Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
Pagina 2 van 2: 12
|
Welke HDD ?
|
|
briolet |
Geplaatst op 12-09-2013 00:12
|
Expert » 8100AA » TV + Internet Z2 » Ubee EVW320B WiFi » Airport Extreme (2x) » Humax iHDR-5200c Berichten: 808 Lid sinds: 12-05-2012 |
Ik heb alleen ervaring met de Synology Nas. Daar kun je geen schijven met data in zetten. Die nas is, net als de meeste andere nas merken, op linux gebaseerd en wil de HDD in ext4 formaat geformateerd hebben. Er zit wel genoeg software bij om hem als multimedia apparaat te gebruiken. Als je naar pure snelheid lijkt, dan is een HDD in je PC of losse HDD aan je PC sneller dan een goedkope nas. Een nas houd gewoon snelheid achter de hand voor een van zijn vele andere taken. @"even een doordenkertje": Een nas is in zijn oorspronkelijke betekenis een Network Accessibel Storage. Dus zijn volgens de letterlijke betekenis, zelfs mijn PCs en de HDDs aan mijn router een 'nas' . In de praktijk bedoelen we bijna altijd een opsleg met heel veel extra faciliteiten. |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 12-09-2013 01:16
|
Beheerder » State Penitentiary » Alles-in-1 Plus » Arris » Fritzbox 7490 » TV Plus » Nextbox / Humax 5300 Berichten: 2864 Lid sinds: 07-04-2011 |
Quote Network Accessibel Storage Bijna. Het is een Network Attached Storage. En een pc is geen storage device, dat is een computer, maar bevat wel storage. Maarja, een NAS is eigenlijk ook niet alleen storage maar bevat veel meer functionaliteit dus dat maakt al niets meer uit. Als je het heel letterlijk zou nemen of je maakt van de pc een fileserver klopt jouw doordenkertje inderdaad wel. Best grappig. Ik heb overigens een Qnap, zelfde verhaal als bij de meeste andere NAS apparaten, wil in Linux geformatteerd in ext3 of ext4 naar keuze. Dus met NTFS gaat ie niet blij zijn. Greetings, Black Tiger
|
|
|
Hikmet24 |
Geplaatst op 12-09-2013 02:11
|
Activiteit » Enschede » TV + Internet Z2 » Ubee EVW320B WiFi » TV Standaard Berichten: 54 Lid sinds: 15-01-2013 |
Na veel reviews te lezen op verschillende sites moet ik een keuze maken tussen deze twee hdd's : Hitachi Desktar 64 mb cache 7200 rpm 4 TB 160 euro WD Black 64 mb cache 7200 rpm 4 TB 230 euro. Er is enorm prijsverschil. Alleen de WD is sneller dan Hitachi. En bovendien heeft Hitachi 3 jaar garantie en WD 5 jaar. ........ |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 12-09-2013 03:56
|
Beheerder » State Penitentiary » Alles-in-1 Plus » Arris » Fritzbox 7490 » TV Plus » Nextbox / Humax 5300 Berichten: 2864 Lid sinds: 07-04-2011 |
Ik vind het toch veel geld, veel verschil. Dus ik zou voor de Hitachi kiezen in dit geval. Maar dat is een persoonlijke overweging. Wel interessant dat de WD toch sneller is ondanks dat ze beiden hetzelfde aantal toeren en cache hebben Maarja voor 70 euro heb ik weer een 750 gig schijf, dus dat ga ik dan echt niet extra betalen aan een gelijke harddisk, vandaar dat mijn keuze op Hitachi zou vallen. Greetings, Black Tiger
|
|
|
briolet |
Geplaatst op 12-09-2013 09:19
|
Expert » 8100AA » TV + Internet Z2 » Ubee EVW320B WiFi » Airport Extreme (2x) » Humax iHDR-5200c Berichten: 808 Lid sinds: 12-05-2012 |
Quote briolet schreef:Ik kreeg toevallig gisteren de nieuwe MacWelt in de bus. Daar stond een kort stukje in hoe de 20 grote HDD fabrikanten intussen gefuseerd/opgekocht zijn tot maar 3 grote nu. Na even zoeken op hun site vond ik datzelfde artikel daar ook digitaal. Daaruit blijkt dat Hitachi inmiddels onderdeel van WD is. Op de WD site kun je zien dat dit begin 2012 gebeurd is. Dus dan kun ik me voorstellen dat veel onderdelen in beide schijven identiek zijn. Is de een dan gewoon duurder geprijsd, of worden daar de betere componenten in gestopt? Gewijzigd door briolet op 12-09-2013 09:28 |
|
|
Hikmet24 |
Geplaatst op 12-09-2013 12:14
|
Activiteit » Enschede » TV + Internet Z2 » Ubee EVW320B WiFi » TV Standaard Berichten: 54 Lid sinds: 15-01-2013 |
Bij Seagate gaf man te veel negatieve reacties.. vandaar dat ik veder ging kijken. WD RED is voor NAS bedoeld, en ook over deze harddisk geeft men te veel negatieve reacties erover... ik denk dat er wel een kern waarheid is waarom men deze producten slecht beoordeeld.. Toshiba schijnt ook weer een Hitachi te zijn... volgens meesten.. WD Green is alleen verkrijgbaar in 5400 rpm. Wat blijft dan over? ik vindt zo jammer dat er geen Samsung HDD's zijn van 3 TB of meer... Als er een Samsung HDD was van 3 TB dan had ik hem gelijk gekocht... De WD Black schijnt gemiddeld 30 mb/s sneller te zijn dan een Hitachi. Volgens paar review sites... Veel mensen zeggen dat dit klopt alleen tot hoever is men eerlijk dat weet ik niet..... Mja aan de andere kant is de prijs verschil heel veel... Veder Overige merk HDD's zoals HP IBM Lenovo Dell Cisco , en een Fijitsu maar die waren gewoon heel duur. over 600 euro 3 TB HDD.. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 2 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke HDD ?', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
welke dect-telefoons hebben voicemail-indicatie? | Eigen telefoon netwerk | : 4 | 02-09-2015 |
Welke router achter UBEE EVW3210 | Eigen netwerk | : 2 | 29-01-2014 |
Welke nieuwe decoder? | Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. | : 4 | 28-11-2013 |
Welke Interactieve HD ontvanger | Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. | : 7 | 12-10-2013 |
welke DVB-C kaart in een media-server? | Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks | : 5 | 03-06-2012 |
Advertentie