Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
net 5
|
|
veria1961 |
Geplaatst op 10-04-2013 00:41
|
Activiteit » nieuwerkerk ad ijssel » 2912al » TV + Internet Z1 » TV Standaard Berichten: 2 Lid sinds: 10-04-2013 |
het komt de laatste tijd steeds vaker voor dat Net5,maar soms ook de andere commeriele zenders erg blokkerig worden..maar op Net5 is het iedere dag raak,erg irritand als je een flim wilt gaan kijken! enig idee waar dit vandaan komt,en hoe ik het eventueel zelf kan oplossen? de zenders Nl 1,2,3 hebben nergens last van. |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 10-04-2013 10:56
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951CJ » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » D-Link DIR-655/E » TV Standaard » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3438 Lid sinds: 04-09-2010 |
Je kan het apparaat die de zenders voor je ontvangt even opnieuw de kanalen laten scannen, of de TV, of de digitale ontvanger. Loop voor de zekerheid even de kabels na, stekkers er goed op, niets veranderd in de ligging enz enz. |
|
|
Monteur_kees |
Geplaatst op 10-04-2013 23:50
|
Medewerker van Ziggo » @home / Casema / Ziggo zuid » Alles-in-1 Extra » Arris » tp-link wr-1043nd (openwrt) » TV Extra » Cisco 8455DVB Berichten: 449 Lid sinds: 03-04-2009 |
Hallo veria 1961 Net 5 HD zit in uw gemeente op 436 Mhz, dit is ook een frequentie die gebruikt wordt voor andere draadloze toepassingen, draadloze weerstations / afstandbediengen auto / draadloze koptelefoons,/ alarmsystemen vaak zien we dit gebreuren indien er een kabel niet goed is aangesloten of de apparatuur te dicht bij de tv staat mvg, Kees -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south cisco 8485 samsung ue40cXXXXXXXXXXXX golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm |
|
|
veloci |
Geplaatst op 11-04-2013 10:47
|
Activiteit Berichten: 94 Lid sinds: 24-07-2011 |
Het ligt ook niet aan de gebruikers, maar aan de bekabeling van de gebruikers. Het kan al veel winst opleveren door de bekabeling nog eens na te lopen en alle pluggen/connectoren nog eens goed vast te zetten. Hoe vaak lees ik hier wel niet dat het toch blijkt dat de storing is veroorzaakt door binnenhuis bekabeling. |
|
|
veria1961 |
Geplaatst op 11-04-2013 11:06
|
Activiteit » nieuwerkerk ad ijssel » 2912al » TV + Internet Z1 » TV Standaard Berichten: 2 Lid sinds: 10-04-2013 |
Quote veloci schreef: Het ligt ook niet aan de gebruikers, maar aan de bekabeling van de gebruikers. Het kan al veel winst opleveren door de bekabeling nog eens na te lopen en alle pluggen/connectoren nog eens goed vast te zetten. Hoe vaak lees ik hier wel niet dat het toch blijkt dat de storing is veroorzaakt door binnenhuis bekabeling. als het aan kabels/pluggen ligt,dan moeten er toch meerdere kanalen blokkerig beeld geven? en niet alleen,zoals nu Net5 gr veria |
|
|
veloci |
Geplaatst op 11-04-2013 13:08
|
Activiteit Berichten: 94 Lid sinds: 24-07-2011 |
Dat komt door de interferentie, veroorzaakt door andere draadloze apparaten/(stoor)zenders. Als een draadloos/zend apparaat op de frequentie 436mhz uitzend, en door een kabel wordt opgepikt omdat deze niet goed is aangesloten, kan een zender wat op of rond de 436mhz zit verstoord zijn. Bij analoge TV is het zo dat 1 zender op 1 bandbreedte zit, bij digitale TV zitten er 8 zenders op een 1 bandbreedte. Dus dan kan het zo zijn dat er bij sommige zenders storing mogelijk is en andere zenders die op een andere frequentie zit niet. |
|
|
Ziggo-WebCare_Jelle |
Geplaatst op 15-04-2013 17:29
|
Activiteit Berichten: 201 Lid sinds: 30-04-2010 |
Je kan het beste controleren of Politiek 24 (zit op kanaal 502) ook stoort, deze zit namelijk in dezelfde transportstroom als Net5. Is dit het geval en heb je meerdere tv's op de kabel aangesloten? Zorg er dan voor dat je de tweede (of meerdere) tv (tijdelijk) loskoppelt en sluit 1 tv/ontvanger met een zo kort mogelijke coax kabel (maximaal 10 meter) aan op de hoofdaansluiting. Kijk of je dan wel goed beeld hebt. Is het dan nog steeds niet goed, neem dan contact op met de klantenservice voor een monteursafspraak.
Ziggo WebCare Jelle
|
|
|
Ziggo-WebCare_Jelle |
Geplaatst op 16-04-2013 17:03
|
Activiteit Berichten: 201 Lid sinds: 30-04-2010 |
Waar zou het probleem dan liggen, volgens de monteur? Hij laat je niet betalen wanneer je eigen bekabeling in orde is en de oorzaak in ons signaal zou zitten. Of zijn de huidige problemen later ontstaan? Na bezoek van de monteur?
Ziggo WebCare Jelle
|
|
|
Ziggo-WebCare_Jelle |
Geplaatst op 16-04-2013 21:23
|
Activiteit Berichten: 201 Lid sinds: 30-04-2010 |
Als hij de 2e en 3e keer niets heeft kunnen doen maar het probleem zou ook niet bij je thuis zitten, dan zou hij ook geen kosten in rekening moeten brengen. Als je middels DM je klantnummer stuurt, zal ik kijken wat de monteur genoteerd heeft en of de kosten nu wel of niet terecht zijn. Zijn ze niet terecht, dan zal ik er voor zorgen dat deze alsnog vergoed worden.
Ziggo WebCare Jelle
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'net 5', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Advertentie