obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Linksys EA4500 als accesspoint
robw77
Beste leden,

hopelijk kan iemand mij helpen. Heb 't internet al afgespeurd en zo'n beetje alle variaties geprobeerd, maar het lukt mij niet mijn EA4500 enkel als accesspoint te configureren.
Ik wil graag op de 2e verdieping een extra accesspoint om het draadloos bereik te versterken en dat in hetzelfde netwerk. Alles dezelfde naam etc dus. Had nog een EA4500 liggen en daar zou het mee moeten lukken, maar hoe dat is mij een raadsel.

Zie onderstaand het configscherm van mijn EA4500. Hopelijk kan iemand mij zeggen wat ik bij de 1t/m7 in moet vullen.
Ik ben uitgegaan van static ip, geen bridge mode (heb begrepen dat je dan nooit 1 netwerk krijgt).

Eigen instellingen:
netwerknaam: MarRob
IP 192.168.178.1

Alvast dank voor het meedenken!

Groeten,
Rob
robw77 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
MisterSenseo
1.EA4500 loskoppelen en 30/30/30 rest doen.
2.EA4500 bekabeld aanlsuiten op een pc/laptop.
3.Pc/laptop rebooten zodat je een IP van de EA4500 krijgt. Inloggen op de EA4500.
4.WiFi van de EA4500 precies hetzelfde instellen als je Cisco modem.
5.DHCP in je EA4500 uitzetten.
6.LAN kabel in een LAN poort van EA4500 doen ipv WAN poort.
7.Router centraal in huis plaatsen, bijvoorbeeld op de 1e verdieping. ( mag ook op de 2e, als de 2 netwerken elkaar maar overlappen )

Daarmee moet het werken.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
robw77
Dank!
Als accesspoint werkt de ea4500 nu, maar hoewel ik alle invulvelden van de ea4500 m'n eigen netwerknaam heb gegeven, zie ik 'm in wifi overzicht nog steeds als apart netwerk (cisco38...).
Enig idee...?

Thanks again!
Rob
 
MisterSenseo
Logisch.
Je hebt nu 2 maal je eigen WiFi netwerk, dat kun je niet veranderen.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
robw77
Beste Ziggo gebruikers,

Ondanks bovenstaand advies lukt het mij nog steeds niet de EA4500 als accesspoint in te stellen.
Kan iemand mij helpen bij het invullen van de velden 1 t/m 7 in het plaatje hierboven?

Mijn dank!! Hoop dat het eindelijk gaat werken, want boven nog steeds geen goede wifi.

Groeten,
Rob
 
MisterSenseo
Als je mijn gebruiksaanwijzing hebt gevolgd moet je wel bij 1. in jouw eigen plaatje "static IP" wijzigen in "automatisch" of "DHCP".........2e router moet een IP krijgen van je Cisco router. Dit laatste geldt voor een volgende keer inloggen op je EA4500.
Bij 7. in jouw plaatjes moet daarna DCHP disabled zijn.
En vanzelfsprekend moet je je WiFi aanzetten en zelf configureren......Wink
Voor de rest moet het gewoon werken als je precies mijn aanwijzingen gevolgd hebt.......Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
robw77
Mister Senseo,

Dank.. wat bedoel je precies met stap 1; 30/30/30 rest doen.
ik dacht juist dat het IP-adres static moest zijn, maar dat is dus niet zo...

Gr,
Rob
 
MisterSenseo
Gebruik in het linkerdeel de "zoek"functie, ik heb het elders heel duidelijk uitgelegd.
Het komt hierop neer dat je EA4500 geheel gereset wordt naar fabrieksinstellen.
Bij een static IP kun je niet meer inloggen wanneer je EA450 een IP heeft buiten de range van de Cisco router.
Bij DHCP IP krijgt de EA4500 een IP van de Cisco en kun je dat IP gebruiken om in te loggen, en veranderingen aan te brengen.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
briolet

Quote

MisterSenseo schreef:
6.LAN kabel in een LAN poort van EA4500 doen ipv WAN poort.


Volgens mij heeft de EA4500 de mogelijkheid om hem als accesspoint in te stellen. Dus het hele NAT deel wordt dan uitgeschakeld en de WAN poort veranderd in een extra LAN poort.

Maar hoe je hem als accesspoint instelt, achter een bestaande router, staat in de manual onder een eigen kopje.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linksys EA4500 als accesspoint', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Cisco/Linksys internet phone adapter PAP2T Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 8 24-11-2017
linksys wireless router met Ubee Hardware instellingen : 4 05-10-2014
Linksys EA6400 router achter UBEE UVW 3200 Hardware instellingen : 12 23-09-2014
Problemen met Linksys EA6700 Eigen netwerk : 27 31-08-2014
Accesspoint op Ubee EVW 3200 instellen (Sitecom WL-330) Hardware instellingen : 24 15-04-2013
Advertentie