Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Pagina 1 van 2: 12
|
Bedraad Internet valt regelmatig weg
|
|
toeschouwer |
Geplaatst op 29-12-2013 14:36
|
Activiteit » hoeven » 4741ES » Alles-in-1 Basis » Ubee EVW321B WiFi » TV Standaard » Humax iHDR-5300c Berichten: 2 Lid sinds: 29-12-2013 |
hallo, ik heb al een maand mijn pakket voor ziggo binnen, maar in het begin steeds een wegvallende internetverbinding waardoor ik mijn vorige Telfort VDSL abbo tot de laatste minuut gebruikt heb. Nu is het VDSL abbo afgelopen en moet ik wel de modem van ziggo gebruiken. probleem is dus dat de verbinding steeds even wegvalt, ik heb dan een kruis door de verbinding staan. na 10 seconden begint ie weer te zoeken en vindt ie weer het internet tot de volgende onderbreking. ik heb geen telefoonabbo. aleen internet en tv. Ik dacht in eerste instantie een driverprobleem met de netwerkkaart maar na alles opnieuw geinstalleerd te hebben en nieuwere drivers blijft de klacht bestaan. ( met de telfort modem had ik totaal geen problemen, gewoon een week continu online was geen probleem) kabels etc. ook al vervangen, ik weet eigenlijk niet meer wat ik nu nog kan doen. ik gebruik dus geen wifi alles bedraad. wie weet meer? |
|
|
MisterSenseo |
Geplaatst op 29-12-2013 15:38
|
Beheerder » Koffiehuis MisterSenseo » 2531XC » Alles-in-1 Complete » FRITZ!Box 6690 Cable » TV Complete » Media Next Berichten: 2612 Lid sinds: 03-11-2009 |
Het probleem zou kunnen zitten in dat het Telfort modem 100 Mbits was en het Ziggo modem 1 Gbits is. Probeer het eens met een CAT5E of CAT6 netwerkkabel, de kans dat daarmee het probleem is opgelost is groot....... Succes, Met vriendelijke groet, MisterSenseo
De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor ! |
|
|
toeschouwer |
Geplaatst op 29-12-2013 17:02
|
Activiteit » hoeven » 4741ES » Alles-in-1 Basis » Ubee EVW321B WiFi » TV Standaard » Humax iHDR-5300c Berichten: 2 Lid sinds: 29-12-2013 |
tis denk ik al opgelost, ik heb de modem voor de zoveelste keer een harde reset gegeven en ik heb al mijn Netwerken in windows ge-delete ( netwerk 1 was telfort, thuisnetwerk en netwerk 2, ook thuisnetwerk dus ziggo) windows vond weer opnieuw het netwerk, ziggo, weer ingesteld als thuisnetwerk, nu dus de enige, en ik heb al bijna 2 uur geen uitvallers meer. iig bedankt voor het meedenken. |
|
|
willemd45 |
Geplaatst op 29-12-2013 17:07
|
Activiteit » Schoonoord » 7848BD Berichten: 2 Lid sinds: 29-12-2013 |
Quote MisterSenseo schreef: Het probleem zou kunnen zitten in dat het Telfort modem 100 Mbits was en het Ziggo modem 1 Gbits is. Probeer het eens met een CAT5E of CAT6 netwerkkabel, de kans dat daarmee het probleem is opgelost is groot....... Succes, Ik begrijp dit antwoord niet, de cisco gateway werkt met meerdere verbindingsmogelijkheden volgens de handleiding: Conform de normen DOCSIS 3.0, 2.0 en 1.x plus de PacketCable™- en EuroPacketCable™-specificaties voor topprestaties en optimale betrouwbaarheid Krachtige breedbandinternetverbinding voor een spectaculaire online-ervaring Geïntegreerde digitale spraakadapter met twee lijnen voor bedrade telefonieservice Vier 1000/100/10BaseT Ethernet-poorten voor bedrade verbindingsmogelijkheden Zelfs 10BaseT zou moeten werken, wel op lage snelheid dan. Ook ik heb last van "onregelmatige uitvallende verbining" een aantal dagen of weken gaat het goed en dan weer uitval van internet en telefoon. Spanning van gateway af en opnieuw opstarten. Ook ik werk volledig bedraad, met twee aangesloten computers. |
|
|
MisterSenseo |
Geplaatst op 29-12-2013 20:14
|
Beheerder » Koffiehuis MisterSenseo » 2531XC » Alles-in-1 Complete » FRITZ!Box 6690 Cable » TV Complete » Media Next Berichten: 2612 Lid sinds: 03-11-2009 |
Wat ik met het antwoord bedoelde was dat er misschien wel een CAT5E of hoger netwerkkabel aangesloten was maar dat één der draadjes stuk of niet aangesloten was waardoor een GB LAN kabel ineens een 100 Mbit kabel wordt. Op het moment dat je dan op een GB poort gaat aansluiten kan dat problemen geven, terwijl je op een 100 Mbit poort geen last had........ Met vriendelijke groet, MisterSenseo
De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor ! |
|
|
Toyman |
Geplaatst op 31-12-2013 12:54
|
Activiteit » 4834 KN » sitecom 300n » TV Plus » CI+ Module SMiT Berichten: 2 Lid sinds: 19-03-2013 |
heb het zelfde probleem gehad monteur van ziggo heeft er een beteren adapter en aan sluit kabel gemonteerd probleem op gelost geen last mer gehad |
|
|
Shinzok |
Geplaatst op 05-02-2014 07:56
|
Activiteit » Zevenbergen » 4761 LK » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW321B WiFi » Ubee EVW321B Wifi » TV Extra » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3 Lid sinds: 06-07-2013 |
Nou ik heb van ditzelfde probleem last , sinds een paar maanden eigenlijk. was in het begin echt niet.. |
|
|
willemd45 |
Geplaatst op 05-02-2014 10:58
|
Activiteit » Schoonoord » 7848BD Berichten: 2 Lid sinds: 29-12-2013 |
@Shinzok, Hoe vaak heb je last van het uitvallen van de verbinding? Het is bij mij zo onregelmatig dat ik geen idee heb wat de oorzaak is. Eerst dacht ik dat het een warmte probleem van het kabelmodem was, maar dat lijkt er ook niet op. Nu heb ik al 14 dagen geen uitval meer gehad. |
|
|
Shinzok |
Geplaatst op 07-02-2014 01:02
|
Activiteit » Zevenbergen » 4761 LK » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW321B WiFi » Ubee EVW321B Wifi » TV Extra » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3 Lid sinds: 06-07-2013 |
Nou , s'nachts is echt vaak het probleem. Nu net 5-10 minuten geleden ook al. ineens internet weg. en ja hoor , router start net weer opnieuw op. Echt best storend. Vaak omdat ik nogal eens s'nachts op mijn PC een teamspeak server draai voor de communicatie binnen de clan tijdens bepaalde activiteiten. Ik controleer iedere keer of er werkzaamheden gepleegd of storingen zijn, maar iedere keer niks. Ik hier ook pas sinds kort last van. daarvoor bijna zo goed als helemaal nooit storingen gehad. |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 07-02-2014 07:57
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951CJ » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » D-Link DIR-655/E » TV Standaard » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3438 Lid sinds: 04-09-2010 |
Je hebt zeer waarschijnlijk een nieuwe adapter nodig. Bel even 1200 en zeg dat ie kapot is, je hebt gemeten. Sturen ze als het goed is, een nieuwe.Of je moet zelf nog wat hebben, let op dat ie wel dezelfde output heeft. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bedraad Internet valt regelmatig weg', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Lang geen internet en slechte communicatie | Klacht over Ziggo | : 4 | 22-04-2024 |
PS4 wakker maken via internet? | Eigen netwerk | : 2 | 09-01-2022 |
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 3 | 06-12-2021 |
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet | Ziggo nieuws | : 1 | 13-10-2020 |
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam | Ziggo nieuws | : 1 | 28-07-2020 |
Advertentie