obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Probleem; Disconnecties 14 keer in 30min
Nhalx
Hallo,

Ik heb reeds een probleem wat al langer voorkomt, maar in dit geval begint het zich te verergeren.
Het gaat hier om het geval dat als ik een spel aan het spelen ben, dat ik bijna continue word gedropt met mijn connectie.

Ik heb de vraag bij de klantenservice van het spel gelegt waarop ik dit antwoord had gekregen.

''According to this report, your connection is suffering from packet loss. If you are not familiar with this term, it simply means the loss of data while in transit from point A (your computer) to point B (our servers).

If you review the results of Ping Plotter, you should see solid red bars (lines) throughout the test. Each of these red lines is a spot where the connection just, well stopped. Either not enough information could be received or it wasn't sent. As such, the game is trying to adjust your position to your last known location. Because the server is always right, (this is a security measure for anti-cheating/hacking) the game is forced to adjust your location to where the server last thought you were. This causes your character to "snap back" or "rubberband" to that location. If not enough data is received in a period of time, then the game will likely disconnect you because it thinks you are no longer active.

Because the loss of data is happening prior to it reaching our game servers, you will need to contact your Internet Service Provider for assistance. I would highly recommend sending them the results of your Ping Plotter test so they can visually see the issue you are suffering from. ''

Ik weet daadwerkelijk wel wat Packet loss is, en heb hier vroeger ook te maken mee gehad met wireless.

Maar in dit geval gebeurt dat halverwege in de meeste gevallen wat ook daadwerkelijk zichtbaar is bij de bijgeleverde Pingplotter sample.

Nou weet ik niet precies wat ik hier verder aan kan doen, of dat ze bij ziggo hier eventueel nog iets aan kan doen.

Begrijp dat deze forum is bedoelt om gebruikers te helpen, weet alleen neit of het uberhaupt nut heeft om ze te bellen, kan het bestand niet tonen per klacht op hun website...
Nhalx voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Black Tiger
Het is natuurlijk alvast handig dat je weet wat packetloss is.
Helaas krijg ik het bijgevoegde bestand niet geopend met Pingplotter dus ik kan niets zien, misschien was een screenshot handiger geweest.

Verder is ook niet duidelijk of het in dit geval ook weer draadloos is, of dat dit nu plaatsvindt met bekabeld netwerk en of er al speedtesten zijn gedaan.

Misschien als je dat even kunt doen dat we een beter inzicht kunnen krijgen in het probleem.
Greetings, Black Tiger
 
Nhalx
Dat is wel vreemd dat het bestand niet kan geopent worden met pingplotter.
Ik gebruik de Pingplotter pro versie die ik reeds gedownload hebt van de website.

Ik heb het bij verschillende andere games niet, ik heb dit ook gehad toen ik mijn pc weer voor het eerst moest configureren nadat ik die had gebouwt.
(Met LAN kabel dicht bij de modem.)


Verder op speedtest kom ik draadloos uit op 14.50 MBPS Download en 12 MB Upload

Ik kan voorlopig nog niet overstappen op Homeplugs, ben er alleen vrijwel zeker van dat het niet aan mijn draadloze verbinding kan liggen.

Ik zou het eventueel ook nog een kunnen maken van pingplotter op een ander tijdstip.

Ben er al de hele avond mee bezig schiet niet op.
In ieder geval bedankt voor het antwoord!
 
Black Tiger
Misschien ligt het er aan dat je de pro versie hebt.
Ik heb Pingplotter Freeware want ik hou niet van trial versies. En die heeft geen File->open optie. Wel via windows geprobeert met "openen met" en dan met Pingplotter maar dat wilde dus ook niet.

Dan maar weer een paar vragen.Smile
Welk modem heb je, een Cisco of een Ubee?

De snelheid is natuurlijk veel te laag maar met draadloos is er vaak geen peil op te trekken, wij adviseren ook altijd om niet draadloos te gaan gamen.

Om te kunnen bepalen of het aan de verbinding ligt zullen we toch echt moeten weten hoe e.e.a. bekabeld werkt.
Dan krijg je ook een adequate speedtest te zien etc.

Welk modem heb je overigens, een Cisco of een Ubee? En zit daar nog een router tussen of niet meer?
Greetings, Black Tiger
 
Nhalx
Cisco en er zit inderdaad een router tussen.

Ik kan mijn pc eventueel morgenvroeg nog aansluiten direct met een kabel als ik de pc verhuis.


Ik heb 7 images genomen van pingplotter.


Zal volgende maand ook een homeplug aanschaffen zit op een 120 mbps connectie uiterste wat ik haal is 14/15 mb met wireless.

Edit: Juiste images zijn toegevoegt

Verder veranderde de Ip adressen van Amsterdam 6, Frankfurt 10 en 9 constant.
Nhalx voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Nhalx op 21-03-2013 04:33
 
Black Tiger
Ik denk dat het probleem niet bij Ziggo ligt maar in de routing onderweg. Zoals je al aangeeft veranderen de ip's, o.a. bij Amsix, dat kan want daar zijn veel routers en daar wordt de hele routering verder naar het buitenland geregeld.

Maar het viel me juist in dat ik zelf ook eens naar plaync.com kon gaan lopen tracen met pingplotter.
Mijn routing gaat via een andere weg, namelijk link.telia.net maar heeft hetzelfde probleem. Ook packetloss naar dat domein.
Hier kun je zelf zien:
http://img594.imageshack.us/img594/38...ngplot.jpg

Ik ben dus bang dat noch wij, noch Ziggo je kunnen helpen. Want er zijn nu dus al 2 verschillende routeringen waar je het probleem tegen komt, daarnaast vindt het plaats buiten het netwerk en dus de invloedssfeer van Ziggo.

Hoe dan ook kan het toch handig zijn de snelheid te testen als je de PC in de buurt van het modem hebt, rechtstreeks op de kabel dus. Dan kunnen we zien of de snelheid in elk geval goed is.

Met die homeplugs moet je opletten dat je goede neemt.
Er zijn er die 120mbit aangeven maar waar je dat lang niet mee haalt.
Momenteel zijn er ook al die 300mbps aankunnen. Laat je daar even goed over adviseren. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar weet wel dat bij sommige merken de snelheden bij lange na niet gehaald worden.
Greetings, Black Tiger
 
Nhalx
Iniedergeval harstikke bedankt voor beantwoorden.

Ik had al zo'n voorgevoel dat er vrij weinig aan te doen was.
Het enigste wat ik nog kan proberen is rechtstreeks in de router, en de overstap maken naar een homeplug.

Ben er persoonlijk ook niet goed in thuis, maar heb me wijs laten maken dat dat de oplossing is voor als je de kabels niet door het hele huis kan krijgen.

Nogmaals bedankt en ik zal het nog maar eens testen rechtstreeks met de kabel naast de router.
 
Black Tiger
Als je geen kabels door je huis wilt is Homeplug een van de betere oplossingen. Er zijn ook mensen die snelle stabiele wifi verbindingen hebben maar vaak wil dit met gamen toch nogal eens haperen, dus dat advies klopt.
Het is alleen even opletten dat je ook goed kwaliteit (dus snel) krijgt.

Tja, of het met kabel met het gamen beter zal gaan betwijfel ik, gezien het feit dat bij ons alles bekabeld is en hier dezelfde packet loss ontstaat.
Dat is dus met name bedoeld om te controleren of je snelheid verder wel in orde is.

V.w.b. de antwoorden uiteraard graag gedaan, daar is zo'n forum voor.
We horen graag van je terug als je t.z.t. de bekabelde test hebt gedaan dan kun je gewoon weer in dit topic reageren.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem; Disconnecties 14 keer in 30min', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mediabox XL verbruikt in stand-by modus bijna tien keer zoveel stroom Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 21-03-2022
Upstream probleem naar Kerkomroep.nl Storing : 11 21-11-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Chromecast audio probleem WiFi, draadloos netwerk : 1 13-10-2016
Probleem met coax aarden? Algemeen : 4 09-08-2015
Advertentie