obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Cisco ecp 3925 bekabeld slecht internet
C_Edward
Beste forumleden,

Sinds twee weken hebben wij een Cisco ecp 3925 kabelmodem omdat onze oude Motorola modem defect raakte.
We hebben ook een nieuw aansluitpunt gekregen met een umu 01 verdeler.

Nu hebben wij het volgende probleem: Bekabeld is de internet verbinding slecht. Soms worden de websites voor de helft ingeladen, downloads worden afgebroken, Youtube filmpjes haperen. Je ziet ook bij een willekeurig aantal verschillende downloads de snelheid soms terugvallen naar 1,5 KB/s.
Deze klachten hadden wij voorheen niet.
De speedtest van ZIggo komt aardig in de buurt van de opgegeven waarden die bij ons Z1 abonnement horen.
Maar ik denk dat dit een momentopname is.

Nu komt het merkwaardigste: WiFi werkt prima! Veel hogere snelheden als bekabeld en geen haperende Youtube filmpjes, geen downloads die mislukken.

Ik heb twee lapttops met Gigabit netwerkadapters, Windows 7, En een desktop pc met Linux, ook met een Gigabitnetwerk apdapter.
Alle vertonen ineens dezelfde klachten. Ze zijn overigens alle aangesloten met elk een aparte cat 5e kabel zodat ik een breuk wel kan uitsluiten.
Deze worden rechtstreeks op het kabelmodem aangesloten. Lengte langste kabel 12 meter.
De instellingen van de netwerkadapters staan ook goed. Aansluitpunten bij het AOP ook nagekeken op losse kabels enz.

Voor de rest heb ik nog een aantal malen achter elkaar een testbestand van internet gedowndload van 100Mb. Wisselend bekabeld en WiFi.

Resultaat is dat ik bekabeld 61 KB/s max. haal en met Wifi ruim 750Kb/s.
Het modem heb ik ook regelmatig gereset dit hielp ook niet.
Alle ledjes branden correct en als ik de signaal niveaus bekijk zijn die in orde.

Ik hoop dat iemand nog een idee heeft wat ik zou kunnen doen?

Bijvoorbaat dank,

Edward
 
kobus1960
Doorgezet naar Ziggo Webcare team.
 
C_Edward
Bedankt voor de reactie,

Ik had de handleidingen natuurlijk al doorgenomen voor dat ik hier mijn bericht ging plaatsen.
Maar helaas.

Met vriendelijke groet,

Edward
 
kobus1960
Ik heb het Ziggo webcare team verzocht om op dit topic te reageren.
Misschien is het zo duidelijker. Geen enkele verwijzing naar handleiding.
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Hallo Edward,

Als je middels PB je klantnummer stuurt, zal ik kijken of ik iets voor je kan betekenen.
Ziggo WebCare Jelle
 
C_Edward
Hallo Jelle,

Alvast bedankt dat je mij wilt helpen.
Inmiddels heb ik via een PB mijn klantennummer gestuurd.

@ Kobus1960: Dat had ik al begrepen. Maar ik zag die link onder het bericht staan vandaar.

Bedankt allemaal,

Met vriendelijke groet,

Edward
 
kobus1960
Haha, oke, dat is in mijn onderschrift verwerkt vanwege de grote vraag naar.

Succes!
 
C_Edward
Hoi Kobus1960,

Reuze handig hoor!

Fijn weekend!

Automatisch samengevoegd met vorige post op: mei 15 2013 17:41:38:
Beste forumleden,

Door de bemiddeling van Kobus1960 ben ik in contact gekomen met Jelle van Webcare.
Op afstand is het modem uitgelezen en er waren geen afwijkingen zichtbaar.

Aangezien het probleem dus bleef heb ik een ander modem gekregen en ik heb nu weer een goede, snelle verbinding.

Daarvoor mijn dank voor de service!


Met vriendelijke groet,

Edward
Gewijzigd door C_Edward op 15-05-2013 17:41
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco ecp 3925 bekabeld slecht internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 3 15-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
belscript en slecht informeren nieuwe klanten Klacht over Ziggo : 4 13-12-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Advertentie