obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Cisco EPC3925 in bridge modus
FiberGorilla
Hallo allemaal,

Bovengenoemde modem/router geeft bij mij de nodige draadloze problemen. Aangezien ik over een geavanceerde router beschik (Mikrotik RB2011UAS-2HnD-IN) wil ik deze achter de Cisco zetten. Daartoe wil ik de ethernet-1 poort van de router aansluiten op de Lan 1 poort van de Cisco en deze in bridge modus laten zetten.

Ik vraag me alleen af hoe ik de ethernet-1 poort moet configureren zodat deze de cisco "ziet". Geeft de Cisco het publieke ip adres nu door aan de router? Moet ik ethernet-1 poort van de router configureren als DHCP-client?

Ik ben er dus niet uit hoe ik de communicatie tussen de bridge cisco en de router moet configureren.

Wellicht heeft één van jullie de oplossing?

Alvast dank voor alle hulp.

/Arthur
 
perryverwijst
Hallo, heb je het sowieso al geprobeerd, want bij mij werkte het out of the box,
Anders staat hier rechts bij Laatste Artikelen een stappenplan voor de Cisco.
 
FiberGorilla
Ja, maar het lukte me niet. Toen heb ik de helpdesk het modem weer terug laten zetten naar de routerfunctie.

Vandaag het stappenplan maar uitvoeren.

Erg onhandig dat alleen een helpdesk die router kan omzetten naar een modem....
 
perryverwijst
Inderdaad, waarom ze ons dat niet zelf laten doen...., bij eigen router kan het ook dus. Ziggo in wel vaker onnavolgbaar.
Wordt dan een mac-adres koppelen aan ip in de cisco modem/router.
 
FiberGorilla
Eindelijk ben ik er achter gekomen waar de fout zat.

Vandaag weer bij Ziggo aan de telefoon gehangen omdat ik toch wat meer gegevens wilde hebben zoals ip adressen van Gateway, subnet, enz., enz. Helaas konden of wilden ze me dat niet vertellen. Die mevrouw achter de telefoon van de technische helpdesk wist volgens mij niet eens wat een ip adres is.... Ze bleef volhouden dat alles automatisch ging terwijl ik juist zag dat mijn DHCP-client geconfigureerde poort op de router geen ip adres kreeg.

Toen voor de grap mijn cisco router aan en uit gezet. Dat was dus de oplossing. Het modem gaf eindelijk een ipadres door aan de router waarna alles werkte.....

Dus wellicht iets om als sticky op te nemen: Na het omzetten van je modem in bridge modus altijd je modem daarna aan en uitzetten......

Pfff dat heeft me heel wat uurtjes gekost....

/Arthur
 
nl3prc
Ja het zijn en blijfen computers die moeten soms even een reset hebben.ROFL
Zowel waarom dan niet
 
FiberGorilla
iddSad
 
mesa57
Een reset is niet perse nodig, maar wel een release/renew van de dhcp lease. Dat gebeurt ook bij een reset.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco EPC3925 in bridge modus', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mediabox XL verbruikt in stand-by modus bijna tien keer zoveel stroom Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 21-03-2022
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Advertentie