obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Internet Z2
Raauw
Enige tijd geleden de overstap gemaakt van z1 naar z2 :(

Z1 situatie
Motorola modem van ziggo in de meterkast aangesloten op een ziggo geleverde versterker en een hub ivm bekabelde internet in de kamers.
Na een tijdje een sitecom router+wifi aangesloten in de woonkamer voor WiFi op diverse handhelds. Altijd verbinding niet super snel, was ook niet nodig, beetje emailen en online shoppen.

Z2
Het enige dat gewijzigd is,is een nieuwe UBEE modem modelno EVW3200, partno EVW320B ... en toen begon het
1-Upgrade snelheid werd niet gehaald, ziggo gebeld Z1 situatie uitgelegd, alle gemeten waardes zijn prima.
2-twee weken daarna brief van ziggo, waardes blijken niet oke er komt een monteur langs ...
3-monteur geweest, verbaasde dat we zowel bekabeld als draadloos internet hadden (??) heeft een nieuwe versterker en splitter gemonteerd
4-nadat de monteur is geweest, heb ik nu alleen verbinding via de kabel ... draadloos is niet meer mogelijk de verbinding valt constant weg
5-afgelopen week 43 min aan de tel gehangen met de storingsdienst ...e.e.a. uitgeprobeerd Ziggo conclusie ligt aan de Sitecom router+WiFi

Even voor alle duidelijkheid: Zowel met Z1 als Z2 heeft de verbinding gewerkt, bedraad als draadloos. de reden voor de extra sitecom router+WiFi is omdat de afstand van meterkast tot aan de woonkamer (waar voornamelijk met WiFi gewerkt wordt/werd) meer dan 17meer is (gelijkvloers).

Ik wil gewoon weer draadloos internetten in de woonkamer ... en niet alleen in de slaapkamer (welke op >7m van de meterkast is).HELP!!!!

Tips en adviezen welkom.
 
Black Tiger
Oh ik heb net op pcwebplus hier antwoord op gegeven.
Maar misschien kun je ook hier verder want hier zijn enkele collega beheerders die ook een Ubee hebben en daar meer ervaring mee hebben.
Greetings, Black Tiger
 
Raauw
Als ik de laptop o.i.d. direct op de Ubee aansluit, dan heb ik verbinding en kan ik internetten.

aansluiting
Ziggo verdeler Ubee Laptop = verbinding bekabeld en draadloos, dus internet
Ziggo verdeler Ubee laptop o.i.d. = verbinding draadloos, dus internet

De Laptop bekabeld op de Ubee dan haal ik de gewenste snelheid, en kan ik internetten
De Laptop draadloos op de Ubee dan heb ik verbinding, niet supersnel maar ik wel internetten.

---

Wanneer ik tussen de Ubee en de laptop de Sitecom router aansluit dan lijkt er verbinding te zijn maar

aansluiting
Ziggo verdeler Ubee Sitecom router laptop = lijkt er verbinding te zijn maar geen internet
Ziggo verdeler Ubee Sitecom router laptop o.i.d. = lijkt er verbinding te zijn maar geen internet

Bekabeld (laptop met een utp-kabel op de Sitecom) geen internet mogelijkheid (pagina kan niet geladen worden)
WiFi (laptop o.i.d. draadloos op de Sitecom) geen internet mogelijkheid (pagina kan niet geladen worden)

De foutmelding in het Netwerkcentrum van de OS is DNS service reageert niet ... ofzo.


Ubee WiFi uitzetten
op de Ubee ingelogd, naar geadvenceerde instellingen, daarna Wireless en dan Radio ... daar is de keuze niet mogelijk, is niet blanked-out.
Of is deze optie elders verstopt? maar dit heeft voor mij geen prio, tenzij het de oorzaak is dat de Sitecom niet werkt.
 
briolet
"Router achter router" is vragen om problemen, tenzij je precies weet wat je doet. Het beste is om de routerfunctie in de sitecom uit te zetten. (Als hij dat kan, want de meerderheid van de routers kan het niet).

Ziggo heeft op hun site ook een goed werkende oplossing. Zoek bij Ziggo op "DMZ" en je hebt snel de betreffende handleiding.
 
Raauw
Ik heb de stappen zoals in de handleiding staat uitgevoerd. Dit gaat goed voor ca. 2 uurjes daarna terug bij af.

Bij Static Lease op de Ubee
- heb ik het mac adres (lan) van de Sitecom router opgegeven
- heb ik het mac adres (wan) van de Sitecom router opgegeven
 
Black Tiger

Quote

- heb ik het mac adres (lan) van de Sitecom router opgegeven
- heb ik het mac adres (wan) van de Sitecom router opgegeven

Dat is er eentje teveel. Misschien dat hij daardoor weer terug gaat.

Alleen het mac adres van de WAN van de Sitecom opgeven als hij aan de WAN poort zit aangesloten. Niet het mac van de Lan gebruiken.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Een router achter een Ubee gaat prima met de
instellingen zoals afbeelding. (MrSenseo style).

DHCP

Zo ziet de WAN er uit, gewoon op dynamic op de router.

DHCP1
Gewijzigd door kobus1960 op 15-08-2013 22:28
 
Black Tiger
Ik lees net op het andere forum dat je de Ubee hebt aangesloten op een van e LAN poorten van de Sitecom.
Dat kan, maar in dat geval moet je helemaal geen adressen gaan reserveren in je Ubee modem.

Het beste kun je dan in de Ubee instellen dat de dhcp op 192.168.178.10 begint en dan stel je het LAN ip van de Sitecom in op 192.168.178.2 dan kun je hem daarop altijd makkelijk benaderen, ook voor wifi instellingen.

Laat de dhcp server op de Ubee aan staan en zet de dhcp op de Sitecom uit, zet ook evt. firewall op de Sitecom uit.
Dan zou het verder zonder problemen moeten werken.

Een van de collega's kan je wel helpen hoe je wifi echt uit krijgt op de Ubee.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Inloggen op de Ubee. klik!
Geavanceerde instellingen, vervolgens klik op wireless.
Klik op Primary Network, vervolgens Primary Network disabled klikken.
Dan op apply onderin klikken en uit is WiFi.
 
Raauw
Kobus1960 dank voor je tip, ik zal het later uitproberen ... wordt vervolgd.

Gisteren de boel gereset naar fabrieksinstelling (Ubee en Sitecom) op de pc alle bestaande netwerkverbindingen verwijderd, resultaat is dat ik vanaf omstreeks 22u tot nu toe verbinding heb, bekabeld als draadloos kan internetten, draadloos is het niet zo super snel ...

De aansluiting is als volgt
Ubee Sitecom (wan poort) of laptop

Op de Ubee het mac adres van de sitecom opgegeven (stappenplan van ziggo).

- de Ubee WiFi uitzetten ga ik nog uitproberen.
- tips om de WiFi snelheid op te schroeven hoor ik graag ..

Bedankt voor jullie hulp zover.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet Z2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 10-03-2020
Advertentie