obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
vpn op cisco maken
domnl
Ik wil een vpn maken op de cisco 3925 waarbij ik vanuit het buitenland op mijn cisco kan inloggen en zo nederlandse TV kan kijken. Handleidingen vertellen niet wat nodig is, die gaan er van uit dat je met een apparaat in het thuisnetwerk wil verbinden en dat hoeft niet. Iemand de juiste settings bij de hand?
 
mesa57
Je kunt op de cisco geen vpn instellen. Dan zul je een eigen router erachter moeten hangen of op je pc een vpn server moeten installeren. Btw, mijn ervaring in het buitenland is dat je ook daar wel een heel goede verbinding naar NL moet hebben wil de TV app goed werken over VPN. Ik kwam niet verder dan wat vage haperende beelden. Om daar nou een VPN router voor aan te schaffen ???
 
domnl
Bedankt voor het antwoord, wat zijn dan de velden die gaan over vpn in de cisco?
 
mesa57
VPN passthrough moet aanstaan als je een VPN server achter de cisco hebt.
 
domnl
bedankt, het kan dus alleen met een router die vpn doet, achter de cisco. Jammer dus.
 
mesa57
Nee, het kan ook met een PC achter de cisco. Maar die moet dan wel aan blijven staan.
 
domnl
duidelijk, maar inderdaad de pc altijd aan laten is ook geen goed idee. Ik heb nog ergens een TPlink router, als ik daar verbinding mee kan maken moet dat lukken denk ik...
 
mesa57
Wellicht kun je DD-WRT op die TP-link zetten. DD-WRT bevat een (PPTP) vpn server die je aan kunt zetten.
 
PeerBimans
Toch nog even een vraagje over een VPN server achter de Cisco router: Ik heb ook een TP-Link router achter mijn Ziggo-Cisco. Een TP-Link TL-WR841N
Maar kan ik daar dan eigen software opladen? En waarschijnlijk moet ik dan alsnog de VPN Passthrough aanzetten op de Cisco, neem ik aan.
 
mesa57
Op een TL-WR841N kun je ook dd-wrt op zetten. Of wellicht nog andere firmware zoals Openwrt of Tomato.
VPN Passthrough moet wel aangezet worden in de Ziggo router. Alsmede port forwards voor het gekozen VPN protocol.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'vpn op cisco maken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Advertentie