obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Cisco/Linksys internet phone adapter PAP2T
Oliversaccount
Beste mensen, ik heb de Cisco/Linksys internet phone adapter PAP2T cadeau gekregen en vraag mij af of en als ja, hoe ik deze thuis kan aansluiten..?

Uiteraard had ik al op internet gekeken, maar ik snap het niet echt... sorry!

Anyway...
ik ben voor elke nuttige informatie dankbaar.


Greeetz,
Oliver
 
Black Tiger
De aansluiting op zich is heel simpel.
Je sluit hem met een netwerkkabel (utp kabel) aan op je modem. Op de Pap2t zitten telefoon aansluitingen, daar kun je dan twee gewone analoge telefoons op aansluiten.

Je kunt dan een VOIP account nemen bijvoorbeeld bij Cheapconnect.net en dan kun je via VOIP bellen.
De benodigde gegevens die je in de PAP2T moet doen krijg je via hun. Op hun forum is daar vermoedelijk nog wel wat over te vinden.
De PAP2T is verouderd en wordt bijna niet meer verkocht, tegenwoordig is deze vervangen door o.a. de Cisco SPA 112.
Dat wil echter niet zeggen dat hij daarom niet goed zou functioneren. Het is alleen wat meer werk qua instellingen. Maar er is goede support op het forum van Cheapconnect.
Greetings, Black Tiger
 
Oliversaccount
... thanx Black Tiger,
Duidelijk antwoord en lijkt inderdaad niet moeilijk ;-)

Ga kijken welke VoIP provider het beste bij mij past.

Waar ik ook meteen nog de volgende raag heb...

Weet iemand of het mogelijk is bijv. 2 verschillende internationale nummers te verkrijgen..? Laten wij even zeggen, 1 met een Amsterdamse netnummer en 1
met een netnummer uit Düsseldorf, Duitsland..?

Alvast dank voor jullie feedback..!

Greetz,
Oliver
 
Black Tiger
Graag gedaan! Smile

Bij mijn weten is het alleen mogelijk om een 085 of 088 nr te krijgen (dacht ik) en een eigen lokaal netnummer.

Dus zeg maar landelijk en regionaal. Voor zover mij bekend is het niet mogelijk om een buitenlands nummer te krijgen.
Maar dat zou je even aan de voip provider moeten vragen.
Greetings, Black Tiger
 
Bitfreak
Officieel is een buitenlands nummer niet mogelijk,maar ik weet van een collega dat hij een Duits voipnummer heeft.
Volgens mij is het account wel door de Duitse familie aangeschaft..
 
Black Tiger
Ja dat wel, dan moet je inderdaad een adres in het buitenland hebben. Op die manier kochten wij vroeger ook kaarten voor de Duitse satelliet provider Premiere World die toen nog zo heette. Smile
Greetings, Black Tiger
 
Oliversaccount
... bedankt voor jullie input.

Heb het even gecheckt...

Het is wel mogelijk een (of meer) internationale VoIP nrs. te krijgen. Zelfs uit verschillende landen als je dat zou willen of nodig hebben.
Het is ook niet bij iedere provider vereist er overal een adres te hebben...

Dus ik kan bijvoorbeeld gewoon een Amsterdamse +31 (0)20 nr krijgen en bijv. een +49 (0)211 nr uit Düsseldorf in Duitsland.


Hier twee providers die dit aanbieden: (niet goedkoop maar wel gaaf vind ik)

https://www.voys.nl/voip/mkb-zzp/telefoonnummers/internationaal/

http://voiptelecom.nl/regionale-nummers-internationaal/

Gr/O
 
Black Tiger
Da's interessant, maar heb je dit nagevraagd? Want ik lees op beide links het volgende:

Quote

Wordt er een vestiging in het buitenland opgericht? Dan kun je...

Oftewel, dat wekt de indruk dit pas kan als je een vestiging in het buitenland hebt opgericht, ergo een buitenlands adres.

Ik kan me vergissen, maar de wijze van schrijven op beide sites wekt wel die indruk.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco/Linksys internet phone adapter PAP2T', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Advertentie