obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Ubee modem icm ip camera probleem
lex070
Goedeavond,

Ik zit met een apart probleem waar ik niet uitkom. Ik probeer een Hikvision IP camera (PoE) werkend te krijgen icm een Hikvsion NVR en mijn ziggo Ubee modem.

De NVR is gewoon benaderbaar via het netwerk, en ik kan de GUI ook gewoon benaderen via mijn webbrowser. De ip camera heb ik met een utp aangesloten op de NVR. Nu kan ik als ik scan met Advanced IP scanner zien dat de camera een ip adres toegewezen heeft gekregen, echter dit ip adres kom ik niet tegen in het DHCP overzicht in de Ubee modem. Ik kan de camera zelf ook niet benaderen via de NVR software.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb al geprobeerd om UPnP uit te zetten op het modem, omdat dit op meerdere plekken als oplossing aangedragen werd, maar dit heeft niet mogen baten.

Bij voorbaat dank!
 
Black Tiger
Het is sowieso beter om UPnP op modems uit te schakelen i.v.m. veiligheidsoverwegingen.

Het gaat om interne ip adressen dus je kunt beter gewoon benoemen om welke ip adressen het gaat.
Vermeld ook om exact welke types IP camera en NVR het gaat, want dan kunnen we evt. in de handleiding kijken.

Het zou bijvoorbeeld zomaar kunnen dat de Hikvision IP Camera een vast ip adres heeft ingesteld en dat dus niet krijgt via DHCP.

Als ik het goed zie heeft de NVR 1 UTP ingang en 4 uitgangen, zo niet moet je even vermelden om welk type NVR het gaat.

Het beste lijkt me eerst de NVR dus aan te sluiten. Zou het kunnen dat die NVR zelf ook ip adressen uitdeelt?

Wat ik zelf zou doen is de ip camera eerst rechtstreeks op het netwerk hangen zonder NVR dus en dan kijken of de camera dan wel werkt.

Daarna de NVR aankoppelen en configureren en als laatste pas de camera op de NVR aansluiten en kijken wat er dan evt. mis gaat.

Op dit moment geef je eigenlijk te weinig info om je te kunnen helpen.
Greetings, Black Tiger
 
lex070
Hi Black Tiger,

Je hebt gelijk, ik had meer informatie moeten geven. In m'n frustratie helaas het bericht te snel getypt.

Het gaat om een combinatie van:
- Hikvision NVR ds-7104n-sn / p
- Hikvision ds-2cd2142fwd-i ip-camera
- Ubee EVW3210

De NVR beschikt inderdaad over 1 UTP ingang, die ik rechtstreeks aan heb gesloten op het Ubee modem, en over vier uitgangen alwaar ik op 1 uitgang de IP camera op aan heb gesloten.

De NVR krijg als IP adres toegewezen 192.168.178.27, dit zie ik ook terug in het DHCP overzicht van de Ubee modem.
De IP camera krijgt als IP toegewezen 192.168.178.24, maar dit kan ik alleen zien als ik een scan doe met het programma "Advanced IP scanner", aangezien ik dit IP adres niet tegenkom in het DHCP overzicht van het Ubee modem.

Aangezien het Ubee modem niet over PoE beschikt, en het ip-camera een PoE camera is, werkt het helaas niet als ik de camera rechtstreeks aansluit op het modem, hij krijgt dan namelijk geen spanning. Helaas heb ik ook geen losse PoE injector liggen.
De IR lampjes gaan wel branden als ik hem aansluit op de NVR, dus hij krijgt sowieso spanning.

Heb je misschien nog een idee?
 
Black Tiger
Oke dus het ziet er wel naar uit dat de IP camera een ip krijgt in de range van het Ubee modem, alleen is dit niet terug te zien in het DHCP overzicht.
Dit zou kunnen betekenen dat er wel dhcp aanvragen doorgelaten worden door de NVR, maar geen ack of een ander signaal zodat dhcp in de Ubee niet "weet" of "ziet" dat het ip is uitgegeven.

Hij krijgt spanning maar je kunt hem niet via de NVR software bereiken.
Kun je hem wel in browser bereiken via het 192.168.178.24 ip adres?

Ik heb overigens vanmiddag wat weinig tijd, misschien dat ik vanavond even in de handleidingen kan snuffelen om te zien of er wat meer te ontdekken is over hoe hiermee om te gaan.
Greetings, Black Tiger
 
lex070
Ik kan de camera niet benaderen via het ip adres. Pingen naar het ip adres van de camera lukt ook niet, dan krijg ik een time out.
 
Black Tiger
Wat ik er van begrijp is dat er ook stroom te leveren is via een adapter eventueel. Moet natuurlijk wel de juiste spanning leveren en (m)Ah.

Quote

maar dit kan ik alleen zien als ik een scan doe met het programma "Advanced IP scanner",

Heb je niet de bijbehorende software geinstalleerd dan?

Ik ben even in de handleiding gedoken en daar onder andere staat het volgende:

Quote

Activation via SADP Software

Via die software zou die camera ook te vinden moeten zijn, is ook een programma om de camera te zoeken, en de instellingen te wijzigen.

Daarin zou je ook naar Device management moeten gaan en dan op Activate klikken om de camera te activeren.
Is dat allemaal al gebeurt of heb je alleen geprobeerd hem aan te sluiten en dan te kijken of hij het deed?
Volgens de handleiding zul je hem via die SADP software moeten activeren.
Via die software moet je ook het wachtwoord wijzigen, waarbij het wachtwoord aan de voorwaarden moet voldoen anders activeert ie ook niet.

Grote kans dat als Advanced IP Scanner hem ziet als hij aangesloten is op de NVR, dat die SADP software hem ook wel vinden en dat je hem via die software kunt activeren.
Greetings, Black Tiger
 
lex070
Je kan de camera inderdaad ook voorzien via een adapter, een PoE injector, maar die heb ik helaas niet voorhanden.

Met de SADP software wordt het netwerk ook gescand, en dan komt alleen de NVR tevoorschijn. Ik kan dan wel wat instellingen veranderen aan de NVR, maar de ip-camera verschijnt niet met het bijbehorende ip adres. Heel verwarrend allemaal!
 
Black Tiger
Oef, dan ben ik even ook door m'n ideeën heen, want die SADP software zou de camera ook moeten kunnen vinden.

Je weet wel 100% zeker dat 192.168.178.24 het ip is wat de camera krijgt? Dit omdat ik in de handleiding meen gelezen te hebben dat hij standaard een vast ip had.
Greetings, Black Tiger
 
Bitfreak
Hier heb ik ook een Hikvision ip camera aangesloten via een Fritzbox router,opname via een micro sd kaart.
De SADP tool moet de camera altijd kunnen vinden, Standaard heeft de Hikvision camera een ander ip adres namelijk 192.0.0.64.
Mocht je verder nog informatie willen dan kijk ik morgen wat ik voor je heb...
 
lex070

Quote

Black Tiger schreef:

Oef, dan ben ik even ook door m'n ideeën heen, want die SADP software zou de camera ook moeten kunnen vinden.

Je weet wel 100% zeker dat 192.168.178.24 het ip is wat de camera krijgt? Dit omdat ik in de handleiding meen gelezen te hebben dat hij standaard een vast ip had.


Als ik de IP camera aansluit op de NVR, en de NVR op mijn Ubee modem en scan met Advanced IP scanner komen er twee Hikvision apparaten met een eigen ip adres als resultaat:
192.168.178.24 en 192.168.178.27

*.27 is van de NVR, en ik ben er daarom vanuit gegaan dat *.24 het ip adres van de ip camera is.

Quote

Bitfreak schreef:

Hier heb ik ook een Hikvision ip camera aangesloten via een Fritzbox router,opname via een micro sd kaart.
De SADP tool moet de camera altijd kunnen vinden, Standaard heeft de Hikvision camera een ander ip adres namelijk 192.0.0.64.
Mocht je verder nog informatie willen dan kijk ik morgen wat ik voor je heb...


Wat ik lees over de SADP tool moet hij hem inderdaad altijd kunnen vinden, daarom vind ik het ook zo vreemd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee modem icm ip camera probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
IP Camera Hardware instellingen : 73 20-10-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Advertentie