Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
Pagina 1 van 2: 12
|
Zwak signaal 436mhz band
|
|
upp3rd0g |
Geplaatst op 22-11-2013 11:19
|
Activiteit Berichten: 10 Lid sinds: 08-11-2013 |
Ik zou graag het volgende probleem willen voorleggen. Ik woon sinds 3 jaar in Utrecht Terwijde en heb ziggo-alles-in-1-basis abonnement. Sinds ik me kan herinneren heb ik digitale storing op het Net 5 HD kanaal, dit uit zich in het bekende probleem met het blokkerige beeld. Recentelijk heb ik een Ziggo monteur op bezoek gehad voor terugkerend internet-signaal-wegval-problemen. Ik heb op dat moment ook mijn Net 5 problemen aanhangig gemaakt. Deze behulpzame monteur heeft dit probleem onderzocht en oa de wandcontactdoos in de meterkast vervangen door een verbeterde versie. Ook heeft hij de hoofdkabel gecheckt en opnieuw aangesloten op de nieuwe wandcontactdoos. Daarna heeft hij het signaal doorgemeten bij de tv en geconstateerd dat het probleem veroorzaakt wordt door slechte bekabeling. Aangezien ik een eenvoudige coax-kabel in gebruik had was dit een plausibel verhaal. Ik heb vervolgens een Hirschmann coaxkabel (5M, koka799, met kabelkeur) gekocht en na montage geconstateerd dat het probleem nog steeds aanwezig was. Daarom ben ik verder gaan zoeken en oa achter gekomen dat ik met mijn Samsung DCB-H380R decoder signaalstatus kan opvragen, inclusief Bit Error Rate (BER). Via deze informatie-pagina van de decoder werd me duidelijk gemaakt dat ik dag&nacht een signaalsterkte van 5 - 20% heb, met een BER van 300 - 450. Dit ontvangstprobleem heb ik dus alleen op de 436Mhz band, dus bijvoorbeeld ook op kanaal 502 (Politiek24), terwijl alle andere kanalen 100% signaalsterkte met BER=0 hebben. Hierna heb ik het volgende gedaan: 1) decoder kanalen opnieuw laten scannen 2) decoder rechtstreeks op signaalverdeler in meterkast aangesloten (schakelaar binnenkant signaalverdeler aangepast voor rechtstreekse aansluiting) 3) alle stekkers in mijn huis uit stopcontact verwijderd (behalve keuken inbouwapparatuur), dus inclusief computers/versterkers/vrieskist/wasmachine/etc.) 4) alle wireless apparaten batterijen verwijderd of in de schuur gezet (weerstation, wifi-router, ant+ sportapparatuur, afstandbedienbare zonneluifel, oplaadstation electrische tandenborstel) 5) wifi uitgeschakeld op telefoon & tablet Door al deze acties weet ik zeker dat ik alle storingsbronnen in mijn huis weggenomen heb. Ik heb vervolgens getest met 3 verschillende coax-kabels (inclusief nieuwe Hirschmann), rechtstreeks aangesloten op signaalverdeler in de meterkast. Al deze acties hebben geen enkele verbetering opgeleverd, de signaalsterkte + BER zijn vergelijkbaar als hierboven genoemd. Wat kan ik nog meer doen?
upp3rd0g voegde bij, bestand:
|
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 22-11-2013 13:53
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951CJ » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » D-Link DIR-655/E » TV Standaard » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3438 Lid sinds: 04-09-2010 |
De signaal verdeler, is dat de UMU01, zoals geleverd door Ziggo? Das is al vaker gebleken een bron van ellende te zijn. Is die draaidoos, die op de hoofdaansluiting gedraaid wordt. Zelfs al zodanig door Ziggo erkend. Dan zou ik adviseren een Tratec FRA752/N retour geschikte versterker te monteren. Ziggo heeft ze, (duur), diverse winkels, maar ook veel op marktplaats te vinden Mensen die m geleverd hebben gekregen en er niets mee doen. Dat zou de problemen prima kunnen verhelpen. Gewijzigd door kobus1960 op 22-11-2013 14:00 |
|
|
upp3rd0g |
Geplaatst op 22-11-2013 15:02
|
Activiteit Berichten: 10 Lid sinds: 08-11-2013 |
Dank voor je antwoord kobus1960. Ik heb inderdaad de UMU01 signaalverdeler. Kan ik Ziggo vragen om een vervangende signaalverdeler? Kun je me iets aanraden om dit probleem samen met Ziggo opgelost te krijgen? Ben je het met me eens dat ik als gebruiker alles geprobeerd heb om het probleem van mijn kant uit te sluiten? |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 22-11-2013 16:28
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951CJ » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » D-Link DIR-655/E » TV Standaard » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3438 Lid sinds: 04-09-2010 |
Om met je laatste vraag te beginnen, JA. Of Ziggo bereid is om alsnog een versterker te leveren, dan wel andere maatregelen te nemen, dat weet ik niet. Dat hangt een beetje af van de dag, wie, wat, waar, wisselvallig. Ik zet dit topic door naar Ziggo-Webcare, misschien.............. |
|
|
Ziggo-WebCare_Jesse |
Geplaatst op 22-11-2013 17:15
|
Activiteit Berichten: 5 Lid sinds: 09-07-2013 |
Hallo upp3rd0g, Gezien je rechtstreeks op de hoofdaansluiting met een goed afgeschermde kabel van 5 meter hebt getest, lijkt de oorzaak in je binnenhuisinstallatie volledig uitgesloten. Ook moet een versterker niet nodig zijn gezien het hier maar om 5 meter bekabeling gaat. Opvallend is ook dat het probleem zich op een enkele transportstroom (436Mhz) voordoet wat doet vermoeden dat de oorzaak bij ons in het netwerk ligt. Hierom wil ik je toch vriendelijk verzoeken om nogmaals een monteursafspraak via onze telefonische klantenservice te maken. Blijkbaar is dit probleem nog niet voldoende onderzocht waarvoor onze excuses. Als je via een privébericht je adres zou willen doorgeven dan zorg ik ervoor dat er een notitie in het systeem klaarstaat. Mijn collega zal dan direct een afspraak met je inplannen. Alvast bedankt. Vriendelijke groet, Jesse |
|
|
Monteur_kees |
Geplaatst op 22-11-2013 19:39
|
Medewerker van Ziggo » @home / Casema / Ziggo zuid » Alles-in-1 Extra » Arris » tp-link wr-1043nd (openwrt) » TV Extra » Cisco 8455DVB Berichten: 449 Lid sinds: 03-04-2009 |
Het lijkt er op dat er toch ergens nog een stoorsignaal aanwezig is deze frequentie wordt voor kortstondige communicatie gebruikt, te denken aan weerstations Klik aan /uit systemen draadloze telefoon / speaker systemen Alarmsystemen deze stoorsignalen kunnen ook direkt op de decoder instralen dus kijk ook eens even of er geen draadlose apparaten in de buurt van de decoder staan of in de buurt van de hoofaansluiting mvg, Kees -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south cisco 8485 samsung ue40cXXXXXXXXXXXX golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm |
|
|
Henk |
Geplaatst op 23-11-2013 01:05
|
Activiteit Berichten: 96 Lid sinds: 01-02-2007 |
430-440 is een primaire amateurband, de overige toepassingen zijn secundair. Mocht je last hebben van een zend amateur dan heb je pech. |
|
|
upp3rd0g |
Geplaatst op 23-11-2013 10:10
|
Activiteit Berichten: 10 Lid sinds: 08-11-2013 |
Monteur_kees: dank voor je input. Zoals ik in mijn openingsfase heb benoemd heb ik al de door jou genoemde storingsbronnen uitgesloten. Daar komt bij dat ik continu 24/7 een zwak signaal heb (5 - 20% signaal sterkte, BER 300 - 450). Ik meen daaruit af te leiden dat storingsbronnen die kortstondig een signaal genereren niet de oorzaak kunnen zijn. Mocht deze aanname niet correct zijn dan hoor ik dat graag.
Gewijzigd door upp3rd0g op 23-11-2013 10:14 |
|
|
upp3rd0g |
Geplaatst op 23-11-2013 10:13
|
Activiteit Berichten: 10 Lid sinds: 08-11-2013 |
Indien er een zendamateur actief in, of andere externe continue storingsbron aanwezig is, dan zou het probleem zich ook moeten voordoen bij mijn buren toch? |
|
|
Henk |
Geplaatst op 24-11-2013 01:01
|
Activiteit Berichten: 96 Lid sinds: 01-02-2007 |
Niet per se. Het kan rechtstreekse in straling op je coax kabel zijn. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zwak signaal 436mhz band', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Humax IHDR 5500C Geen signaal | Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. | : 4 | 14-07-2020 |
Afschakelen analoog signaal, gevolgen voor radio-ontvangst? | Ziggo nieuws | : 2 | 18-10-2018 |
Ziggo schakelt analoog TV signaal uit vanaf april. | Ziggo nieuws | : 1 | 09-03-2018 |
Horizon mediabox ‘geen signaal, controleer antenne aansluitingen’ | Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. | : 3 | 18-11-2017 |
Geen TV signaal meer | Klacht over Ziggo | : 2 | 26-12-2016 |
Advertentie