Cisco had ik veel problemen met WiFi op mijn iPhone. De WiFi verbinding leek er wel te zijn maar was zeer traag. Vaak viel de verbinding om de haverklap weg en kwam even later terug en werkte dan weer heel even. Mad

Naar wat onderzoek blijkt dat alle problemen veroorzaakt werden door de IGMP Proxy... Deze staat standaard op enabled maar dat levert problemen op bij devices die dit niet ondersteunen! Think

Na het op disabled zetten van de IGMP Proxy (Administration - Management - IGMP Proxy) waren alle problemen verdwenen. Yeah

Ik hoop dat deze oplossing voor iedereen werkt.


Bedankt.
 
Danny
Ik probeer de IGMP PROXY functie dmv het inloggen op mijn Cisco EPC3925 uit te zetten maar onder 'management' zie ik die functie helemaal niet staan. Onderaan het scherm zie ik alleen uPnP functie. Daarachter zou IGMP PROXY moeten volgen maar dat zie ik nergens. Ook nergens anders als ik alle tabbladen van de modem doorzoek. Heeft iemand een idee hoe ik IGMP PROXY alsnog kan vinden en uitzetten? Mijn kennis van Cisco is zeer beperkt.

Ik probeer deze oplossing toe te passen (op deze forum gevonden) omdat de WiFi verbinding tussen mijn iPhone en de modem steeds hapert. Prima signaal maar hij laadt de websites niet als ik aan het internetten ben.

Groet Danny
 
Black Tiger
Heb je wel een Cisco 3925 of is het een 3928?
Bij mij zit het ook gewoon onder Geavanceerde instellingen dan Administration en daaronder tabblad Management, inderdaad onder uPnP.

Je andere bericht is verwijderd, a.u.b. niet gaan dubbelposten.
Greetings, Black Tiger
 
Danny
sorry voor het dubbelposten! Het duurde even voor ik het door kreeg wat ik waar moest posten.
Ik heb het inderdaad niet goed opgeschreven. Ik heb een Cisco EPC3928AD EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway. Ik probeer als document een PDF screenshot van mijn scherm toe te voegen (hopelijk lukt het). Dan kan je zien wat ik ook zie.

Groet Danny
Danny voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Black Tiger
Ik was er al bang voor. De nieuwere 3928 is toch iets anders met bepaalde dingen dan de 3925 en het ziet er naar uit dat deze de igmp proxy instelling niet (meer) heeft.
Als ik zo enkele forum posts van elders lees lijkt hij die instelling wel gehad te hebben, misschien verdwenen bij een firmware update?

Overigens zou ik ook uPnP op disabled zetten. Om veiligheidsredenen wordt dit algemeen ook aangeraden om dat op modems uit te zetten.
Misschien helpt dat ook al ietwat?
Greetings, Black Tiger
 
Danny
Dank voor de tip. Ik heb hem op disabled gezet. Ondertussen heb ik de 2 iphones gekoppeld aan 5 GHz Wireless Interface. Even afwachten of dit helpt. Signaal overal minder sterk maar sterk genoeg voor de beneden verdieping. Moet het nu even ervaren.
Thanks!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco EPC3925 hapert met mobiele telefoon + wifi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie